پمپئو: سناتور‌ها خواستار تحریم‌های بیشتر علیه ایران هستند

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد سناتور‌های این کشور خواستار تحریم‌های بیشتر علیه ایران هستند، اما وزارت خارجه در مسیر درست حرکت می‌کند.

پمپئو: سناتورها خواستار تحریمهای بیشتر علیه ایران هستند/وزارت خارجه در مسیر درست حرکت می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشنگتن پست، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا مدعی شد قانون‌گذاران این کشور خواستار سیاست تحریم‌های بیشتر علیه ایران هستند، اما وزارت خارجه درباره میزان فشار تحریمی «در مسیر درست» حرکت می‌کند.

اظهارات وزیر خارجه آمریکا چند روز پس از آن بیان می‌شود که تد کروز به همراه پنج سناتور دیگر این کشور طی نامه‌ای از او خواسته بودند ماه آینده میلادی معافیت‌های تحریمی درباره صادرات نفت ایران را تمدید نکند.

به نوشته واشنگتن پست، این سخنان وزیر خارجه نشاندهنده اختلاف بی‌سابقه‌ای میان مخالفان سرسخت ایران مانند مایک پمپئو و گروهی شامل تد کروز و جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید است. جان بولتون و تد کروز خواستار رویکردی سخت‌گیرانه‌تر و صفر کردن صادرات نفت ایران هستند.

مایک پمپئو همچنین افزود: «این اتهام که وزارت خارجه فشار حداکثری (تحریم) علیه ایران را کاهش داده مضحک است، برخی داستان‌سرایی می‌کنند و برخی نیز می‌خواهند روزنامه‌ها به فروش برود. من این موضوع را درک می‌کنم، سناتور‌ها نیز به دنبال خودنمایی هستند. اما وزارت خارجه در مسیر درست حرکت می‌کند».

آمریکا ۱۸ اردیبهشت سال گذشته به صورت یکجانبه و بدون دلیل خاصی از برجام که مورد تأیید جامعه جهانی و شورای امنیت سازمان ملل بود، خارج شد و اعلام کرد با خروج از برجام تمام تحریم‌ها علیه ایران طی یک دوره ۹۰ روزه و ۱۸۰ روزه بازگردانده می‌شوند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا علی‌رغم تبلیغات رسانه‌ای گسترده مبنی بر صفر کردن صادرات نفت ایران، در ماه نوامبر گذشته (آبان ۹۷) دور دوم و نهایی تحریم‌های حوزه انرژی، بانکی و کشتی‌رانی علیه ایران را بازگرداند، اما در عقب‌نشینی آشکار به ۸ کشور واردکننده نفت ایران معافیت تحریمی ۱۸۰ روزه اعطا کرد که  اواسط اردیبهشت ماه به اتمام می‌رسد. اکنون میان تمدید یا لغو این معافیت‌ها میان مقامات آمریکا اختلاف‌نظر وجود دارد.

بنا به گزارش واشنگتن پست چند کشور از جمله هند، ژاپن، چین و ترکیه به دنبال تمدید معافیت از تحریم‌های آمریکا برای ادامه خرید نفت از تهران هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها: تحریم ، برجام ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۴۹ ۲۵ فروردين ۱۳۹۸
هی هی قابل توجه سناتورها تماماً هم در کنگره هم در سنا ( یعنی جمیع نمایندگان شما) بدانید که تحریمهای ایران در دوران ترامپ و اوباما اتفاق نیفتاد بلکه ایرانیان با ظهور ابر مردی بنام امام خمینی رحمت الله علیه از اولین سالهای پیروزی انقلاب اسلامی توسط جیمی کارتر تحریمهای سخت اقتصادی و نظامی شد وتاامروز مرتب این حلقه تنگ و تنگتر شده ولی آیا دقت کرده اید که چه نتیجه مثبتی را از اینکار برایتان کسب شده؟ در حالیکه در بسیاری از جهات ایران پیشرفتهای قابل توجهی کرده آن هم با اعمال شدیدترین و سخت ترین نوع تحریمها که خودتان بارها اذعان داشته اید که در جهان در نوع خودش بی نظیر است حالا آیا به نظرتان تحریمی هم مانده که ایران نشده باشد؟ نتایجش برای برادران دالتون در آمریکا و سیاستمداران ایران چه بوده؟ خروجیها و نتایج شما در عرصه بین الملل و مقایسه خروجی و نتایج این تحریمها در عرصه بین الملل برای ایران چه بوده است؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۲۵ فروردين ۱۳۹۸
پس فقط ترامپ مقصر تحریما نیست و اینان که دارن تو آتیش میدمن
آخرین اخبار