اولیایی‌منش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

جزئیات تعرفه‌های درمانی در سال ۹۸/ ویزیت پزشکان در سال جدید چقدر افزایش دارد؟

دبیر و رئیس دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت درباره نرخ تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی در سال ۹۸ توضیح داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، آخرین روز سال ٩٧ بود که سعید نمکی وزیر بهداشت از افزایش تعرفه های پزشکی برای نخستین بار، پیش از آغاز سال جدید در هیئت دولت خبر داد و گفت: در آخرین جلسه هیئت وزیران سال ۹۷، موضوع بحث  تعرفه‌های تشخیصی و درمانی مطرح شد و در نهایت هیئت وزیران مصوب کرد که تعرفه‌های پزشکی در بخش دولتی به طور میانگین ۱۰ و در بخش خصوصی ۱۳ درصد افزایش داشته باشد.

نمکی این رقم افزایش تعرفه‌های پزشکی را کمتر از نرخ تورم سالیانه دانست و افزود: با همکاران بخش خصوصی جلسات بسیاری داشتیم و با همدلی و همراهی این عزیزان، بنا شد سال ۹۸، سال سودآوری برای مراکز درمانی بخش خصوصی نباشد و بخش خصوصی نیز در دوران تحریم و فشارهای اقتصادی، با مردم همراهی کند.

با وجود اینکه هیئت وزیران نرخ افزایش تعرفه های درمانی سال ۹۸ را در جلسه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه کشور و  تأیید شورای عالی بیمه سلامت کشور تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی در سال ۱۳۹۸ تصویب کرده بودند اما جزئیات مصوبه مشخص نبود تا اینکه بالاخره هیئت دولت جرئیات افزایش تعرفه‌های درمانی را اعلام کرد.

اولیایی منش دبیر و رئیس دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره افزایش تعرفه‌های درمانی در سال ۹۸ اظهار کرد: تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی در سال ۱۳۹۸ در بخش دولتی به طور میانگین ۱۰ درصد و در بخش خصوصی ۱۳ درصد  افزایش داشته است.

نرخ ویزیت پزشکان در سال جدید

اولیایی منش به میزان نرخ ویزیت پزشکان و دندانپزشکان در سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: ویزیت پزشکان و دندانپزشکان در هر ۲ بخش دولتی و خصوصی هشت درصد افزایش داشته است.

رئیس دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت ادامه داد: تعرفه خدمات پزشکان، دندان‌پزشکان عمومی و دکتری تخصصی در علوم پایه (PHD) پروانه‌دار ۲۷۰ هزار ریال، پزشکان، دندان‌پزشکان متخصص و پزشکان عمومی دارای مدرک دکتری تخصصی در علوم پایه ( MD-PhD) ۴۱۰ هزار ریال، پزشکان فوق‌تخصص، ‌ دوره تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) و متخصص روان‌پزشکی ۵۲۰ هزار ریال، پزشکان فوق‌تخصص روان‌پزشکی و دوره تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) روان‌پزشکی ۵۹۰ هزار ریال، کارشناس ارشد پروانه‌دارد ۲۲۰ هزار ریال، کارشناس پروانه‌دار ۱۹۰ هزار ریال در بخش خصوصی در سال ۹۸ خواهد بود و این ارقلام به مراکز درمانی ابلاغ شده است.

اولیایی منش به تعرفه پزشکان و دندانپزشکان در بخش دولتی اشاره کرد و افزود: تعرفه خدمات پزشکان، دندان‌پزشکان عمومی و دکتری تخصصی در علوم پایه (PHD) پروانه‌دار ۱۲۷ هزار ریال، پزشکان، دندان‌پزشکان متخصص و پزشکان عمومی دارای مدرک دکتری تخصصی در علوم پایه ( MD-PhD) ۱۵۹ هزار ریال، پزشکان فوق‌تخصص، ‌ دوره تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) و متخصص روان‌پزشکی ۱۹۲ هزار ریال، پزشکان فوق‌تخصص روان‌پزشکی و دوره تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) روان‌پزشکی ۲۲۹ هزار ریال، کارشناس ارشد پروانه‌دارد ۱۰۹ هزار ریال، کارشناس پروانه‌دار ۸۹ هزار ریال در بخش خصوصی در سال ۹۸ خواهد بود و این ارقلام به مراکز درمانی ابلاغ شده است.

میزان افزایش هتلینگ بیمارستان در سال ۹۸

اولیایی منش بیان کرد: جزء حرفه‌ای ضریب K صفر درصد، هتلینگ و جزء فنی ضریب K در بخش دولتی ۱۵.۴ درصد و  در بخش خصوصی ۲۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

رئیس دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت درباره جزء فنی  توضیح داد و گفت: هزینه‌های خارج از دستمزد پزشکان مانند ملزومات و هزینه نگهداری، لوازم مصرفی دستگاه‌ها، ملزومات مورد استفاده در اتاق عمل و از این قبیل موضوعات در جزء فنی ضریب K  محسوب می شوند.

اولیایی منش همچنین به هتلینگ بیمارستانی اشاره کرد و گفت: هزینه های غیر از دستمزد و مربوط به خدماتی که بیماران در طول بستری در بیمارستان‌ها داده می شود در هتلینگ بیمارستانی طبقه بندی می‌شود که از جمله این خدمات به عنوان مثال می‌توان به لوازم مصرفی عمومی و هزینه‌های پرستاری اشاره کرد.

رئیس دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت درباره بند تعیین اختیاری تعرفه‌ها در هر استان در مصوبه هیئت وزیران توضیح داد و  گفت: این بند همه ساله  در مصوبه هیئت وزیران وجود دارد و بر اساس مصوبه هیئت وزیران سقف تعرفه‌ها در بخش دولتی و خصوصی تعیین می‌شود اما در هر استان کمیته‌ای متشکل از استانداری، نظام پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی می توانند با توجه به شرایط اقتصادی مردم تعرفه ای کمتر از سقف مصوب تعیین کنند اما حق افزایش آن بیش از سقف را ندارند.

جزئیات دقیق تعرفه‌های پزشکی در سال  ۹۸ را در لینک‌های زیر مشاهده کنید.

تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی در بخش دولتی

تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی در بخش خصوصی

تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی در بخش عمومی غیر دولتی

تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی در مراکز خیریه

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۱:۲۸ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
حق ویزیت پزشک متخصص با دفترچه تامین اجتماعی چقدره؟؟
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۷:۵۵ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
عجیبه !!!
با پول ملت مدرک میگیرند بعد نفس ملت میگیرن با زیرمیزی ها و ویزیت ها.
همه جای دنیا پزشک در بیمارستان خدمات میده حتی فوق تخصصش اما ایران بجای بیمارستان و خدمت به مردمی که با پولشان مدرک گرفتند میرن مطب میزنند یا بیمارستان خصوصی یا ازمایشگاه یا داروخانه و مردم تلکه میکنند .واقعا حرام است حرام است این ظلم به مردم‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
با سلام
دوست عزیزی که ظاهر از پزشکان عزیز هستی این چه فلسفه ای ست که شما در خصوص هزینه ویزیت وپزشک خودرا تافته اجدا بافته میدانی بهرحال شما در س خوندی پزشک شدی دیگران درس خوندن یه شغل دیگه دارند واین نظریهشما درست نیست باید فلان مبلغ زیاد را بگیری به مانند مثلا دیگر کشورها وگران گرفتن وزیر میزی بغضی از شما را حق میدانی بخدا قسم بنده هم تو یه رشته دیگه دکترا دارم وبه خیلی از کشورها هم سفر کردم ولی مثل کشور خودنان بی سروسامان هزینه گزاف نمی گیرند که شما ادعا داری
Germany
سام
۰۴:۱۷ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
فقط برای ی بریدگی ساده بچه که فقط یک بخیه زدن ۸۰ تومن ازم گرفتن!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
هرکجای دنیا تشریف ببرین پزشکا بیشترین درامد نسبت به سایرین اقشار دارن.اینکه هزینه درمان شما زیاد میشه مشکل دولت و بیمه هان
پزشکی اصلا شغلی نیست که یه سری مردم بی سوارد بشینن نظر بدن...اگه خوبه و پول ساز بفرما شما هم بخون و برو...کسی جلوتا نگرفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
خدا به داد مریضها برسد تزریق برای چشم از ۳۰ هزار به یکباره شده ۱۹۰ هزار توان فکر ما
هی یکبار برای هردو چشم بیای چه می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۸ ۲۱ شهريور ۱۳۹۸
شما و صنف پزشکی انحصار رو بردارید
سالیانه 50 هزار پزشک پذیرش بشن
ماهم میام می خونیم پزشکی
انوقت می بینی پزشکی هیچی نیست جز یه شغل خذماتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
خدا به داد مریضها برسد
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۰:۰۷ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
آیا کسی میدونه هزینه هر شب بستری شدن تو بیمارستان دولتی چقدره؟
Iran (Islamic Republic of)
م
۰۹:۵۳ ۲۴ فروردين ۱۳۹۸
خدا کنه همه کنکوری ها قبول بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۲۲ فروردين ۱۳۹۸
درامد پزشکان خیلی خوبه
Iran (Islamic Republic of)
حسی
۰۴:۵۴ ۲۸ تير ۱۳۹۸
انشاا.... خیلی دانشجوی پزشکی داریم خدا کنه همه قبول شن تا دست زیاد شه
Iran (Islamic Republic of)
نصیر
۰۷:۳۰ ۲۲ فروردين ۱۳۹۸
خدا وکیلی بعضی پژشکا دارن خون مردمو میمکن البته بعضی ها.تو کشورهای اروپایی حقوق یه پزشک تقریبا با یه کارمند برابری میکنه. دیدم که میگم هاااا .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۶ ۲۲ فروردين ۱۳۹۸
من 1/6 حقوقم را برای عصب کشی مجدد دتدانم را که مبلغ 450000 تومان شد پرداختم ایا این مقدار هزینه منطقی است؟ تازه روکش قبلی مطابق گفته دکتر به دلیل کوتاه بودن طول کر کنده شده است. کر قبلی حدود 4 میلیمتر بود و حالا طبق کفته خانم دکتر جدید با ید 2 میلیمتر کوتاه تر از طول کانال باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۹ ۲۲ فروردين ۱۳۹۸
هدف وزارت بهداشت اینه که مریض تنها دغدعه اش مریضی اون باشه ولا غیر
اینو نوشتم بگم فاصله حرف تا عمل خیلی زیاد شده
من خودم چند ساله بدلیل هزینه های درمان از درمان خیلی از مشکلات ریز و درشت خودم لاجرم بر نیمدم و ...
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۲:۲۸ ۲۲ فروردين ۱۳۹۸
خدا کمک کنه
United States of America
ناشناس
۰۱:۲۸ ۲۲ فروردين ۱۳۹۸
کاش بعضی دکترها قدرت تشخیص دادن بیماری ها مثل ویزیتشون بالا بود
Iran (Islamic Republic of)
Pow
۲۲:۱۷ ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
با سلام اول حقوق کارمندان و بازنشسته هارو بالا ببرید. بعد ویزیت رو ... ای خدا کمک مردم کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
پزشک سهمیه ای با پول ملت وامکانات بیت المال مدرک پزشکی بهش اهدا میشه،اکثرا سواد درست وحسابی ندارن بعد میشن خدا واقعا که ، پدیده ای نادر که در هیج جای دنیا وجود نداره .پدیده ای که اکثرا بزرگان این عرصه هشدار دادن
-
ناشناس
۱۳:۴۵ ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
پزشکا خيلي خوشبحالشونه والا يه سرماخوردگي ساده کمتر از 200 تومن تموم نميشه برا آدم
-
علیرضا
۱۳:۴۲ ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
چرا باید یک کارگر ماهی یک میلیون و هشتصد هزار تومان حقوق بگیرد ولی یک دندانپزشک یا پزشک روزی بین 10 میلیون تومان تا 100 میلیون تومان؟! کجای اسلام نوشته شده است که دستمزد نیمساعت یک پزشک باید برابر با 4 ماه یک کارگر باشد؟! کارزگر بیچاره یکماه هر روز 8 ساعت کار طاقت فرسا انجام دهد برابر با نیمساعت یک دندانپزشک میشود! این عدالت است ؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
ویزیت یه نفر پیش متخصص ۶۰هزارتومان است برای هر نفر حقوق یک کارگر به زور برسد به روزی چهل الی پنجاه هزار تومان تازه اگر کار باشد و دکتر در روز اگر. بیست تا مریض را ببیند میشود روزی یک میلیون و دویست هزار تومان برای هر روز تازه بیشتر از اینها است این بود عدالت اجتماعی این بود برابری این بود
Iran (Islamic Republic of)
یه خدازده
۱۲:۴۱ ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
مگه پزشکا کم پول ویزیت و حقوق میگیرین که افزایش دادین واسشون
Iran (Islamic Republic of)
دکتر جوان
۱۵:۳۷ ۰۱ تير ۱۳۹۸
مگه پزشک ادم نیست. بازاری ها این همه کشیدن رو همه چی اونوقت پول ویزیت رو ملت میبینن. انصاف چیز خوبیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
همه چه حداقل ۸۰ درصد رفته روش بعد تعرفه پزشکی ۱۲ درصد زیاد می شه؟
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۳:۴۸ ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
حق داری برای کسی که درآمد چند صد میلیونی داره دوازده درصد حکم ناسزا را دارد
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۶:۰۰ ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
اگه دست من بود حقوق پزشک‌ها رو هم اندازه ی کارمندای عادی میکردم. بدونید که شما و آنهایی که این حقوق ها رو برای شما تعیین می کنند
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۳:۱۳ ۲۲ فروردين ۱۳۹۸
بخدا من پزشک عمومی ام سوادم هم خوبه شهید بهشتی هم خوندم سابقه ۲۵ سال یک سازمان دولتی دارم ب هرکسی که شما میپرستین حقوقم چهار میلیون و هفتصده مطب هم میزنی از بس مالیات و اجاره بالاست که نمیارزه اونها که شما میگین یک درصد کمی از پزشکای متخصصن نه همه پزشکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
خدا به داد ملت برسه ارز میره بالا همه چی میشه بالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
هزينه ويزيت ها واقعا بالاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
موافقم. هزینه درمان بالا است.
Iran (Islamic Republic of)
کریم
۰۸:۱۵ ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
دولت که اعلام کرده بود که تورم وجود ندارد و تک رقمی است....
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۳:۴۶ ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
آقا کریم تورم تک رقمیه چون چند طبقه داره برای امثال ما بعظا"تا پنجاه درصد برای آنها که در طبقات بالای پنت هاوس ها هستند تک رقمیه
آخرین اخبار