معاون پرستاری وزارت بهداشت:

کمبود ۱۰۰ هزار نیروی پرستاری در کشور/در ۳۰ سال آینده با سونامی سالمندی مواجه خواهیم شد

معاون پرستاری وزارت بهداشت از کمبود ۱۰۰ هزار نیروی پرستار در کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مریم حضرتی معاون پرستاری وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه حرفه پرستاری در ایران پیشرفت‌های بسیار چشمگیری داشته است، گفت: هم اینک نیاز کشور در حوزه پرستاری در حدود ۱۰۰ هزار پرستار است تا بتوانیم جمعیت پرستاری کشور را به ۲۵۰ هزار پرستار افزایش بدهیم.

وی با اشاره به اینکه امروز بیشترین نیاز پرستاری در مناطق مرزی کشور از جمله سیستان و بلوچستان است که این نیرو تامین می‌شود، افزود: در آینده نزدیک مجوز جذب ۹ هزار پرستار در تمام گروه‌های پرستاری صادر می‌شود.

حضرتی ادامه داد: هم اینک ۱۹۴ دانشکده پرستاری داریم که ۱۰۹ دانشکده دولتی و ۸۵ دانشکده نیز آزاد فعالیت دارند و سالانه ۱۱ هزار پرستار جدید هم در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا پذیرش می‌شوند.

وی با بیان اینکه ۲ هزار عضو هیأت علمی پرستاری نیز داریم، افزود: در حوزه پژوهش ۱۶ مرکز تحقیقات پرستاری در کشور وجود دارد که در امر رشته‌های پرستاری تحقیقات انجام می‌دهند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه با تغییرات سالمندی در ۳۰ سال آینده با سونامی سالمندی مواجه خواهیم شد و رشد سالمندی دو برابر می‌شود، گفت: بنابراین باید خودمان را برای ارائه مراقبت سالمندی آماده کنیم و بر همین اساس بر اجرای پرستاری جامعه‌نگر تاکید می‌کنیم تا مردم بتوانند خدمات را در جامعه بگیرند.
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار