هوش مصنوعی جدید فیسبوک/ کاربران واقعی در قالب شخصیت‌های بازی

مهندسان فیسبوک به تازگی برنامه‌ای مجهز به هوش مصنوعی را تولید کردند که توانایی‌های خاص و ویژه‌ای در ایجاد واقعیت مجازی دارد.

کاربران واقعی در قالب شخصیت‌های بازی با هوش مصنوعی جدید فیسبوکبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم تحقیقاتی هوش مصنوعی فیسبوک به تازگی برنامه‌ بسیار پیشرفته‌ای را ایجاد کرده است که با تجزیه و تحلیل شبکه‌های عصبی انسان و شبیه سازی رفتار او در موقعیت‌های مختلف، کاربران را به صورت شخصیت‌های بازی رایانه‌ای درمی‌آورد.

این پروژه فعلا برای انجام حرکاتی موزون، تنیس و شمشیر بازی طراحی شده است و تنها در این مجموعه قادر به تشخیص حرکات کاربر است. در این نرم افزار رایانه مجهز به هوش مصنوعی به دقت تمامی حرکات یک ورزشکار تنیس را در نظر گرفته و تک تک تکان‌های بدن او را تحلیل می‌کند. پس از آن با استفاده از فرآیندهایی خاص شخصیت شبیه سازی شده از روی کاربر را در قالب یک کاراکتر از بازی قرار می‌دهد. در این مرحله کاربران قادر خواهند بود با به دست گرفتن کنترل شخصیت ایجاد شده با او به بازی بپردازند.

کاربران واقعی در قالب شخصیت‌های بازی با هوش مصنوعی جدید فیسبوک

این کنترل از سوی کاربر می‌تواند از طریق کنترل از راه دور یا صفحه کلید باشد. هر کاربر قادر است پیش از بازی فیلم‌های آموزشی تنیس و شمشیر بازی را که در برنامه گنجانده شده است، مشاهده کند تا با اصول اولیه این بازی‌ها و تعدادی از مهارت‌های آن‌ها آشنا شود. شرکت Nvidia در این پروژه با گوگل در حال همکاری است. Nvidia به عنوان یکی از مطرح‌ترین شرکت‌های گرافیکی جهان با شرکت در پروژه فیسبوک قابلیت‌های گرافیک آن را تا سطح زیادی بالا برده است.

گفتنی است؛ کاربران نباید تصور کنند که بازی کردن با این برنامه بسیار ساده است، بلکه پیچیدگی‌های خاص خود را نیز دارد. در حال حاضر شخصیت‌های بازی نسبتا واقعی به نظر می‌آیند، ولی مطمئنا در نسخه‌های بعدی آن قابلیت‌ها و کیفیت به مراتب بالاتر می‌رود. فیسبوک در نظر دارد در آینده‌ای نزدیک قابلیتی را به این نرم افزار اضافه کند که به کاربر امکان وارد کردن شخصیت مورد علاقه خود در دنیای بازی‌های رایانه‌ای به این گیم را بدهد.


بیشتر بخوانید: فیسبوک از هوش مصنوعی برای نشان دادن تراکم جمعیت استفاده می‌کند


انتهای پیام/

فیسبوک دنیای واقعی را به بازی رایانه‌ای تبدیل می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار