رئیس سازمان امور دانشجویان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

تجهیز همه آشپزخانه‌های دانشگاهی تا ۲ سال آینده/ در رستوران‌های دولتی حداکثر ۲ نوع غذا داریم

صدیقی گفت: در رستوران دولتی دانشگاه‌ها حداکثر ۲ نوع داریم، قیمت‌ها کمی بالا رفته است اما یارانه به آن تعلق می‌گیرد.

افتتاح ۱۰۳ آشپزخانه دانشجویی در کشود/ آیا کیفیت غذای دانشجویی ارتفا می‌یابد؟مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان و معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره کیفیت غذای دانشجویی، اظهار کرد: در حوزه تغذیه دانشجویی، مواردی مانند زیر ساخت، مواد اولیه و حجم مواد پخت تاثیرگذار است؛ در این بین ممکن است در برخی از دانشگاه‌ها پخت غذا با حجم بالا مورد رضایت دانشجویان نباشد.

رئیس سازمان امور دانشجویان ادامه داد: در چند سال اخیر وضعیت آشپزخانه دانشگاه‌ها مورد بررسی قرار گرفت؛ طی ۲ سال اخیر حدود ۱۰۵ آشپزخانه با مشارکت صندوق رفاه صنعتی شد و ان شاءلله در ۲ سال آینده تمام آشپزخانه دانشگاه‌ها مجهز خواهند شد. با صنعتی شدن آشپزخانه‌ها،‌ استاندارد‌ها و بهداشت مورد نظر رعایت خواهد شد که این موضوع بر کیفیت غذا تاثیرگذار خواهد بود.

وی بیان کرد: در بحث غذای دانشجویی موضوع تنوع غذایی مطرح است؛ ۱۰۳ رستوران تاکنون افتتاح شده است و حدود ۱۰ الی ۱۲ نوع غذا در روز پخت می‌شود؛ در رستوران دولتی حداکثر ۲ نوع غذا وجود دارد، مقداری قیمت اضافه‌شده است اما یارانه به آن تعلق می‌گیرد، در رستوران مکمل اگر غذای چهار هزار تومانی تمام شده باشد غذای دیگر رایگان شده و به آن یارانه تعلق می‌گیرد.

صدیقی افزود: بحث دیگر مواد اولیه است و از طریق رسمی و ستاد تامین مواد غذایی کار را دنبال کنیم؛ مواد غذایی در نیم سال اول سال گذشته تامین شد،‌ برای نیم سال دوم کمی مشکل داشتیم که با هماهنگی‌های صورت گرفته رفع شده است و امیدوارم شاهد رضایت دانشجویان باشیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان درباره غیر بهداشتی بودن مواد غذایی در دانشگاه‌ها، گفت: این مورد خیلی کم است و با صنعتی شدن دانشگاه‌ها این مواد نادر نیز کم می‌شود؛ ممکن است در برخی موارد استثنا پیش آید و آمادگی این را داریم اگر گزارش شود به محل مورد نظر مراجعه و مورد را کنترل خواهیم کرد.

انتهای پیام/

صنعتی شدن ۱۰۵ آشپزخانه دانشگاهی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار