دبیر کل سازمان ملل متحد ممنوعیت سامانه های تسلیحاتی مرگبار خودکار را خواستار شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین هوا، آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد ممنوعیت سامانه های تسلیحاتی مرگبار خودکار را خواستار شد.

بر این اساس، گوترش از کارشناسان هوش مصنوعی که روز یکشنبه در ژنو تشکیل جلسه داده بودند خواست به کار خود برای محدود کردن توسعه سامانه های تسلیحاتی مرگبار خودکار ادامه دهند.

گوترش در پیامی خطاب به کارشناسان دولتی اعلام کرد ماشین هایی که قدرت و اختیار کشتن بدون مداخله انسان را دارند به لحاظ سیاسی غیر قابل قبول و به لحاظ اخلاقی منزجر کننده هستند و باید توسط قوانین بین المللی ممنوع شوند.

دبیر کل سازمان ملل تاکید کرد هیچ کشور و هیچ نیروی مسلحی با چنین سیستم تسلیحات کاملا خودکاری موافق نیست.

وی از بیانیه سال گذشته منتشر شده در این نشست استقبال کرد و گفت مسئولیت انسانی تصمیم گیری برای استفاده از چنین سیستم های تسلیحاتی باید حفظ شود زیرا مسئولیت قابل انتقال به ماشین نیست.

در نشست محدودیت توسعه سامانه های تسلیحاتی مرگبار خودکار کارشناسان به بررسی فنی استفاده از این نوع سلاح ها شامل چالش های فن آوری مربوط به حقوق بین الملل انسانی و همچنین اثر متقابل انسانی در روند این توسعه ، به کارگیری و استفاده از فن آوری های جدید در این زمینه می پردازند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار