یک مقام مسئول در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

پیش بینی وقوع سیل و بارش‌های مناسب در برخی مناطق/ میزان بارش در ارتفاعات شمال البرز به بیش از ۵۰ میلی متر می‌رسد

وظیفه گفت: با ورود موج جدیدی سامانه بارشی در برخی استان های کشور بارش های شدید، سیل مجدد و طغیان رودخانه ها پیش بینی می شود.

پیش بینی وقوع سیل و بارش‌های مناسب در برخی مناطق/ میزان بارش در ارتفاعات شمال البرز به بیش از ۵۰ میلی متر می‌رسداحد وظیفه، مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح آخرین وضعیت و شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز سامانه بارشی در مناطق جنوب غرب، ایلام، شمال خوزستان، لرستان و کرمانشاه در حال باریدن است، ضمن آنکه در استان‌های کردستان، آذربایجان غربی و شرقی و اردبیل بارش‌های پراکنده برف را داریم.

وی با اشاره به اینکه مابقی استان‌ها بارش‌های خفیف تا ۲۴ ساعت آینده ادامه دارد، افزود: اواخر وقت شنبه موج جدیدی وارد کشور می‌شود که در روز یکشنبه با تقویت این سامانه پیش بینی می‌شود که در برخی مناطق بارش‌ها تا روز سه شنبه ادامه یابد.

وظیفه ادامه داد: از یکشنبه بعدازظهر تا سه شنبه صبح بارش‌های مناسبی مناطق جنوب غرب، غرب، جنوب، مرکز، شمال شرق و تهران را در بر می‌گیرد و تنها این بارش‌ها منطقه جنوب شرق از فارس به سمت شمال غرب، شمال، یزد، اصفهان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر خود قرار نمی‌دهد.


بیشتر بخوانید: وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در ۵ استان کشور/ مسافران تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند


این مقام مسئول با اشاره به اینکه با موج جدید بارشی در هفته آینده در دامنه‌های البرز مرکزی و زاگرس بارش‌های خوبی پیش روست، بیان کرد: حجم بارش‌ها در استان لرستان، نیمه شمالی چهار محال و بختیاری، شمال و شمال شرق خوزستان و ایلام بارش‌های شدیدی رخ خواهد داد به طوریکه از روز دوشنبه تا صبح سه شنبه انتظار بالاآمدن رودخانه ها، طغیان رودخانه‌ها و سیل مجدد دور از انتظار نیست.

به گفته وی، با ورود موج جدید بارشی شرایط ناپایدار جوی و بارش‌های خوب برای منطقه غرب کرمانشاه، جنوب آذربایجان غربی، آذربایجان غربی و کردستان انتظار می‌رود، ضمن آنکه این بارش‌ها برای منطقه جنوب غرب بسیار قوی است.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره آخرین وضع آب و هوای تهران بیان کرد: با ورود سامانه جدید بارشی، بارش‌های بیش از ۵۰ میلی متر برای ارتفاعات شمال البرز از جنوب گیلان تا مناطق غربی سمنان پیش بینی می‌شود.

وظیفه در پایان از وقوع سیل در تهران خبر داد و گفت: اگرچه وقوع سیلاب در تهران را از الان نمی‌توان پیش بینی کرد، اما خروجی مدل‌های امروز نشان می‌دهد که بارش‌های تهران از هفته آینده قابل ملاحظه است به طوریکه بارندگی‌ها بین ۲۰ تا ۸۰ میلی متر پیش بینی شده است.

انتهای پیام/

احتمال طغیان مجدد رودخانه ها در برخی استان های کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار