خطیب جمعه کرمان گفت:مرضی که در جامعه گسترش پیدا کرده این است که افراد اهل ریا شده اند و هرگز حاضر نیستند که کار و اقدامی انجام بدهند و کسی خبر دار نشود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام‌والمسلمین علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان  در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در جمع مردم خداجوی کرمان گفت: زبان حال اهل دوزخ این است که ما نمازگزار واقعی نبودیم کسانی که تارک الصلاه بودند و به رستاخیز اعتقادی نداشتند و به فقرا بی توجه بودند اهل دوزخ شدند.

وی بیان داشت:اهل دوزخ کسانی بودند که در محافل می‌نشستند و انسان‌های خدا محور را تخریب میکردند و روز رستاخیز را انکار، یکی دیگر از آثار انکار رستاخیز این است که، مردمی اهل ریا هستند.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمان گفت:اگر در برابر همسایه‌ای که شی کم ارزشی هم از شما طلب کند و شما دریغ کنید یا کسانی که توان مالی دارند و می توانند مشکل کسی را حل کنندو دریغ می کنند هرگز اهل ماعون قرار نمی گیرد.

خطیب جمعه کرمان گفت:مرضی که در جامعه گسترش پیدا کرده این است که افراد اهل ریا شده اند و هرگز حاضر نیستند که کار و اقدامی انجام بدهند و کسی خبر نشود.

وی ریا را درختی شوم و تلخ عنوان کرد و گفت:ثمر این درخت شرک خفی است یعنی سهیم کردن کسی را غیر خدا وقرار دادن وی در امر خیرش.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی بیان داشت:هرچه در خفی کاری انجام شود اصل و نتیجه و عمل را یقینا خدا می داند و اصرار بر دانستن آن غیر خدا یعنی ریا کاری در عمل خیر.

وی مثال ریا را مشابه به باریدن باران بر سنگ دانست و گفت: امیدوارم نگاه دینی با اخلاص در اعمال و زندگی بیشتر و ریا‌ها کمتر شود.

امام جمعه کرمان در خطبه دوم نیز ضمن تبریک اعیاد شعبانیه ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان را تبریک  گفت و افزود: فرصتی که در اختیار جوانان است به خوبی باید استفاده شود.

وی ایجاد بستر برای بروز خلاقیت و استعداد آنان را خواستار شد.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمان ضمن گرامیداشت روز ارتش بیان داشت:حضور ارتش در همه ابعاد به ویژه سیل اخیر را شاهد بودیم.

خطیب جمعه کرمان خواستار کمک مردم به سیل زدگان در مناطق مختلف شد.

امام جمعه کرمان با اشاره به اقدام استکبار جهانی علیه سپاه پاسداران گفت: استکبار جهانی برخی واژه ها را عوض کرد.

وی گفت: تغییر معنای حقوق بشر، آزادی، قانون مولا و قانون گرایی، دموکراسی، حق شهروندی، مسیحیت آمریکایی، یهودیت آمریکایی و اسلام آمریکایی را از اقدامات شوم استکبار عنوان کرد.

امام جمعه کرمان گفت؛ هر جا که نظامیان آمریکا قدم گذاشتن جز سیاهی، ننگ و ظلم چیزی بر جای نگذاشتند.

وی بیان داشت:آیا تا کنون گزارش از خدمت رسانی آمریکایی‌ها مخابره شده است جز تروریسم، غارت و قتل عام مردم بی دفاع؟

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی گفت:آیا کسی که این همه جنایت انجام داده باید معنای تروریسم را باید به ما یاد دهد؟

وی افزود:خدمت رسانی، حضور فعال سپاه در خط مقدم مبارزه با تروریسم و آمریکا یکی از مهم‌ترین دلایل مخالفت آن‌ها با سپاه است.

وی گفت:سپاه خود یکی از قربانیان اصلی تروریسم آمریکایی‌ها است.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی بیان داشت:، خودکفایی در بنزین و شاهکاری که درعسلوییه انجام شد، ایجادامنیت پایدار و دفاع از مرز‌ها و حریم این کشور، مقابله با فنته ۸۸، دستگیری تفنگداران آمریکایی‌ها توسط پاسداران از دلایل دیگر و عقده‌های آمریکایی‌ها علیه سپاه است.

انتهای پیام/ی

عقده  آمریکایی ها در شکست های پیا پی در برابر سپاه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار