امام جمعه بوشهر:

محل هزینه کرد زکات به مردم اطلاع رسانی شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: باید به مردم اطلاع رسانی کرد که زکات جمع آوری شده در طرح‌های هادی روستایی، برطرف کردن فقر و ایجاد زیرساخت‌ها هزینه می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در نشست شورای زکات بیان کرد: زکات فریضه‌ای الهی است، اما نباید حالت اجبار داشته باشد و باید فرهنگسازی لازم در این زمینه انجام شود.

وی ادامه داد: دهیاران، شهرداران و شورا‌های روستایی و شهری می‌توانند با فرهنگ سازی زمینه ساز احیای فرهنگ زکات باشند.

نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه بوشهر بیان کرد: برای احیای فرهنگ زکات در جامعه باید هفته اول ماه مبارک رمضان به عنوان هفته زکات استان بوشهر نامگذاری شود.

آیت الله صفایی بوشهری افزود: زکات چرخه اقتصاد را روان می‌کند و با توجه به اینکه زکات جمع آوری شده در همان محل توزیع می‌شود می‌تواند  زمینه برطرف شدن محرومیت را فراهم سازد.

استاندار بوشهر نیز با اشاره به لزوم ترویج پرداخت زکات در جامعه، گفت:گرفتن زکات راحت است، ولی باید بدانیم در چه اموری هزینه می‌شود.
عبدالکریم گراوند افزود: تاکنون ۳۲ هزار تن گندم برداشت و تحویل انبارها شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان بوشهر هم با اشاره به جمع آوری ۵۵ میلیارد ریال زکات در استان، گفت: از این میزان ۳۰ میلیارد ریال فطریه، ۲۰ میلیارد ریال مربوط به خرما و بقیه زکات مستحبی است.

احمد لطفی بیان کرد: ۹۸ درصد زکات جمع آوری شده برای فعالیت‌های توانمند سازی و کمک به نیازمندان هزینه شده است که از این محل تاکنون ۳۰۰ واحد مسکونی مددجویی در استان تعمیر و ساخت شده و جهیزیه ۳۰۰ نوعروس تامین، حمایت از هزار بیمارصعب العلاج و هزینه تحصیل ۲۵۰ دانش آموز و دانشجوی زیرپوشش پرداخت شده است.

وی ادامه داد: نیمی از ۴۰ هزار خانواده زیر پوشش کمیته امداد از کمک‌های جمع آوری شده در حوزه زکات استفاده کردند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان بوشهر، برنامه امسال کمیته را جمع آوری ۷۰ میلیارد ریال زکات عنوان کرد و یادآور شد: امسال نزدیک به ۱۴۰ هزار تن گندم در سطح استان برداشت می‌شود که ضروری است همه امکانات مردمی و دولتی بسیج تا از این ظرفیت برای جمع آوری زکات استفاده شود.

انتهای پیام/ک

جمع آوری ۵۵ میلیارد ریال زکات در استان بوشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.