لیگ قهرمانان اروپا؛

منچستریونایتد آماده انتقام از بارسلونا پس از ۸ سال/یوونتوس بدون کاپیتان مقابل شگفتی سازان هلندی

مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، امشب از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه، با برگزاری ۲ مسابقه پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، امشب از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه، با برگزاری ۲ مسابقه پیگیری می‌شود که تیم منچستریونایتد میزبان بارسلونا خواهد بود و آژاکس از یوونتوس پذیرایی می‌کند.

////////////////

منچستریونایتد - بارسلونا (ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه)

یکی از جذابترین مسابقات این مرحله، مصاف تیم های منچستریونایتد و بارسلوناست که دیدار رفتش امشب در ورزشگاه اولدترافورد برگزار می شود.

منچستریونایتد تا این مرحله با قرعه های سختی روبرو شده اما توانسته از پس بازیهای دشوارش بربیاید و تا اینجا بالا بیاید. آنها در مرحله گروهی با مورینیو پس از یوونتوس و بالاتر از والنسیا به عنوان تیم دوم صعود کردند. سپس در قرعه ای دشوار به پاری سن ژرمن برخورد کردند و با سولسشر در دیداری عجیب و در ثانیه های پایانی، جواز حضور در این مرحله را پیدا کرد. آنها حالا باز هم با قرعه ای دشوار برخورد کردند و باید به مصاف بارسلونا بروند. شیاطین سرخ با سولسشر پیشرفت قابل ملاحظه ای کردند تا جایی که قرارداد این مربی تمدید شد. البته یونایتد در چهار بازی اخیرش سه بار شکست خورده (دو بار مقابل ولورهمپتون در لیگ برتر و جام حذفی و یک بار مقابل آرسنال) و به نظر می رسد از دوران آرمانی ابتدای کار سولسشر روی نیمکت این تیم فاصله گرفتند.

////////////////

منچستر همچنان با مصدومیت زیاد بازیکنانش دست و پنجه نرم می کند. الکسیس سانچز، اندره هررا، اریک بایی، والنسیا، مارکوس رشفورد و متئو دارمیان مصدومان یونایتد برای این مسابقه هستند.

در طرف مقابل بارسلونا با بردی که ابتدای هفته مقابل اتلتیکو مادرید به دست آورد، تقریبا خیالش را از بابت قهرمانی در لالیگا راحت کرد و حالا تمام تمرکزش را روی فتح لیگ قهرمانان اروپا می گذارد. بارسا در دور گروهی، در گروه سختی قرار داشت اما بالاتر از تاتنهام و اینتر صدرنشین شد و راهی یک هشتم شد. در این مرحله اما لیون را پنج بر یک برد و به یک چهارم رسید.

در ترکیب بارسلونا این روزها مسی بسیار آماده است و بهترین گلزن اروپا محسوب می شود و مهار کردن او برای مدافعان یونایتد بسیار دشوار خواهد بود. رافینیا و دمبله نیز مصدومان بارسلونا برای این مسابقه هستند.

برنده مسابقه منچستریونایتد و بارسلونا در دو دیدار رفت و برگشت، به مصاف برنده جدال لیورپول و پورتو می رود.

////////////////

آخرین تقابل ۲ تیم در لیگ قهرمانان اروپا، به سال ۲۰۱۱ و فینال این رقابت‌ها در آن سال باز می‌گردد که بارسلونا با نتیجه سه بر یک منچستریونایتد را شکست داد.

منچستریونایتد هرگز در خانه در مسابقات اروپایی مغلوب بارسلونا نشده است.

ترکیب احتمالی منچستریونایتد: دخیا، اسمالینگ، جونز، یانگ، شاو، ماتیچ، هررا، پوگبا، لینگارد، لوکاکو، مارشیال

ترکیب احتمالی بارسلونا: ترشتگن، لنگله، پیکه، آلبا، روبرتو، بوسکتس، آرتور، راکیتیچ، کوتینیو، مسی، سوارز

آژاکس - یوونتوس

دیگر مسابقه امشب بین تیم های آژاکس و یوونتوس در ورزشگاه یوهان کرایف آرنای شهر آمستردام برگزار می شود .

////////////////

آژاکس در رقابتهای امسال پدیده رقابتها بود و نتایج فوق العاده ای تا این مرحله گرفته است. آنها در مرحله گروهی پس از بایرن مونیخ در رتبه دوم گروه قرار گرفتند و راهی مرحله بعد شدند. البته آنها در هر دو بازی رو در رو مقابل بایرن شکست نخوردند و با این تیم قدرتمند با ارائه بازی شایسته مساوی کردند. در دور بعد آژاکس به رئال مادرید برخورد کرد و شگفتی بزرگ در آن مسابقه رقم خورد. آژاکس در حالی که بازی رفت را در هلند مقابل رئال دو بر یک باخت ، در بازی برگشت با نمایشی فوق العاده با نتیجه چهار بر یک رئال مادرید را در سانتیاگو برنابئو تحقیر کردند و راهی این مرحله شدند.

اریک تن هاگ سرمربی ۴۹ ساله و هلندی آژاکس تیمی یکدست و هماهنگ را در اختیار دارد. خط حمله قدرتمند آژاکس که ۱۰۰ گل تاکنون در لیگ هلند به ثمر رسانده است، با حکیم زیاش، داوید نرس و وسان تادیچ بسیار زهر دار است. پدیده‌های تیم ملی هلند نیز در تیم آژاکس قرار دارند؛ ماتیاس دلیخت کاپیتان ۲۱ ساله آژاکس در خط دفاع که تیم‌های بزرگ زیادی از جمله همین یوونتوس خواهان او هستند؛ فرانکی دیونگ و فن دبیک ۲۱ ساله نیز از جمله دیگر ستاره‌های فعلی و آینده لاله‌های نارنجی در ترکیب آژاکس هستند.

آژاکس در لیگ اردیویژه هلند هم امتیاز با آیندهوون است و رقابت سختی با این تیم برای قهرمانی در لیگ هلند دارد.

////////////////

در طرف مقابل یوونتوس در حالی امشب به میدان می رود که خوشحالی هواداران این تیم از بازگشت رونالدو و کاستا از مصدومیت و رسیدن آنها به بازی امشب تداوم زیادی نداشت زیرا کیلینی مدافع و کاپیتان این تیم مصدوم شد و این مسابقه را از دست داد تا نگرانی زیادی برای آنها مقابل ستاره های خط حمله آژاکس به وجود بیاید. به جز کیلینی ،  امره جان، کوادرادو و کاسرس دیگر مصدومان یووه برای این مسابقه هستند.

نبود کیلینی زمانی برای هواداران یووه ترسناک می‌شود که می‌فهمند تیمشان این فصل ۱۲ بازی بدون او انجام داد و ۱۳ گل خورده است، در حالی که در ۲۹ مسابقه‌ای که کیلینی در این فصل برای یووه به میدان رفته، این تیم فقط ۱۲ گل دریافت کرده است. یک گل کمتر با وجود ۱۷ بازی بیشتر. گفته می‌شود رونالدو که به تازگی از بند مصدومیت رها شده، امشب می‌تواند از ابتدا به میدان برود، اما داگلاس کاستا بیش از ۲۰ دقیقه نمی‌تواند بازی کند.

////////////////

یوونتوس در دور گروهی بالاتر از یونایتد به عنوان صدرنشین صعود کرد و در دور بعد همانند آژاکس کامبک زدند و شکست دو بر صفر در بازی رفت مقابل اتلتیکو را با هت تریک رونالدو سه بر صفر در تورین جواب دادند و صعود کردند.

یوونتوس تقریبا قهرمان سری آ. شده است و برای قهرمانی فقط به یک امتیاز از هفت بازی باقی مانده احتیاج دارد و تمام تمرکزش این فصل روی فتح لیگ قهرمانان اروپاست. مویسه کین مهاجم ۱۹ ساله بیانکونری، پدیده این روز‌ها یووه است که در هفته‌های اخیر با وجود زمان کمی که به میدان رفته، آمار گلزنی فوق العاده‌ای دارد، اما بعید است آلگری او را امشب از ابتدا بازی دهد.

برنده مصاف این دو تیم در دو دیدار رفت و برگشت به مصاف برنده تقابل منچسترسیتی و تاتنهام می رود.

ترکیب احتمالی آژاکس : اونانا، دلیخت، بلیند، تاگلیافیکو، ولتمن، دی یونگ، فن دبیک ، شون ، نرس ، زیاش ، تادیچ

ترکیب احتمالی یوونتوس: شزنی، بونوچی، روگانی، کانسلو، ساندرو، پیانیچ، متوئیدی، خدیرا ، برناردسکی، رونالدو ، مانژوکیچ


بیشتر بخوانید:

ستاره آسیایی برگ برنده تاتنهام در مصاف تمام انگلیسی/لیورپول در آنفیلد اژد‌های پرتغال را شکار کرد

صعود لیورپول در آلیانز با درخشش الماس سیاه / خودنمایی مسی در جشنواره گل بارسا مقابل لیون

کامبک تاریخی یوونتوس مقابل اتلتیکو با هت تریک رونالدو/تحقیر ژرمن‌ها در خاک انگلیس توسط منچسترسیتی


انتهای پیام/

پیش بازی لیگ قهرمانان اروپا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار