جان بابایی گفت: در ایام تعطیلات نیمی از تخت‌های بستری بخش‌های خصوصی و تامین اجتماعی باید فعال باشد.

برخورد شدید وزارت بهداشت با غیبت پزشکان در شیفت کاری/ نحوه فعالیت بیمارستان‌های خصوصی در ایام تعطیلاتقاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگارحوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، تعرفه‌های پزشکی بوسیله گروه‌های ذیربط به وزارت بهداشت و دیگر سازمان‌ها پیشنهاد داده می‌شود تا در ستاد تنظیم بازار به تصویب برسد، این تعرفه‌ها باید متناسب با وضعیت تورم و بازار کشور تنظیم شوند و برای تصویب نهایی به هیئت دولت معرفی شوند.

معاون درمان وزارت بهداشت بیان کرد: تعرفه اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، کارشناسی شده است اما تعرفه اعلام شده از سوی ستاد تنظیم بازار بر اساس وضعیت بازار کشور است.

وی ادامه داد: در حال حاضر برنامه ریزی خوبی در حوزه کشیک پزشکان و فعالیت آنها در بیمارستان‌های سراسر کشور انجام و برنامه حضور متخصصان رشته های مربوطه در بخش‌های مراقبت ویژه نیز تدوین شده است.

جان بابایی افزود: وزارت بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور را مکلف کرده است تا پزشک جراح دائما در بخش اورژانس و اتاق‌های آی‌سی‌یو حضور داشته باشد، مدیران وزارت بهداشت برای نظارت بر اجرایی شدن این ابلاغیه به صورت سر زده از مراکز درمانی بازدید می‌کنند.

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: یکی از وظایف مدیران بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بررسی لیست پزشکان شیفت است که باید در بخش مربوطه خود حضور داشته باشند و این مسئله یکی از الزامات وزارت بهداشت محسوب می‌شود.

وی افزود: اگر پزشکی در زمان موظفی خود در بیمارستان حضور نداشته باشد، متخلف است و برخورد جدی و قانونی بر اساس آیین‌نامه‌های انضباطی وزارت بهداشت با وی خواهیم داشت؛ اگر این قصور منجر به بروز خطای پزشکی شود تخلف بعد قانونی پیدا می‌کند و پرونده پزشک متخلف به مراجع ذی صلاح ارجاع می‌شود.

فعالیت دائمی  اورژانس در ایام تعطیل

جان بابایی ادامه داد: در ایام تعطیلات و مناسبت‌های مختلف تمام بخش‌های اورژانس فعال و آماده ارائه خدمات بهداشتی درمانی به بیماران  و مراجعه کنندگان هستند و بخش خصوصی نیز ملزم به فعال نگه‌داشتن تمام تخت‌های اورژانس در ایام مذکور است.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: بیمارستان‌های تأمین اجتماعی، نیروهای مسلح و بخش خصوصی باید در ایام تعطیلات و مناسبت‌های مختلف نیمی از تخت‌های بستری خود را فعال نگه دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.