نظرسنجی: ۸۲ درصد فرانسوی‌ها خواستار کاهش مالیات بر درآمد هستند

نتایج یک نظرسنجی نشان داد ۸۲ درصد از فرانسوی‌ها معتقدند واکنش رئیس‌جمهور این کشور به اعتراضات جلیقه‌زرد‌ها باید کاهش مالیات بر درآمد باشد.

نتایج نظرسنجی: ۸۲ درصد فرانسوی‌ها خواستار کاهش مالیات بر درآمد هستندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ، نتایج یک نظرسنجی که از شرکت‌کنندگان پرسیده شده بود به نظر آن‌ها امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، چگونه باید به جنبش جلیقه زرد‌ها پاسخ دهد نشان داد ۸۲ درصد آن‌ها معتقدند مالیات بر درآمد باید کاهش یابد.

این نظرسنجی همچنین نشان داد ۸۲ درصد فرانسوی‌ها می‌خواهند مکرون سیاست اقتصادی و اجتماعی خود را تغییر دهد. این در حالی است که نظرسنجی انجام شده در ماه نوامبر نشان می‌داد ۷۸ درصد شرکت‌کنندگان چنین نظری داشتند.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، متوقف ساختن خصوصی‌سازی‌ها، از جمله اپراتور فرودگاه‌های پاریس، پس از کاهش مالیات‌ها در رتبه دوم خواسته‌های مردمی قرار دارد، به طوری که ۶۲ درصد شرکت‌کنندگان این گزینه را به عنوان واکنش مکرون به اعتراضات جلیقه زرد‌ها ترجیح داده‌اند.

از هر پنج شرکت‌کننده در این نظر سنجی چهار نفر معتقد بودند اقداماتی مانند مرتبط ساختن تورم با پایین‌ترین سطح حقوق بازنشستگی، الزام انتصاب پزشک خانواده برای مناطق روستایی و برداشتن هزینه اشتراک تلوزیون فرانسه باید انجام پذیرد.

این نظرسنجی را روزنامه «دیمانچ» فرانسه در تاریخ ۱۲ تا ۱۳ آوریل انجام داد که ۹۷۲ فرد در آن شرکت داشتند.

مردم فرانسه منتظر آن هستند تا رئیس‌جمهور این کشور پس از ده هفته گفتگو با شهروندان تصمیماتی را اتخاذ کند. روز گذشته (شنبه) در هفته بیست و دوم اعتراضات جلیقه زرد‌ها حدود ۳۱۰۰۰ نفر به خیابان‌ها آمدند.

تظاهرات در فرانسه، از ۱۷ نوامبر سال گذشته میلادی در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی مکرون آغاز شد و همچنان ادامه دارد. تاکنون در این اعتراضات چندین نفر کشته وده‌ها هزار نفر زخمی یا بازداشت شده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: فرانسه ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار