امام جمعه شیراز گفت: پس از گذشت سيل اكنون مديران و مردم بايد به دنبال حل خسارت و مشكلات پيش آمده از سيل باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آیت الله لطف الله دژکام نماینده، ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در خطبه‌های نماز جمعه شیراز، گفت: اصل باران رحمت است ولی کوتاهی برخی‌ها باعث شد این خسارت‌ها وارد شود، اما باید به فکر بود با تدبیر از وقوع چنین حوادثی جلوگیری کرد.

وی به شتاب در ساخت و ترمیم منازل آسیب دیدگان سیل تاکید کرد و گفت: مسولان فارس تصمیم‌های خوبی گرفته اند، اما تا موقع عملیاتی نشود نباید اعلام شود.

آیت الله دژکام ادامه داد: هر عملیاتی اگر بدون دقت علمی شکل بگیرد در نهایت با مشکل مواجه می‌شود و در کنار اینکه کار جهادی انجام شود، علم مهندسی را باید در نظر گرفت در ساخت منازل تا علاوه بر ضد زلزله بودن در مقابله با سیل نیز مقاوم باشد.

نماینده ولی فقیه در فارس به سیل لرستان نیز اشاره کرد و گفت: در لرستان ٢٠ هزار خانوار دچار بخران سیل شدند که نیاز است همه مردم همت کنند همانطور که سیل زده‌های شیراز را تنها نگذاشتند هم وطنان لرستان نیز یاری کنند.

آیت الله دژکام به صحبت‌های ضد و نقیض صلیب سرخ در خصوص امداد رسانی اشاره کرد و گفت: صلیب سرخ باید متوجه این باشد که مردم ایران دستشان در دست خداست و هیچ موقع زمین نمیخورند و این ادا و عشوه‌ها برای ملت ایران جایگاهی ندارد و مردم همواره ثابت کردند که در مقابل مشکلات شکست ناپذیر هستند.

خطیب جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود به فرا رسیدن ماه شعبان اشاره کرد و گفت: ماه شعبان با همه خوبی‌ها و برکاتی که دارد پیامبر اسلام برای این ماه اهمیت بسیاری قائل بود و شعبان ماه پیامبر خداست.

نماینده، ولی فقیه در استان فارس تصریح کرد: این ماه مناسبت‌هایی دارد که مایه چشم روشنی است، سوم شعبان روز پاسدار است و برای جانبازان و آزادگان احترام باید قائل شد و میلاد امام سجاد و حضرت ابوالفضل را نیز باید ویژه جشن گرفت.
انتهای پیام/م

خطبه های نماز جمعه شیراز

برچسب ها: نماز جمعه ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار