معاون خدمات شهری شهرداری همدان با اشاره به پیشرفت ۳۵ درصدی انتقال آب‌های سطحی از میدان رسالت به میدان امام حسین (ع) گفت: در داخل شهر به دلیل ساختار شهرنشینی امکان دپوی آب و ایجاد مخازن نیست.

پیشرفت ۳۵ درصدی انتقال آب‌های سطحی در همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، وحید علی‌ضمیر معاون خدمات شهری شهرداری همدان با بیان اینکه طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی شهر همدان در سال‌های ۹۰ و ۹۱ تحویل شهرداری شده است اظهار کرد: در آن مقطع یک مشاور بومی کار مطالعات آب‌های سطحی را انجام داد.

وی با بیان اینکه در بررسی‌ها متوجه شدیم هم نظام بارش تغییر کرده و هم شهر دستخوش تغییراتی شده که تحقیقات اولیه جوابگوی شرایط فعلی نیست گفت: به همین دلیل مطالعات جمع آوری آب‌های سطحی شهر همدان مجدداً در دستور کار قرار گرفت.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان با بیان اینکه با شرکت اولیه قرارداد مجددی در اواخر نیمه اول سال گذشته منعقد شد ادامه داد: انتقال آب از تقاطع میدان رسالت به میدان امام حسین (ع) خروجی کار تحقیقاتی مشاور است که بر اساس مطالعات مشاور انجام شده است.

وی با بیان اینکه کل شهر در این طرح مد نظر قرار گرفته شده است خاطرنشان کرد: اقدامات لازم بر اساس میزان بارندگی، شدت بارش و نقاط بحرانی شهر که در بارش‌ها مشخص شده، انجام می‌شود.

علی‌ضمیر با اشاره به اینکه در نیمه نخست امسال مطالعات کل شهر در این حوزه به اتمام می‌رسد گفت: سال گذشته ۱۳ میلیارد تومان برای انتقال آب‌های سطحی از میدان رسالت به میدان امام حسین (ع) برآورد شد که این پروژه در حال انجام است و ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه امور سنگین زیرساختی در حال انجام است که حتی برخی در بودجه اولیه دیده نشده بود اظهار کرد: این پروژه‌ها بنا بر اهمیتی که داشت در دستور کار قرار گرفت.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان افزود: نقاطی دیگر مانند میدان مدرس، بلوار شهید رجائی، شهرک بهشتی، کوی خضر، مجیدآباد و بلوار خوزستان نیز به عنوان اولویت مشخص و به مشاور اعلام شده است که طرح لازم را ارائه دهد.

وی با بیان اینکه طرح انتقال آب از میدان قائم (عج) به سمت رودخانه حیدریه و پشت منوچهری است تصریح کرد: بعد از اینکه فصل بارش را پشت سر بگذاریم و طرح تحویل داده شود، عملیات عمرانی آن آغاز خواهد شد.

علی‌ضمیر با اشاره به اینکه در داخل شهر به دلیل ساختار شهرنشینی امکان دپوی آب و ایجاد مخازن نیست ادامه داد: پنج رودخانه اصلی وجود دارد که از سطح شهر همدان می‌گذرد و به سمت بیرون حرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه پاکسازی این رودخانه‌ها به کنترل شرایط در ایام بارندگی کمک شایانی کرد خاطرنشان کرد: در حال حاضر این آب‌ها به خارج از شهر هدایت می‌شوند.

انتهای پیام/د.ا

پیشرفت ۳۵ درصدی انتقال آب‌های سطحی در همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.