ناشران افغانستان حضور پررنگی در نمایشگاه کتاب امسال خواهند داشت

معاون وزیر ارشاد ایران گفت: امسال تلاش ما این است که اقدامات لازم را برای حضور ناشران افغانستانی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران فراهم کنیم و امیدواریم امسال حضور ناشران افغانستانی پر رونق باشد.

ناشران افغانستان حضور پررنگی در نمایشگاه کتاب امسال خواهند داشتبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «محسن جوادی» معاون فرهنگی وزارت ارشاد اسلامی، با اشاره به حضور ویژه افغانستان در نمایشگاه کتاب تهران گفت: جمهوری اسلامی ایران همیشه به ناشران افغانستان نگاه ویژه‌ای داشته است و ما با کشور افغانستان مشترکات بسیاری داریم و علاوه بر دین، فرهنگ و مفاخر مشترک، در زبان هم مشترک هستیم.

وی افزود: امسال تلاش ما این است که اقدامات لازم را برای حضور ناشران افغانستانی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران فراهم کنیم و امیدواریم امسال حضور ناشران افغانستانی پر رونق باشد.

معاون وزیر ارشاد در ادامه تصریح کرد: حضور ناشران افغانستان و کتاب‌های منتشر شده در آن دیار که در نمایشگاه کتاب تهران به نمایش گذاشته می‌شود، می‌تواند باعث هم اندیشی و آشنایی بیشتر میان فرهنگیان و اهل کتاب دو کشور شود.

جوادی تاکید کرد: حضور ناشران افغانستانی در نمایشگاه کتاب برای ناشران افغانستان و ناشران و اهالی کتاب و ادب ایران بسیار مفید است، چراکه که جوانان ما با محصولات فرهنگی کشور همزبان خود آشنا می‌شوند.

وی درباره همکاری و تبادل کتاب میان دو کشور ایران و افغانستان نیز گفت: با مسئولان فرهنگی و کتابخانه‌های افغانستان ارتباطات خوبی داریم، هم در بخش کمک به کتابخانه‌های افغانستان و هم با ناشران و نویسندگان افغانستان ارتباط بسیاری خوبی میان دو کشور وجود دارد.

جوادی افزود: در سال‌های اخیر کارهای خوب و بزرگی در حوزه‌های ادبی و انتشاراتی صورت گرفته و در ایران نیز از این آثار استقبال شده است و کمک می‌کنیم که این آثار در میان جوانان ما بهتر و بیشتر شناخته شود.

معاون فرهنگی وزیر ارشاد اسلامی ایران حضور شاعران، نویسندگان و هنرمندان افغانستان در جشنواره‌های مهم ادبی و هنری در ایران و برگزیده شدن آن‌ها در این جشنواره‌ها از جمله جشنواره شعر فجر را نشان از اهمیت ایران به کشور دوست و هم فرهنگ افغانستان دانست و گفت: امیدواریم این ارتباطات همواره ادامه داشته باشد و فرهنگ و هنر می‌تواند پیوند دهنده خوبی میان دو ملت باشد.

نمایشگاه بین المللی کتاب تهران امسال از 4 ثور/اردیبهشت به مدت 10 روز در تهران بر پاست که علاوه بر حضور ناشران داخل افغانستان رایزنی سفارت افغانستان در تهران نیز در غرفه اختصاصی برنامه‌هایی را اجرا خواهد کرد.

به نوشته فارس، علاوه بر نمایش کتاب‌های افغانستان مراسم‌های مختلفی نیز با حضور نویسندگان و ناشران افغانستانی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار