ورود آفت ملخ در مزارع برخی شهر‌های کرمان

رییس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان با اشاره به ورود و شیوع آفت ملخ در مزارع برخی شهر‌های استان خواستار همکاری فرمانداران به ویژه در ارزوییه، ریگان و نرماشیر شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، ‌شورای هماهنگی مدیریت بحران استان به ریاست استاندار کرمان عصر امروز تشکیل جلسه داد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در این جلسه گفت:در سال ۹۶به تعداد ۶۵هزار نفر در استان امداد رسانی شد.

رضا فلاح افزود:درسال ۹۷تعداد امدادرسانی‌ها ۱۸۰ درصد کاهش داشته است که نشان از کاهش حوادث طبیعی بوده است.

وی از امداد رسانی به تعداد ۲۴۶نفر از ابتدای سال ۹۸خبر داد و گفت:از این تعداد ۲۳۵نفر اسکان اضطراری داشتیم.

 صابری رییس اورژانس کرمان هم ضمن اشاره به سرکشی‌های متعدد در حوادث اخیر گفت:طی ۲۴ساعت گذشته سرکشی‌های مختلف انجام شده است و تا کنون۹۳هزار نفر طی این چند روز به اورژانس بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در استان‌ها مراجعه کرده اند.

مدیر کل حمل ونقل جاده‌های استان هم ضمن اشاره به رشد هفده درصدی تردد در جاده‌های استان گفت:پرتردد‌ترین محور‌های استان به ترتیب کرمان باغین، سیرجان کرمان و هفت باغ بوده است.

سید علیخانی افزود:در حوادث اخیر به ویژه سیل هم خسارات زیادی در بحث جاده‌های استان وارد شده که در حال بررسی و برآورد خسارت هستیم.

جمیلی مدیر کل راهداری و حمل ونقل جنوب کرمان هم ضمن ابراز گلایه مندی از مشکلات همیشگی محور رودبار -ایرانشهر گفت: وضعیت موجود این محور و نبود امکانات برای بهسازی و مرمت پل‌ها همیشه سیب بروز خسارت به جاده‌ها به ویژه در روستا‌ها شده است.

وی یکی از علل اصلی ایجاد خسارات و آسیب به جاده‌های ارتباطی شهرستان رودبار را تصرفات غیر مجاز اهالی و کشاورزان در مسیر رودخانه و سیل بند‌ها عنوان کرد.

فرمانده پلیس راه شمال استان هم گفت:همکاران پلیس راه نوروز امسال با۱۵۰ نیروی کمکی توانست تا این لحظه جاد‌ها را کنترل نمایند.

سرهنگ نجفی افزود:تخلفات حادثه ساز استان در این مدت دو درصد افزایش داشته است.

وی گفت:۶۸درصد برخورد عوامل پلیس راه با تخلفات حادثه ساز بوده است.

وی بیان داشت:یکی از اقدمات ابتکاری و پیشگیرانه برای کنترل حوادث جاده‌ای استان ورود عوامل پلیس راه با لباس مبدل بوده است.

فرماندهی پلیس راه شمال استان گفت:سال گذشته طی مدت اولیه تعطیلات نوروز ۴۹ مورد فوت داشتیم که امسال خوشبختانه این تعداد به ۳۸مورد رسیده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان نیز با اشاره به ورود و شیوع آفت ملخ در مزارع برخی شهر‌های استان خواستار همکاری فرمانداران به ویژه در ارزوییه ریگان و نرماشیر شد.

برخوری رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان هم گفت:با توجه به اینکه برای مبارزه با آفت ملخ در جنوب نیاز به سم پاشی هوایی است خواستار تکمیل باند‌های هلی کوپتر‌های سم پاشی در شهر‌های جنوب به ویژه رودبار شد.

وی با اشاره به وجود چهار تن سم بلا استفاده کشاورزی در انبار ها‌ی جنوب گفت:اگر این سم از طریق سیل وارد زمین‌ها و مزارع شود بحران دیگری در پیش روی داریم.

امینی روش فرماندار جیرفت هم با اشاره به وسعت جنوب استان در مقابله با بحران‌ها و حوادث طبیعی خواستار اختصاص هلی کوپتر برای تسریع در زمان عملیات‌ها شد.

فرماندار رودبار جنوب هم با بیان وجود ۱۶۷رودخانه فصلی در این شهرستان گفت:تصرفات غیر قانونی در این منطقه و واگذاری‌های غیر قانونی از سوی متولیان آب منطقه‌ای مشکلاتی را یجاد کرده است.

عطاپور خواستار تعیین حریم رودخانه‌ها و حفظ این بستر‌ها شد تا بتوان در زمان بحران به ویژه سیل عملیات سریعتری را انجام داد.

نیک نفس فرمانده فاریاب هم نبود پایگاه امداد هلال احمر را یکی از مشکلات این شهرستان عنوان کرد.

حمزه جواران فرماندار بافت هم ضمن ابراز رضایت از صدا و سیمای مرکز کرمان در خصوص اطلاع رسانی دقیق و به موقع در حوادث چند روز اخیر، این گونه اقدامات هشداری و پیشگیرانه را برای جلو گیری از حوادث موثر دانست.

علیرمضانی مدیرکل صداوسیمای مرکز کرمان هم با اشاره به اطلاع رسانی در رابطه با سیل با هفتصد مورد زیر نویس و ۴۹۵مورد هشدار رادیویی گفت: رسانه استانی شبانه روز در راستای کاهش آسیب‌ها و نجات جان مردم آماده است.

علیزاده مدیر عامل آب منطقه‌ای کرمان هم گفت:روال نرمال بارندگی‌های استان بهم خورده است.

وی گفت:از چهار سدمخزنی سیرجان ،جیرفت، بافت و بم، سد‌های نسا بم و بافت به صورت شبانه روز در حال کنترل هستند.

وی گفت:نشست فرمانداران در مناطق مختلف و بررسی وضعیت رودخانه‌های استان که در وضعیت اضطراری هستند، راه حل رفع مشکلات در زمان بحران است.

شهردار کرمان هم با بیان اینکه حفظ جان افراد مهمترین اولویت در بحران‌ها است گفت:نقاط حادثه ساز شهر کرمان بررسی و مطالعه شده و نیازمند ایجاد سیل بندها در شهر هستیم.

زاهدی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به وضعیت موجود شهر کرمان‌گفت:اگر قرار باشد بارشی بیش از بیست دقیقه داشته باشیم تلفات انسانی شهر کرمان بیش از تصور خواهد بود.

زاهدی خواستار توجه جدی و بررسی وضعیت شهر کرمان و رفع موانع و مشکلات موجود شد.

فدایی استاندار کرمان هم با اشاره به موضوع مهم تصرفات غیر قانونی و حریم و بستر رودخانه‌های استان گفت؛ این موضوع به صورت ویژه باید رسیدگی شود.

وی گفت:رودخانه‌های شور و هلیل نیازمند مطالعات سریع و لایروبی هستند.

وی خواستار تعیین تکلیف حریم رودخانه‌های استان شد که به تصرف غیر قانونی در آمده و اکنون میتوانند کانون بحران باشد.

وی ضمن اعلام فرصت دو هفته‌ای به آب منطقه‌ای خواستار ارائه برنامه برای تعیین تکلیف رودخانه‌ها شد.

فدایی تجدید نظر در بهره برداری از پل‌ها، لایروبی و ساماندهی آن‌ها برای پیشگیری از تخریب و حوادث احتمالی در سیل را خواستارشد.

استاندار کرمان برای راه اندازی باند‌های هلی کوپتر قلعه گنج و تکمیل باند رودبار جنوب نیز قول مساعد داد و در جلسه امروز اعتبار این دو طرح را تصویب کرد.
انتهای پیام /ی

راه اندازی باند‌های هلی کوپتر قلعه گنج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار