رشد ۸۰ درصدی استفاده از بوم گردی‌های استان کرمان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: استفاده از اقامتگاههای بوم گردی استان کرمان با رشد قالب توجهی همراه بوده است.

افزایش ۳۰ درصدی اقامت دراستان کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، غلامرضا فرخی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: استان کرمان یک استان چهار فصل است و این امکان در استان کرمان وجود دارد که در تمام فصول سال پذیرای گردشگران باشد.

وی با بیان اینکه برای استقبال و پذیرایی مناسب از مسافران نوروزی در استان ۴۰ جلسه تشکیل شده است افزود: از این تعداد ۲۲ جلسه قبل از سال و ۱۸ جلسه بعد از سال بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه در تعطیلات نوروزی امسال تا ۱۳ فروردین ۴.۵ میلیون نفر ورودی مسافران به کرمان است افزود: هر چند با توجه به اتفاقات اخیر کاهش سفر‌های نوروزی در کشور را داشتیم با این وجود ورودی مسافران نوروزی به استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد رشد داشته است.

فرخی با اشاره به اینکه باغ شاهزاده ماهان با حدد ۲۰ درصد افزایش گردشگران رتبه نخست بیشترین بازدیدکننده را به خود اختصاص داده است عنوان کرد: ارگ بم با ۵۴ درصد رشد بازدیدکننده و حمام گنجعیلیخان، باغ فتح‌آباد و کلوت شهداد پس از باغ شاهزاده بیشترین تعداد گردشگران را در استان کرمان داشتند.

وی گفت: گردشگران از بوم گردی‌ها در استان کرمان در ایام نوروز امسال استقبال خوبی داشتند که حضور گردشگران در بوم گردی‌ها در تعطیلات نوروز امسال نسبت به مدت مشابه ۸۰ درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/ح

افزایش گردشگران استان کرمان

برچسب ها: گردشگری ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار