سرپرست سازمان صمت فارس از جمع‌آوری و ارسال اقلام مختلف و مورد نیاز مناطق سیل زده توسط فعالان بخش‌های مختلف تولیدی و خدماتی و ارسال بخشی از آنها به این مناطق خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، فریبرز رضازاده سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: با توجه به وقوع آبگرفتگی، سیلاب و سیل در شیراز و استان‌های مختلف کشور، سازمان صمت نیز با استفاده از حداکثر ظرفیت سازمانی برای تامین بخشی از نیاز‌های مناطق سیلزده و هموطنان آسیب دیده از سیل، تلاش کرده است.

وی افزود: در این راستا واحد‌های تولیدی، اصناف و بازاریان استان فارس خرید و توزیع اقلام و لوازم ضروری نظیر پتو، فرش، آب معدنی، پوشاک، لوازم بهداشتی، پلاستیک سنگین، گونی، کنسروجات، نان صنعتی، شیر، مواد غذایی و. را در دستور کار قرار داده‌اند.

رضازاده ادامه داد: با هدف کمک به آسیب دیدگان سیل پنجم فروردین ۹۸ شیراز، با همکاری شرکت نمایشگاه‌های بین اللملی استان فارس در شهرک گلستان این شهر، تعدادی از اقامتگا‌های شیراز برای کمک به مسافران و اسکان رایگان آن‌ها در نظر گرفته شد.

وی اظهار کرد: علاوه بر توزیع غذا در میان سیل زدگان شیراز، اتحادیه‌های صنفی این شهر مبادرت به ارایه خدمات رایگان از جمله شست و شوی فرش‌های منازل محله‌های سیل زده این شهر و تعمیر خودرو‌هایی که در این سانحه آسیب دیده بودند، کردند.

رضازاده گفت: علاوه بر همکاری صنوف مختلف در تامین امکان اسکان و تغذیه افراد سیلزده در شیراز، خدمات رایگانی از طریق اتحادیه‌های صنفی آهنگران اتومبیل، تعمیرکاران، باطری ساز، تعمیرکاران تلفن و موبایل، نقاش ساختمان، خودرو‌های یدک کش و لجن کش و ... به شهروندان و مسافران ارائه شده است.

او با بیان اینکه رنگ آمیزی ۱۰۰ واحد مسکونی از سوی صنف نقاشان ساختمان تعهد شده است، از تعمیر مشکلات برقی حدود ۵۰۰ خودرو که ۱۴۸ دستگاه آن متعلق به مسافران بود، خبر داد.

رضا زاده بیان کرد: همچنین سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس با همکاری هیات رئیسه اتاق اصناف شیراز نسبت به مرمت و ساخت و ساز منازل مسکونی سیل زدگان این استان اقدام کرده است.

وی گفت: با برنامه ریزی انجام شده و همکاری و هماهنگی تشکل‌های بخش خصوصی در استان فارس بزودی اقلام وکالا‌های مورد نیاز دیگری برای سیل زدگان و کودکان به مناطق سیل زده کشور ارسال خواهد شد.
انتهای پیام/م

صنعتگران فارس به یاری سیل زدگان شتافتند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.