وقتی تعریف از تروریسم متفاوت است؛

دیدگاه ترامپ نسبت به سپاه پاسداران تکلیف FATF را روشن کرد!

تلاش آمریکا برای وارد کردن نام سپاه پاسداران در کنار گروه‌های تروریستی تکلیف FATF و لوایح چهارگانه را مشخص کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال گزارش داد دولت ترامپ در تدارک است تا نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهد و این اتفاق ممکن است تا روز دوشنبه رخ دهد.در عین حال سه منبع آگاه در گفت‌وگو با رویترز، گزارش وال‌استریت ژورنال را تایید و مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا را در پس این اقدام معرفی کرده‌اند. طبق گفته کارشناسان اگر چنین تصمیمی  از سوی کاخ سفید اتخاذ شود، این نخستین بار خواهد بود که یک دولت، نیروی نظامی رسمی کشور دیگر را تروریست اعلام می‌کند. البته  تصمیم به تروریستی اعلام کردن سپاه باید موافقت وزیر خارجه، وزیر خزانه‌داری و دادستان کل آمریکا را با خود همراه داشته باشد و در صورت موافقت این سه مقام، دولت آمریکا کنگره را از تصمیم خود مطلع کرده و کنگره ۷ روز فرصت خواهد داشت تا این تصمیم را مورد ارزیابی قرار دهد. در صورتی که کنگره در مهلت قانونی ۷ روزه خود با این تصمیم مخالفت نکند، اطلاعیه آن رسما در دفتر اداره ثبت فدرال آمریکا منتشر شده و  این موضوع وارد فاز اجرایی خواهد شد و در نهایت پس از اعلام رسمی این تصمیم، سازمان مربوطه ۳۰ روز فرصت خواهد داشت در یکی از دادگاه‌های تجدیدنظر آمریکا نسبت به آن اعتراض کند.

دیدگاه ترامپ نسبت به سپاه پاسداران تکلیف FATF را روشن کرد!

اما نکته قابل توجه این است که زمانبندی این تصمیم  به شکلی طراحی شده که  درست یک روز پیش از برگزاری انتخابات سراسری رژیم صهیونیستی اعلام شود؛ انتخاباتی که در آن بنیامین نتانیاهو با چالش  بسیاری برای پیروزی در آن روبروست. ناگفته نماند که ترامپ پیش از این هم  در حمایت از نتانیاهو تصمیمات جنجال‌برانگیز زیادی را اتخاذ کرده که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به شناسایی قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و پذیرش ادعای حاکمیت این رژیم بر منطقه اشغالی جولانِ سوریه اشاره کرد.

در همین راستا برخی رسانه ها مدعی هستند که مقامات سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) ملاحظاتی درباره عواقب تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران را به دولت این کشور گوشزد کرده اند و  همچنین فرماندهی واحد مرکزی ارتش آمریکا، که مسئول نظارت بر نیرو‌های آمریکایی در خاورمیانه است، قصد دارد در روز‌های آتی هشدار منطقه‌ای صادر کند. البته مقامات مرتبط با این قضیه نظیر  ژنرال دانفورد و رئیس سیا و همچنین مقامات دفتر ایران در سازمان ملل از پاسخگویی نسبت به چنین تصمیمی امتناع کرده‌اند و افرادی مانند «جیسون بلازاکیس» مدیر سابق دفتر مالی ضد تروریسم در وزارت خارجه آمریکا  تاکید کرده است که این تصمیم ترامپ  می‌تواند عواقب وخیمی برای واشنگتن داشته باشد.

در این میان یک مقام  آمریکایی که خواسته نامش فاش نشود هم مدعی شده است؛ ترامپ موضع تندی علیه ایران اتخاذ کرده و به‌نظر می رسد که به صورت جدی  حامی تروریستی اعلام شدن سپاه است اما با توجه به پیچیدگی‌های قانونی متعدد این اقدام، نگرانی ها در کاخ سفید درباره چگونگی اجرای این سیاست افزایش یافته است.

دیدگاه ترامپ نسبت به سپاه پاسداران تکلیف FATF را روشن کرد!

 

انتشار این خبر از سوی رسانه ها موجب شده تا برخی کارشناسان آن را یک تصمیم غیرمنطقی از سوی آمریکا توصیف کنند و نسبت به رفتار تلافی جویانه تهران هشدار بدهند چنانچه یک کارشناس موسسه "رند" (RAND ، اندیشکده سیاستگذاری جهانی غیرانتفاعی آمریکایی) گفته است که اگر ایران پس از تروریستی اعلام کرده سپاه  مقابله به مثل کرده و نیروی نظامی آمریکا را سازمانی تروریستی اعلام کند، اثر محدودی دارد اما چراغ سبزی برای نیروهای منطقه ای  محسوب می شود تا  نیروهای آمریکا را هدف قرار دهند. علاوه بر این اظهار نظرها تریتا پارسی رئیس سابق نایاک ( شورای ملی ایرانیان آمریکا)  هم تاکید کرد که تروریستی خواندن سپاه نه تنها  هیچ فشار اقتصادی بر ایران وارد نمی کند بلکه  مسیر مذاکره  با تهران را  هم مسدود می کند.

 

تعریف متفاوت از تروریسم، فاصله از زمین تا آسمان

تلاش ایالات متحده آمریکا برای وارد کردن نام نیروی نظامی کشورمان در لیست گروههای تروریستی در حالی صورت گرفته است که در ماههای گذشته معاهده‌ای در راهروهای سبز بهارستان و مجمع تشخیص  در رفت آمد است که مبارزه با تروریسم جهت  تسهیل مراودات مالی با جهان محور اصلی آن را شکل می دهد. لوایح چهارگانه FATF چند ماهی است که در میان محافل سیاسی کشورمان  بحث های متعددی را به راه انداخته و موافقان و مخالفان خود را داشته است.

گروهی که معتقد هستند ایران باید به این سازمان ملحق شود این دلیل را مطرح می کنند که با اجرایی شدن بندهای این معاهده تهران تا حدودی از پس تحریم ها برآمده و می تواند مراودات بانکی با جهان را با حداقل مانع تراشی دنبال کند در حالی که مخالفان مدعی هستند با توجه به اینکه در تعریف تروریسم تفاوت ماهوی بین ایران و غرب وجود دارد، الحاق ایران به این معاهده می تواند پیامدهای جبران ناپذیری را برای ما به همراه داشته باشد. این گروه مدعی هستند که عضویت و پذیرش شروط این معاهده نقشه عملیات های بانکی ایران را در اختیار طرف های قرار می دهد که اعتماد چندانی به آنها نیست و می توانند در هر زمان و موقعیت علیه منافع ملی کشورمان مورد سوء استفاده قرار بدهند.

دیدگاه ترامپ نسبت به سپاه پاسداران تکلیف FATF را روشن کرد!

تفاوت  تعریف ها از تروریسم تنها به این موضوع و تعیین مصداق مفهوم تروریسم ختم نمی‌شود در مسائل دیگری همچون ابزار دفاعی کشورمان یعنی  توانایی موشکی  و حمایت از محور مقاومت برای شکست ویروس‌هایی همچون داعش نیز در صدر اختلاف نظر‌های غرب با ایران قرار دارد.

به عنوان مثال در بیانیه پایانی نشست اخیر G۷ که  با حضور وزای خارجه کشور‌های آلمان، فرانسه، ایتالیا، ژاپن، کانادا و مقام دوم وزارت امور خارجه آمریکا (جان سولیوان) و همچنین فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در شهر دینارد واقع در سنت مالو فرانسه برگزار شد، اینچنین آمده بود: «نسبت به آن چه نقش بی‌ثبات‌کننده ایران در منطقه، از جمله حمایت از سازمان‌های تروریستی و شبه‌نظامیان مسلح خوانده شده، ابراز نگرانی شده و از ایران خواسته شده که در زمینه کاهش تنش‌ها در یمن، متوقف کردن آن‌چه حمایت‌های نظامی، اقتصادی و سیاسی از برخی عاملان غیردولتی به خصوص درکشور‌هایی مانند لبنان و سوریه خوانده شده، پایبندی به قطعنامه‌های مربوطه در شورای امنیت سازمان و جلوگیری از اشاعه مستقیم و غیرمستقیم در زمینه فعالیت‌های بالستیک، پهپاد‌ها و توان موشکی خود به صورت فعال‌تری همکاری کند.»

این بیانیه نشان می‌دهد که اختلاف در حوزه تعاملات خارجی و دیدگاه‌ها نسبت به تحولات منطقه و جهان بین ایران و  غرب از زمین تا آسمان است.

تصمیم ابلهانه ترامپ  و  برزخ FATF

این تصمیم ترامپ هرچند به منصه عمل هم نرسد  وقیحانه است اما، بسیاری را در کشور از برزخ  تصویب کردن یا نکردن FATF نجات داد. این موضع گیری نشان داد که حتی با عضویت ایران در این معاهده نه تنها دردی از تسهیل مروادت مالی با جهان  برطرف نمی شود  بلکه ممکن است  برخی پروژه های ملی کشور که از سوی دولت برعهده سپاه پاسداران قرار گرفته است نیز با مشکل مواجه شوند.

با توجه به این مسئله حشمت‌الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، از تدوین یک طرح دو فوریتی برای حمایت از سپاه پاسداران در برابر تحریم احتمالی توسط آمریکا از سوی ۳ فراکسیون سیاسی مجلس خبر داد. این نماینده مجلس تاکید کرد  به موجب این طرح اگر آمریکایی‌ها سپاه پاسداران را جزء گروه‌های تروریستی قرار دهند، جمهوری اسلامی ایران هم ارتش آمریکا را در زمره گروه‌های تروریستی قرار خواهد داد. ه

مچنین سید حسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تصمیم ترامپ در خصوص تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سرنوشت لوایح چهارگانه FATF گفت اگر آمریکایی ها سپاه پاسداران را که از دل مردم ایران برآمده تروریستی اعلام بکند، دیگر بحث FATF و CFT  هیچ معنایی نخواهد داشت و قطعا از دستور کار خارج می‌شود. نقوی حسینی ادامه داد؛ این اقدام خصمانه آمریکا خط بطلانی را بر تمام گفت‌وگو ها برای تصویب این معاهدات می کشد و روند  تصویب قانونی این معاهدات  از دستور کار خارج می شود. این نماینده مجلس تاکید کرد تصمیم نابخردانه ترامپ ما را از برزخ پذیرش یا رد FATF نجات داد.

دیدگاه ترامپ نسبت به سپاه پاسداران تکلیف FATF را روشن کرد!

با توجه به این مسئله حتی اگر تصمیم ترامپ مراحل قانونی خود را طی نکند و تنها در حد یک بلوف سیاسی باقی بماند مسیر ادامه تعاملات ما را برای زنده نگه داشتن برجام و تساهل با غرب با نورافکن روشن کرد، احتمالا در روزهای آینده شاهد رفتارهایی صریح تر برای اثبات حقانیت ایران در خصوص مذاکره با غرب و  آمریکا خواهیم بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
س ص ح پ ق
۲۱:۲۹ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
درمورد .fatf. امریکای تروریست با نیشان دادن واقعیتها مسئله را حل کرد . دیگر حرف زدن در مورد تصویب این لوایحها کاملا بی خردانه است .
Iran (Islamic Republic of)
درود بر غیرت ایران
۰۹:۱۲ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
برای سلامتی امام زمان (عج ) و سلامتی مردم دین دار ایران زمین و پیروزی نظام جمهوری اسلامی ایران و نابودی سردمداران مستکبران جهان (آمریکا - اسرائیل - عربستان سعودی - انگلیس - و..) و به ثمره ننشستن نقشه های خیالی آنها (سه صلوات)
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۸:۳۶ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
اولین ارتش تروریستی متعلق به خود آمریکاست به این دلایل و مستندات بین المللی:
1) ارتش این کشور توسط موشکهای ناو دریائی خود هواپیمای مسافربری ایران را با 370مسافر ساقط کرد و ژنرال این ناو مدال گرفت.
2) در سخنرانی مبارزاتی ریاست جمهوری همین آقای ترامپ با صدای رسا اعلام کرد:
"ما آمریکائیها با کمک هیلاری و اوباما داعش را بوجود آوردیم."
3) هواپیماهای ترابری پهن پیکر آمریکائی در جنگ نیابتی در سوریه و عراق برای کمک به مولود خودشان داعش از طریق هوا و چترهای ترابری و لجستیک مهندسی ارتش نیروی هوائی و زمینی انواع تسلیحات سبک و سنگین را برای داعش ارسال می کرد.
4) کشور عراق و افغانستان را با بهانه های عبث و واهی با نابودی زیرساختهای این کشورها تحت عنوان تفاهم نامه های امنیتی و دفاعی با کمک تروریستهای داعش و القائده شخم زد و نابود کرد.
با اینهمه نمونه و اخیراً هم تهدیدات علیه ونزوئلا که دست نوشته جان بولتون در برابر دوربین رسانه ها که جهانی شد و موضوع اعزام 5000 نیروی ارتش و کودتا علیه نیکلاس مادورو رئیس جمهور قانونی این کشور که تحت حمایت قانون اساسی این کشور نیز هست.......چگونه و با چه اعتباری سپاه پاسداران ایران را که ناجی کشور عراق و سوریه از شر داعش و.....تروریستهای اعزامی هفتاد و دوملت از سراسر جهان به این منطقه هستند تروریست اعلام میکنند؟ و........سپاه پاسداران چگونه تروریستهائی هستند که عالیرتبه ترین ژنرالهایش در سیلهای اخیر نوروزی تا کمر در آب از مردم حمایت و کمک رسانی می کنند؟ در حالیکه ترامپ منع ارسال کمکهای جهانی برای سیلزدگان را کلید میزند؟و......
Iran (Islamic Republic of)
ملکوت
۰۸:۰۹ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
شکر خدا که دشمنان ما نادان هستند و راه صحیح به ما نشان میدهند و تکلیف ما معین کردن در کنوانسیون پولی تروریست .آنهای که میگفتند باید کنوانسیون تائید شود کمی شرمنده باشند در مقابل ملت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۹ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
خب تکليف اف اي تي افم که معلوم شد شکر خدا
Iran (Islamic Republic of)
...
۰۷:۳۵ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
وقتی هر معاهده ای که در کشورهای دیگر به اجرایی میرسد، آنها تعریف خود از آن را دارند، و میبینید که تعریف آنها تقریبا دسترسی به اطلاعات محرمانه ی کشورها بدون جاسوسی میباشد . وقتی هدف دشمن به زانو در آوردن ایران است ، پس چه دلیلی وجود دارد که ما بخواهیم وقت کشور و مجلس را بخاطر آن هدر دهیم.
Spain
علی رضا
۰۷:۳۲ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
از اول مشخص بود که با پذیرفتن fatf راه را برای امریکا و اروپا هموارتر تا در زمان مقتضی به راحتی از طریق اقتصادی و نظامی ضربه خود را به کشور ما وارد سازند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۳ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
ترامپ و پمپئو مانند شطرنج بازان مبتدی هستند که وقتی در مقابل یک حریف قوی در معرض مات شدن قرار گرفته حرکت های شتابزده و بدون حاصلی را پی در پی انجام می دهد.
Iran (Islamic Republic of)
امییییییر
۰۳:۴۰ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
ای داد از برخي مسولان
چرا انقدر ما منفعل عمل میکنیم؟
مطمئن هستم در صورتی که آمریکا همچین غلطی بکند ، در مجلس ما مقابله به مثل کردن به رأی گذاشته میشود و در کمال تعجب ،تصویب نمیشود !
یعنی با این روندی که برخي مسولان پیش میروند از این رای نیاوردن نباید تعجب کنیم !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۴ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
استکبار جهانی ضربات محلک بیشتری را باید دریافت کند
Germany
ناشناس
۰۱:۴۸ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
اگر ایران ارتش امریکا را تروریستی اعلام کند باید مانع عبور کشتی های امریکایی از تنگه هرمز شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۳ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
ما که از اول گفتیم FATF وcft ساخت این ... ها(آمریکا و انگلیس و....) است ، تصویب و امضای آن یعنی امضای سند بردگی و........ امروز این ... ها (آمریکا و انگلیس و........)گفتن سپاه پاسداران ایران تروریسته ، همین سپاهی که برای امنیت ایران بدون هیچ منتی فداکاری بسیاری کردند و.... لابد فردا میخوان بگن تمام مردم ایران عزیز تروریستن و....
ما باید از بر جام خارج بشیم و اینستکس کانال مالی اروپا هیچ دردی از ما دوا نمی کند و....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۶ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
آمریکا 2 هزار میلیارد از اموال ایران به خاطر حادثه 11 سپتامبر می خواد بالا بکشه تو با چنین جانوری روبه رو هستی بهانه از آمریکا بگیری مثل آب خوردن بهانه دیگری جور می کند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۱ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
اولا آمریکا خودش تروریست است و هفت جد و آبادش .
اینجا ایران اسلامی است خط ، خط قرآن و خط خمینی کبیر است برجام و fatf معنی ندارد؟ fatf گندآبی است که از دل برجام بیرون آمده است . باعث میشه تمام دانشمندان و نخبه های کشور در هر زمینه و صنعتی برای دشمن شناخته شوند و به قتل برسند آسیب جدی fatf به کشور این است .
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۱:۰۵ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
از آمریکای مغرور و دیوانه پرور غیر از این انتظار نمیره. البته اینگونه اظهارات شیطان بزرگ حقانیت و اقتدار و صلابت سپاه قهرمان را آشکارتر میکند. به قول شهید بهشتی ای آمریکا از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر. ...قل موتوا بغیظکم... سوره آل عمران 118 تا 120
Netherlands
نبی
۰۰:۵۰ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
من از بیگانگان هرگز ننالم هرآنچه کرد بامن اشناکرد
Iran (Islamic Republic of)
سرکاری
۲۳:۴۳ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
اون از برجام که بدون هیچ هزینه ای برای آمریکا و بدون هیچ تخطی ایران، از برجام خارج شد!
و این قضیه تروریستی اعلام کردن سپاه ( که بعید میدونم به مرحله اجراء در بیاد ) ولی یه عده ای در ایران و جهان رو مشغول خودش میکنه!
مگه میشه نیروی نظامی رسمی یک کشور عضو سازمان ملل را تروریستی اعلام کرد؟!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۰ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
آفرين به نويسنده روشن فكر كه اين تحليل را نوشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۶ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
سلام برپاسداران انقلاپ اسلامی فرزندان خمینی کبیروسربازان ولایت شما پاسداران مایه افتخار ایران وجهان ومستضعفین عالم هستید درود برشما و سربلند باشید هم رزمان شهیدان
Iran (Islamic Republic of)
جمال
۲۲:۱۷ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
برجام برجام برجام
فقط یه اسم ازش مونده
چه دل خوشی دارید به خدا
هر چی مصیبت اومد سر مردم با این برجام درست کردن و اجرایی کردن و به هیچ نتیجه نرسیدن اون بود
باز هم بگید برجام !!!!
برجام بی سرانجام و بدرد نخور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
به نام خدا
موضوع: درخواست مخالفت با تصویب لوایح استعماری پالرمو و CFT
سلام علیکم
بار دیگر در این لحظه حساس به این جملات مقام معظم رهبری در مذمت کنوانسیون هایی نظیر پالرمو و CFT توجه فرمایید: « همین‌جا من اشاره کنم به این مسائل کنوانسیون‌ها و این معاهدات بین‌المللی. ببینید؛ این معاهدات بین‌المللی که به آن در لغت فرنگی گفته میشود کنوانسیون، در اصل در یک نقطه‌ای پخت ‌و پز می شود که اطراف قضیّه، مِن‌ باب مثال آن ۱۰۰ کشور یا ١۵۰ کشور که بعداً به آن می پیوندند، هیچ تأثیری در آن پخت‌ و پز اوّلیّه ندارند. یک جایی بالاخره چند قدرت بزرگ در مجموعه‌های هیئتهای فکری‌شان - به قول خودشان اتاق فکرشان- می‌نشینند برای یک منافعی و مصالحی که برای خودشان تعریف کردند، یک چیزی را پخت‌ وپز می کنند، بعد این را به‌ وسیله‌ی دولتهایی که همسوی با آنها هستند یا مرعوب آنها هستند یا دنباله‌رو آنها هستند و خیلی منافعی هم در این کار ندارند، تصویب می کنند؛ اگر یک دولت مستقلّی هم پیدا بشود - حالا مثل جمهوری اسلامی- که مثلاً بگوید «من این را قبول ندارم؛ این کنوانسیون را، این معاهده‌ی بین‌المللی را قبول ندارم»، سرش می ریزند که «آقا! ۱۲۰ کشور، ١۵۰ کشور، ۲۰۰ کشور این را قبول کردند؛ شما چطور قبول نمی کنید؟» کنوانسیون‌ها غالباً این[جور] است.»
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
این قضیه قدرت وتاثیر گذاری سپاه مقتدر وعزیز ایران را میرساند وهمچنین عجز وناتوانی دشمن که در مقابل ایران اسلامی کاملا خلع سلاح شده ودست به چنین اقداماتی می زند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۲ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
سلام.ارتش و پلیس نیروی رسمی هر کشوری هستن و هیچ کشوری نیروی سومی ندارد
Iran (Islamic Republic of)
جانباز
۰۸:۱۳ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
ماداریم:سپاه پاسداران بتوهم مربوط نیست خودفروخته خائن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
اشتباه فکر نکن وزارت دفاع آمریکا پنتاگون نیز نیروی رسمی آمریکا نیست یا سیا سازمان جاسوسی آمریکا یا وزارت امنیت داخلی ایالات متحده یا نیروها تحت نظر دادگستری آمریکا FBI
Iran (Islamic Republic of)
قلی
۱۲:۵۱ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
عزیزم چین داره روسیه داره سوییس داره یکم مطالعه داشته باشی چي ميشه؟
سرت رو یکم از شبکه اجتماعی بیار بیرون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
جایگاه سپاه در قانون اساسی مستحکم است. تو یا واقعاً خیلی جاهلی و تحت القائات نفوذی های خودباخته در برابر غرب این را گفته ای و یا از سنخ همان خائن ها هستی
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۶:۰۵ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
مرگ برامریکای خبیث
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
تعجب می کنم که چرا بعضی غربزده از خواب غفلت بیدار نمی شوند، مگر خود را به خواب زده باشند که آن نکته دیگری است؟
Iran (Islamic Republic of)
phd
۱۹:۳۸ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
دولتی ها یا ساده هستند یا خود را به سادگی زدند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
من که از اول گفتم FATF فقط یک دام هست برای از پا در آوردن ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
تقصیر تو نیست داداش اینا بامن مخالفن من با اف ای تی اف 1000 بار هم گفتم مملکت ایران نباید با دیگر کشورها هم پیمان بشه بلکه دیگر کشور ها باید قوانین ایران را قبول کنن چون قانون اسلام بی نقصه و پایبند قانون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
ترامپ بیخود کرد
United States of America
ناشناس
۱۹:۰۱ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
این روایت پیچیده چیست که :
بعضی از مسولین تمام هم و غم خود رها نموده و هیچ قدمی برای بهبود کیفیت کار
و تولید و نظام پولی و زمین خواری و جنگل خواری و حاک خواری وووووووووو نمکنند
اما ساندویچ ها برجامی و اف ای تی اف و وووو را میخواهند از الویت ها بکنند که بخورد این مردم با شرف بدهند؟؟؟؟؟؟؟؟
علی برکت ال..............
Iran (Islamic Republic of)
مصمم
۱۸:۵۶ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
کسانی که داعش و القاعده و طالبان را بوجود آورده اند و حامی اول کسانی هستند که هر روز مردم مظلوم یمن را بمباران می کنند ، منافقین قاتل و شرور را که هزاران نفر مردم کوچه و بازار و شخصیت های اول کشور عزیز ما را به شهادت رسانده اند در زیر چتر حمایت آنها هستند ، در کارنامة سیاه خود بمباران شیمیایی دو شهر بزرگ ژاین را که در آن صدها هزار نفر قتل عام شدند و هواپیمای مسافر بری را ساقط کرده است و فهرست جنایات او از دهها کتاب حجیم بیشتر می شود ، را چه که سپاه عزیز را متهم به تروریسم بکند آن هم سپاهی که یکی از افتخارات او در طول حیات با برکتش مبارزه با تروریسم بوده و شهدای گرانقدر زیادی هم تقدیم این راه با عزت نموده است .... ترامپ خوب می داند که امروز سر دسته تروریست های عالم و حامی و هادی تروریست سازمان یافته جهانی ، مثلث شیطانی ( آمریکا و اسرائیل و آل سعود ) هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
ترامپ خودش تروریسته از نظر ما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
و از نظر همه مستضعفین و مظلومین عالم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
از برجام هر چه زودتر خارج بشید
France
ناشناس
۱۷:۵۱ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
احتیاجی نیست خارج بشیم دیگه به چه دردی میخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۸ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
چشم دیگه امری ندارید،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۶ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
نه فعلا امر دیگه ای نیست.فقط زودتر از برجام خارج شید که بیشتر از این در دام دشمن نیفتید.حیف از انرژی هسته ای که بتن ریختن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
رهبر عزیز گفتند نباید به این اروپا اعتماد کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۶ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
به امید خدا بزودی باسرنگونی امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
من با تمام توان از سپاه و نیروی قدس حمایت می کنم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
مرگ بر جنایت کار امریکا
-
ناشناس
۱۶:۴۲ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
درودبرسپاه مقتدر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
نیروی نظامی رسمی هر کشوری ارتش و نیروی انتظامی است.
France
ناشناس
۱۷:۵۱ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
نمک نشناس نباشیم سپاه همیشه پشتیبان و حافظ ملت بوده
-
ناشناس
۱۸:۳۳ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
اگر سپاه نبود کشور هم نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
سپاه ،ارتش،نیروی انتظامی همه یکی هستند چون شرح وظائفشان بطورکلی یکیست واهدافشان حفاظت ازاین آب وخاک وناموس ملت ایران.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۸ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
اشتباهی مثبت دادم.درود بر سپاه
Iran (Islamic Republic of)
کامبیز
۲۰:۱۱ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
بر اساس کدام قانون؟
بیشتر بدانید که
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برابر قانون اساسی ج.ا.ا و سایر قوانین دیگر در کنار ارتش دلاور و نیروی انتظامی و وزارت دفاع از ارکان مهم نیروهای مسلح و رکن قدرت ساز و اقتدار آفرین کشور است و هماره در کنار مردم محکم ایستاده است.
درود بر سپاه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۲ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
مطمئنی که نیروی نظامی رسمی هر کشوری ارتش و نیروی انتظامی است ؟ خوبی دادش ؟ حواست سرِ جاشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
هر سه نیرو انقلابی مسلمان و از فرزندان همین آب و خاک هستند
Iran (Islamic Republic of)
نوید
۰۷:۰۳ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
البته هدف اصلی دولت آمریکا هم این است که تمام نقاط قوت ایران اسلامی را شناسائی ویکی پس از دیگری والبته با حیله و زمینه چینی،های قبلی (پروپاگاندای رسانه ها) از بین ببرد! اینچنین اظهار نظرهایی یا ازآن دشمن یا از نشانه های تأثیر تبلیغات دشمن است.
این جملات دقیقا همان جمله دشمن(تروریست دانستن نیروی نظامی رسمی) در قالب دیگر(اصل قانون اساسی را غیر رسمی خواندن)است.
به نظر شما منفعت این تصمیم برای کیست؟
و منافع دستآوردهای بزرگ سپاه بجز ملت شریف ایران از آن کیست؟
حیله آمریکا دقیقا همین است ابتدا منافع خود را منافع جهان و ملت ایران ،موانع سرراه تروریست پروری خود را مشکلات جامعه بشری جلوه داده همگان را باخود هماهنگ کند! البته «مکرو و مکر الله والله خیرالماکرین»
Iran (Islamic Republic of)
جانباز
۰۸:۱۶ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
منافق کثیف ماازجان ودل ازسپاه حمایت می کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
اگر سپاه نبود ایران هم نبود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
از مسئولان خواهشمندم این قرارداد امضاء نکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
درود بر سپاه عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
آخریش مسدود کردن حساب های هلال احمر
Panama
محمدی
۱۶:۲۹ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
آقایان حالا بیشتر از fatf دفاع کنید!
Iran (Islamic Republic of)
سیاوش
۱۸:۲۷ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
آقای لاریجانی تحویل بگیر.
Iran (Islamic Republic of)
سیامک
۲۲:۲۲ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
قابل توجه موافقان تصویب لوایح چهارگانه FATF
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
مسئولان خوب تماشا کنید و بدانید دشمن کیست
نباید به امریکا اعتماد کنید
Spain
جواد
۰۷:۳۳ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
و اروپا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
ایول خوب گفتی
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۱۰ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
با تصویب fitfبهانه به دست دشمن نمی دهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۵ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
آره دادش ، راست میگی
Iran (Islamic Republic of)
سیامک
۲۲:۲۳ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
آنکس که نداند و نداند که نداند
در جهل مرکب ابدالدهر بماند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
fitf نه دوست جان fatf
Iran (Islamic Republic of)
شیرین
۰۳:۵۶ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
داداش دیگه بدبختمون میکنه بهانه می خواد چیکار؟
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۳:۵۴ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
برادر بهانه های دشمن تمام شدنی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
سپاه نگهبان انقلاب و مردم و کشور است و مردم با تمام وجود نگهبان سپاه.نگران نباشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
اگر سپاه پاسداران مورد تمجید و تعریف امریکا قرار میگرفت
انوقت به حقانیت سپاه شک میکردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۷ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
آفرین بر شما، تکلیف آمریکا را امام راحل با یک جمله تعیین کردند "شیطان بزرگ" و از آن زمان تاکنون چندین بار حقانیت این فرموده به ملت ایران ثابت شده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
آمریکایی ها قابل اطمینان نیستندد
به فرض مثال همانند برجام

منتظر میمانند تادfatf و cft تصویب شود


آمریکا قابل اطمینان نیست باور کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
خداروشکر که تکليف اين يکي روشن شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
تکلیف چی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
تکلیف چه آی کیو حواست هست چه میگی .طبق فرموده امام راحل سپاه نباشه کشور هم نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۶ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
بله
آخرین اخبار