دانش آموزان باید مهارت‌های زندگی را در دوران دانش آموزی فرا بگیرند

امام جمعه کرمان گفت: دانش لازم، انگیزه کافی، برنامه ریزی دقیق و منسجم و ابزار مناسب شروط ایجاد تحول در یک جامعه هستند و دانش آموزان باید مهارت‌های زندگی را فرا بگیرند.

دانش آموزان باید مهارت‌های زندگی را در دوران دانش آموزی فرا بگیرندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمان صبح امروز در دومین نشست قطب پنج نمایندگان نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی کشور به میزبانی استان کرمان، گفت: دانش آموزان باید تعامل، صبر، تحمل و انواع مهارت‌های زندگی را در دوران دانش‌آموزی فرا گیرند.

وی با بیان اینکه دانش آموزان را نباید برای دیروز و برای امروز بلکه باید برای فردا تربیت کنیم، افزود: دانش آموزان باید تلاش در همه عرصه‌ها را سرلوحه کار خود قرار دهند و دارایی‌های خود را حفظ کنند و آنچه را که ندارند با تلاش و پیگیری به دست آورند.

علیدادی سلیمانی افزود: به جای پرداختن به اختلافات باید شاکر خدا و نعمت‌های او باشیم و همه تلاش و سعی خود را بکنیم به آنچه که نداریم دست پیدا کنیم.

امام جمعه کرمان صبر، داشتن حوصله و شکیبایی را راه رسیدن به همه موفقیت‌ها برشمرد و اظهارداشت: اگر می‌خواهیم تحول ایجاد کنیم باید شرایط آن به طور دقیق مراعات شود تا در پی آن تحول در یک سیستم و جامعه محقق شود.

وی شرط اول برای محقق شدن تحول را داشتن دانش لازم عنوان کرد و گفت: محقق شدن تحول در مدارس اولین شرط اصلی و اساسی آن داشتن دانش لازم است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان شرط دوم برای تحول را انگیزه نام برد و گفت: باید در کار‌ها انگیزه کافی وجود داشته باشد تا کار‌ها به پیش برود و اگر انگیزه کافی وجود نداشته باشد با همه دانشی که داریم نمی‌توانیم تحول ایجاد کنیم.

علیدادی سلیمانی با بیان اینکه اراده و انگیزه است که انسان را وادار به فکرکردن و اندیشیدن می‌کند، تصریح کرد: شرط سوم برای محقق شدن تحول برنامه جامع و کامل داشتن است، زیرا هر مجموعه و یا مسئولی بخواهد کارش پیش برود باید با برنامه باشد و بدون برنامه کار‌ها پیش نخواهد رفت.

وی به چهارمین شرط تحقق یک تحول در سیستم و جامعه اشاره کرد و بیان داشت: ابزار کار مناسب چهارمین شرطی است که باعث می‌شود تحول در جامعه رخ دهد و دانش لازم، انگیزه کافی و برنامه ریزی را در کار‌ها به ایجاد تحول منتهی می‌کند.

برپایه این گزارش دومین نشست قطب پنج نمایندگان نهمین مجلس دانش آموزی با حضور نمایندگان استان‌های یزد، بوشهر، هرمزگان، فارس، کرمان و مدارس و مراکز خارج از کشور در محل مجمع آموزشی و ورزشی سعادت کرمان برگزار شد.


انتهای پیام/س

دومین نشست قطب پنج نمایندگان نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار