رئیس گروه مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی لرستان خبر داد؛

سم پاشی خانه‌های مناطق سیل‌زده لرستان در اردیبهشت ماه

رئیس گروه مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی لرستان از آغاز عملیات سم‌پاشی همه خانه‌های مناطق سیل‌زده لرستان از سوم اردیبهشت ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، حمید مخیری، رئیس گروه مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: عملیات سم‌پاشی همه خانه‌های مناطق سیل‌زده لرستان از سوم اردیبهشت ماه آغاز می‌شود.

 مخیری با اشاره به اینکه تمامی منازل مناطق سیل زده لرستان سم پاشی می‌شوند، اظهار داشت: این برنامه بعد از بازدید مدیران ارشد وزارت بهداشت، اساتید حشره شناسی به ویژه دکتر کایدی و مدیران بیماری‌های واگیر استان از مناطق سیل زده مصوب شد.

وی تصریح کرد: راند اول سم پاشی پس از تجهیز ماشین سم پاشی در روز دوشنبه از سه شنبه سوم اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد.

رئیس گروه مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه در راند اول به ترتیب شهرستان‌های پلدختر، رومشکان، کوهدشت، دوره چگنی، دورود و مناطقی از الیگودرز سم پاشی می‌شوند، افزود: این عملیات در منازل سیل زدگان و چادر‌های محل اسکان انجام می‌شود.

مخیری با تاکید بر اینکه سم مورد استفاده در این عملیات دلتا مترین است که به صورت محلول در آب بوده و برای انسان و به ویژه کودکان هیچ گونه خطری نداشته و تمامی حشرات ناقل بیماری از جمله پشه خاکی (ناقل سالک)، جوندگان، مار و عقرب را تحت تأثیر قرار می‌دهد، گفت: همچنین عملیات لارو کُشی شامل سم پاشی در کانون‌های رشد لارو ناقلین مانند آب‌های راکد و محل‌های جمع آوری زباله انجام می‌شود.

وی افزود: راند دوم سم پاشی از اول مرداد ماه شروع شده و در صورت مشاهده هر گونه مورد از بیماری‌های منتقله از راه ناقلین راند‌های سوم و چهارم نیز در برنامه قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ پ

همه خانه‌های مناطق سیل‌زده لرستان سم‌پاشی می‌شوند

برچسب ها: علوم پزشکی ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار