هنیه: محمود عباس از دیدار با نتانیاهو دست خالی باز می‌گردد

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اعلام آمادگی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای دیدار بدون قید و شرط با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مسکو را بی‌نتیجه خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی دست خالی باز خواهد گشت.

اسماعیل هنیه در مصاحبه اختصاصی با شبکه المیادین درباره اعلام آمادگی محمود عباس برای دیدار بدون قید و شرط با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مسکو گفت: من به ابومازن می‌گویم که نتانیاهو به تو چیزی نخواهد داد و تو در یک چرخه باطل باقی خواهی ماند و به هیچ جایی نخواهی رسید. این درجا زدن برای رسیدگی به اوضاع فلسطینی‌ها و رویارویی با اشغالگران اسرائیلی درست نیست.

هنیه در ادامه از تشنه بودن ابومازن برای دیدار با نتانیاهو ابراز شگفتی کرد و افزود: ما از اینکه تشکیلات خودگردان تشنه دیدار با نتانیاهو است، ابراز شگفتی می‌کنیم، به ویژه که نتانیاهو با صراحت اعلام کرده است به همه جنبه‌های مربوط به مسئله فلسطین ضربه خواهد زد. او قدس را گرفت و آن را پایتخت مشترک رژیم صهیونیستی دانست. او همچنین به شهرک سازی در کرانه باختری ادامه می‌دهد و قصد دارد حاکمیت اسرائیل بر همه این شهرک‌ها را که چهل تا پنجاه درصد مساحت کرانه باختری را تشکیل می‌دهد، اعلام کند.

او افزود: نتانیاهو همچنین می‌خواهد بر منطقه غور اردن به عنوان یک منطقه امنیتی اعلام حاکمیت کند. او همچنین با زورگویی آمریکا، جولان را که منطقه اشغال شده از خاک سوریه است، تحت سلطه خود درآورد. او همچنین در عین حال به محاصره نوار غزه ادامه می‌دهد و مناقشه‌هایی را با اسیران فلسطینی آغاز کرد. او حاضر نیست بازگشت آوارگان به کشورشان را بپذیرد. من نمی‌دانم او چه نتیجه‌ای از دیدار با نتانیاهو انتظار دارد که موضع خود را با صراحت و کاملا روشن اعلام می‌کند.

او خاطرنشان کرد: ابومازن باید نگاه خود را به داخل فلسطین بچرخاند و کمیته موقت برای رهبری سازمان آزادی بخش فلسطین تشکیل دهد تا بتوانیم در کنار یکدیگر تهدیدات راهبردی علیه مسئله فلسطین را بررسی و راهبرد ملی برای ادامه پایداری و احیای مسئله فلسطین، تدوین کنیم. به این شیوه می‌توانیم وحدت ملی خود را عملی و مقاومت و ایستادگی خود را تقویت کنیم. ما می‌توانیم از قدس و حقوق ملت فلسطین دفاع کنیم. در غیر اینصورت مرحله سردرگمی سیاسی که در بیست و پنج سال گذشته وجود داشته است، ادامه پیدا خواهد کرد. این سردرگمی سیاسی را توافقنامه اسلو به ما تحمیل کرد و زمان آن فرا رسیده است که این سردرگمی پایان یابد و ما با اراده قوی، تصمیم خود را در دست بگیریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار