ورود ۴ کتابخانه سیار «بهار مهربانی» از استان‌های تهران و البرز به خوزستان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان از ورود کاروان بهار مهربانی کتابخانه‌های عمومی از استان تهران و البرز به شهرستان‌های اهواز، باوی، هویزه، دشت آزادگان خبر داد.

منصور کوهی رستمی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  گفت: با هماهنگی معاونت توسعه کتابخانه‌های عمومی و تاکید دبیرکل برای اجرای فعالیت‌های متنوع فرهنگی به ویژه در حوزه کودک و نوجوان، ۴ ایستگاه سیار برای ارائه خدمات فرهنگی به خوزستان ارسال شدند که با هماهنگی‌های لازم در مناطق اردوگاه‌های سیل زدگان استان به اجرای فعالیت‌های فرهنگی می‌پردازند.

وی بیان داشت: با اجرای طرح بهار مهربانی، ۵ ایستگاه سیار کتابخانه‌ای با امکاناتی مثل کتاب و اسباب بازی، ویژه کودکان سیل زده در اردوگاه‌ها تدارک دیده شده است که به اجرای برنامه‌های فرهنگی مثل قصه گویی، بازی‌های جمعی، نمایش فیلم و اهدای کتاب می‌پردازند.

کوهی رستمی تصریح کرد: روز گذشته نیز یک ایستگاه سیار دیگر از استان کرمانشاه در مناطق سیل زده شهرستان‌ها شوش و شوشتر فعالیت و برنامه‌های متنوع و شادی را برای کودکان سیل زده برگزار می‌کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان اذعان داشت: کاروان‌های بهار مهربانی براساس مسیر‌های مختلف برای بیش از ۹۰ کمپ اسکان که در حال حاضر در استان فعال است، برنامه ریزی شده است.

این مقام مسئول اظهار کرد: این کاروان‌ها در ۵ گروه که شامل؛ کاروان بهار مهربانی یک، برای پوشش شهرستان شوش و شوشتر؛ کاروان بهارمهربانی ۲ برای پوشش شهرستان اهواز؛ کاروان بهار مهربانی۳ برای پوشش شهرستان‌های باوی و شادگان؛ کاروان بهار مهربانی ۴ برای پوشش شهرستان هویزه و کاروان بهار مهربانی ۵ برای پوشش شهرستان حمیدیه و دشت آزادگان دسته بندی شده است.

انتهای پیام/گ

ادامه امداد فرهنگی در مناطق سیل زده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.