وزیر ارتباطات راهی ژنو و وین شد

محمدجواد آذری جهرمی، عازم ژنو و وین شده است تا برای شرکت در اجلاس سران جامعه اطلاعاتی و دیدار با روسای سازمان‌های بزرگ بین المللی حاضر شود.

آذری جهرمی راهی ژنو و وین شدبه گزارش  حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدجواد آذری جهرمی صبح امروز در رأس هیئتی به‌منظور شرکت و سخنرانی در «اجلاس سران جامعه اطلاعاتی» عازم ژنو شد.

اجلاس سران جامعه اطلاعاتی به مدت پنج روز با حضور بیش از سه هزار نفر از ۱۵۰ کشور برگزار می‌شود که طرح شبکه علمی ایران (شعا) نامزد دریافت جایزه از این اجلاس است.

این اجلاس هرساله باهدف گفتگو و تبادل‌نظر بین‌المللی با کمک اتحادیه جهانی ارتباطات (ITU) در سطح وزرا و معاونان کشور‌های مختلف برگزار می‌شود. موضوع اصلی اجلاس امسال، نقش ارتباطات و فناوری اطلاعات برای رسیدن به اهداف توسعه پایدار است.
در این اجلاس دو پنل تحت عناوین آینده مشاغل در اقتصاد‌های مبتنی بر فاوا (توسط وزارت ارتباطات) و علم، نوآوری و آینده دانشگاه (توسط دانشگاه علم و صنعت) مربوط به ایران است که با آینده‌نگری توسعه فناوری ارتباطات برای دانشگاه‌ها و مشاغل برگزار می‌شود.

وزیر ارتباطات علاوه بر سخنرانی در این اجلاس، در حاشیه با وزیر ارتباطات بلغارستان و معاون وزیر ارتباطات گرجستان و همچنین دبیر کل ITU و رئیس سازمان جهانی مالکیت فکری دیدار خواهد کرد.

فردا نیز آذری جهرمی راهی وین خواهد شد تا در این سفر یک‌روزه با مدیر دفتر امور فضایی ملل متحد در وین دیدار کند.

امضای سند همکاری میان وزارت ارتباطات و سازمان یونیدو (سازمان توسعه صنعتی ملل متحد) از دیگر برنامه‌های این سفر است. طبق این تفاهم‌نامه، یونیدو به‌عنوان شریک وزارت ارتباطات ایران در حمایت از فعالیت‌های استارتاپی و انواع خدماتی برای ایجاد شغل در حوزه ICT همکاری می‌کند.

ایران همکاری چهارجانبه‌ای با روسیه، آذربایجان، ترکیه و ایران در حوزه رونق فعالیت‌های استارتاپی در منطقه دارد و طبق آن یونیدو به‌عنوان مشاور ایران به این حوزه وارد شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار