در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

امدادرسانی دانشجو معلمان در مناطق سیل زده/ تمهیدات دانشگاه فرهنگیان برای بهسازی سرا‌های دانشجویی

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به راه‌اندازی پویش دانشجو معلمان برای کمک به سیل زدگان از جمع‌آوری حدود ۷۰۰ میلیون تومان کمک‌های نقدی خبر داد.

کمک دانشجو معلمان به مناطق سیل زده کشور/ تمهیدات دانشگاه فرهنگیان برای بهسازی سراهای دانشجوییمعصومه علی نژاد معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برنامه‌های در نظر گرفته شده این دانشگاه به مناسبت هفته سرا‌های دانشجویی اظهار کرد: در شُرف این هفته برنامه‌های متعددی برای دانشجویان مستقر در این سرا‌ها در نظر گرفتیم همچنین شعاری با عنوان سرا‌های دانشجویی، عرصه نوآوری، مهارت محوری و رونق تولیدات مورد توجه است.

وی ادامه داد: ایجاد شور و نشاط در دانشجو معلمان و افزایش تعامل دانشجویان با حوزه‌های مختلف دانشگاه از دیگر برنامه‌هایی است که در هفته سرا‌های دانشجویی در دستور کار قرار دارد.

علی نژاد با اشاره به در نظر گرفتن روز شمار‌هایی برای هفته سرا‌های دانشجویی گفت: در این روز شمار‌ها مواردی همچون توجه به تولیدات دانشجویی، بهداشت و سلامت دانشجویان، خود سازی، ارتقای توانایی‌های فردی، مشارکت خیرین و مواردی دیگر از این دست مورد توجه است.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه در آستانه ماه رمضان و امتحانات پایان ترم هستیم، اظهار کرد: به مسئولان پردیس‌های دانشجویی اعلام کردیم تا دانشجو معلمان را از تنش‌های محیطی دور نگه دارند و ستادی متشکل از رئیس پردیس، معاونان، مشاوران، مسئول تربیت بدنی، اعضای حقیقی این کمیته وجود دارد تا در سه محور توسعه فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی و آموزشی به دانشجو معلمان تمهیداتی داشته باشند.

وی تصریح کرد: در نظر داریم تا دانشجو معلمان در هر سال حداقل یک اردو را تجربه کنند تا ضمن دانش اندوزی تمرین کارورزی برای آن‌ها شود.

توجه به  حمایت از کالای ایرانی در پردیس‌های دانشگاهی

علی نژاد بر رونق تولیدات دانشجویی و حمایت از آن تاکید کرد و گفت: حمایت از کالای ایرانی یکی از مهمترین مسائلی است که در پردیس‌های دانشگاهی مورد توجه قرار دادیم.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: احیای فضای سبز سرا‌های دانشجویی، وجود ایستگاه‌های نذر سلامتی و بهبود فضا‌های دانشجویی از دیگر برنامه‌هایی است که در دستور کار دانشگاه‌ها قرار گرفته است.

وی به کمک‌های دانشجو معلمان برای حمایت از مردم سیل زده استان‌های مختلف کشور اشاره و اظهار کرد: پویشی برای حمایت از سیل زدگان در پردیس‌های سراسر کشور در نظر  گرفتیم و هر دانشجو معلم با ۱۰ هزار تومان در این پویش شرکت می‌کند که با احتساب ۷۱ هزار دانشجو معلم حدود ۷۰۰ میلیون تومان کمک به مناطق سیل زده انجام می‌شود.

علی نژاد ادامه داد: اسامی دانشجو معلمان سیل زده را دریافت کردیم تا امداد رسانی به دانشجو معلمان آسیب دیده را در اولویت قرار دهیم.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان درباره وضعیت فضا‌های فیزیکی سرا‌های دانشجویی اظهار کرد: سال گذشته رتبه‌بندی برای بررسی وضعیت سرا‌های دانشجویی انجام شد و طبق این رتبه بندی بهترین سرا‌های دانشجویی دانشگاه فرهنگیان بین رتبه‌های ۳ تا ۴ قرار گرفتند و بخش اعظم آن‌ها در رتبه‌های ۴ تا ۵ بودند، اما امسال برنامه‌ریزی کردیم تا کیفیت سرا‌ها را از رتبه ۴ به ۳ و سپس به ۲ برسانیم و با توجه به اینکه بودجه عمرانی برای احداث سرا‌های جدید نداریم رتبه یک در بین سرا‌های دانشجویی وجود ندارد.

تخصیص بودجه ۵ میلیارد تومانی برای  بهسازی آشپزخانه‌ها در سال گذشته

وی ادامه داد: البته سال گذشته ۵ میلیارد تومان از اعتبارات دانشگاه برای بهسازی آشپزخانه‌ها وسلف سرویس‌ها اختصاص پیدا کرد و امسال هم بنا داریم اعتبارات دیگری را برای بهسازی سرا‌های دانشجویی در نظر بگیریم.

علی نژاد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سرا‌های دانشجویی فعلی کفاف دانشجویان جدید را می‌دهد یا خیر؟ اظهار کرد: بودجه عمرانی برای احداث سرا‌های جدید نداریم، اما با هماهنگی‌ها انجام شده در نظر داریم تا از فضا‌های دانشگاه‌های پیام‌نور، علمی کاربردی و آزاد که اکنون کاربری ندارند برای تامین سرا‌های دانشجویی استفاده کنیم که این موضوع در استانداری‌های استان‌های مختلف در حال پیگیری است.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: طی همکاری‌های انجام شده در استان خوزستان یک ساختمان برای اسکان دانشجو معلمان ماده ۲۸ در نظر گرفته شد.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط برنامه‌ریزی کردیم تا دانشجویان بومی به صورت ترددی باشند و این برای دانشجویانی امکان پذیر است که ازدواج کردند یا ۳۰ کیلومتر فاصله محل زندگی تا خانه باشد یا اینکه سرپرست خانواده باشند که البته این شرایط باید در شورای اسکان دانشگاه تایید شود.

علی نژاد به موضوع وام‌های دانشجویی اشاره کرد و گفت: طی یکسال گذشته ۳۱۲ میلیون تومان وام ازدواج، ۲۰۱ میلیون تومان وام ودیعه، ۷۳ میلیون تومان وام عتبات و ۵۰۴ میلیون تومان وام ضروری به دانشجو معلمان از سوی صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم پرداخت شد که اعتباری حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار