تجهیزات امداد رسانی اصفهان در مناطق سیل زده

استاندار اصفهان، از فعالیت بیش از ۲۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین در پل دختر و خوزستان برای امداد رسانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، عباس رضایی استاندار اصفهان به برخی اقدامات استان اصفهان در این ارتباط اشاره کرد و گفت: در مناطق ۳ و ۵ شهرستان اهواز؛ احداث آب بند و سیل بند در حال انجام است و بیش از ۲۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین هم در پل دختر و خوزستان در حال فعالیت هستند.

وی افزود: در روستای آق قلا از توابع استان گلستان؛ مدرن‌ترین و مجهزترین دستگاه‌های ام آر آی پرتابل ما که تنها ام آر آی پرتابل کشور است مستقر شده و به مردم خدمت رسانی می‌کنند.

رضایی ادامه داد: در جنوب و غرب استان نیز در روز‌های ابتدایی مشکلاتی را به خاطر سیل داشتیم که به فضل الهی مدیریت و هماهنگی گردید و فاجعه انسانی در استان صورت نگرفت.

وی با بیان اینکه اصفهان به صورت رسمی معین استان خوزستان و به صورت غیر رسمی معین استان لرستان است، افزود: بر مبنای تفکر انسان دوستی و جایگاه ویژه مردم اصفهان در تمامی ابعاد، این بار هم بسیاری از اقشار متعهد و متدین مردم به صورت خودجوش به یاری سیل زدگان رفتند.

مدیر ارشد استان اذعان کرد: بر اساس آمار ارائه شده، استان اصفهان از نظر کمک‌های نقدی در سطح اولین استان‌های کشور می‌باشد و از جهت کمک‌های غیر نقدی به سیل زدگان نیز رتبه دوم در کشور را به خود اختصاص داده است.

عباس رضایی با اشاره به اینکه پیش بینی‌های لازم برای مقابله با سیل احتمالی در استان اصفهان انجام شده است، افزود: سد زاینده رود یک میلیارد مترمکعب فضای خالی جهت برای آب دارد و تنها ۴۲۲ میلیون مترمکعب از حجم سد پر می‌باشد، بنابراین اگر بارندگی شدیدی صورت گیرد؛ جای هیچ گونه نگرانی در این مورد وجود ندارد.
 
 

انتهای پیام/ی
 
 
 


رتبه اول استان اصفهان در کمک‌های نقدی به سیل زدگان

برچسب ها: استانداری ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار