ولایتی، در همایش بین المللی ابن هیثم و نور در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت:نور معانی مختلفی از جمله خداوند، پیامبر اکرم (ص) ، قرآن ، آسمان، هدایت و... دارد، تعبیر نور جسم مادی است که دارای وزن ، حجم و سرعت است .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  رییس دانشگاه باهنر کرمان امروز در ابتدای مراسم گرامیداشت چهل وچهارمین سال تأسیس دانشگاه در کرمان، همایش بین المللی ابن هیثم و نور در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان به بیان نقش ابن هیثم در نور پرداخت و گفت: این همایش تا فردا ادامه خواهد داشت.

در ادامه فدایی استاندار کرمان گفت:این دومین سالی است که این همایش در کرمان برگزار می شود و ما انتظار داریم هدف علمی آن دنبال و هم تربیت نسل ما به عنوان دانشمندان با تجربه محقق شود.

ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل و پژوهشگر تاریخ اسلامدر این همایش گفت: براساس اشعاری که در گذشته خوانده می شد و به فارسی هستند گزاف نیست اگر بگوییم ابن هیثم ایرانی بوده است.

وی تصریح کرد : نور معانی مختلفی از جمله خداوند، پیامبر اکرم (ص) ، قرآن ، آسمان، هدایت و... دارد، تعبیر نور جسم مادی لطیفی است که وزن ، حجم و سرعت دارد.

ولایتی با اشاره به اینکه ابن هیثم، ابوریحان بیرونی و ابن سینا بزرگان‌ تاریخ ایران اسلامی هستند و تاریخ ما در دوران این سه نفر دوران طلایی بود تصریح کرد:فیزیک نور مدیون مسلمانان و دانشمندان مسلمان است که سرآمد آنها ابن هیثم می باشد.

وی گفت: دانشمندان اسلامی سبب شدند که نظریه بطلمیوس اصلاح و قضیه کشف نور و فیزیک نور هم اصلاح شود و این همان نقش اساسی دانشمندان مسلمان  در کشف نور است.

انتهای پیام/ی

فیزیک نور مدیون دانشمندان مسلمان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.