آکسیوس: دولت ترامپ با لغو معافیت تحریمی ایران بازار جهانی نفت را دچار چالش می‌کند

آکسیوس در مطلبی با اشاره به تصمیم دولت آمریکا برای لغو معافیت‌های تحریم نفتی ایران نوشت این اقدام چالش افزایش و بی‌ثباتی قیمت نفت را در بازار‌های جهانی به دنبال دارد.

دولت ترامپ با لغو معافیت تحریمی ایران بازار جهانی نفت را دچار چالش قیمت می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه خبری آکسیوس در آستانه لغو معافیت‌های تحریمی آمریکا علیه ایران در مطلبی اعلام کرد این اقدام دولت واشنگتن منجر به افزایش شدید قیمت نفت خواهد شد.

آکسیوس در این مطلب نوشت به دنبال انتشار گزارش‌هایی در شب گذشته مبنی بر اینکه وزارت خارجه آمریکا به معافیت‌های تحریمی برخی مشتریان نفت ایران پایان خواهد داد، قیمت نفت امروز دوشنبه با افزایش شدید به بالاترین سطح خود از نوامبر گذشته رسید.

قیمت نفت برنت، شاخص قیمت‌گذاری بین‌المللی برای نفت خام، امروز با افزایش ۲ دلاری به ۷۴ دلار رسید. به نوشته آکسیوس پایان معافیت‌ها، نشان دهنده تشدید سیاست دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در رابطه با ایران است. این اقدام دولت آمریکا شوکی به بازار‌های نفت خام وارد خواهد کرد.

سوال مهمی که در این جا مطرح می‌شود این است که چگونه دیگر تولیدکنندگان نفتی می‌توانند با افزایش صادرات خود، کمبود نفت ایران را در بازار‌های جهانی نفت جبران کنند. بنابر گزارش‌ها، آمریکا در این زمینه از برخی کشور‌ها از جمله عربستان و امارات تضمین تعهد تولید بیشتر گرفته است. 

با توجه به کاهش ذخایر نفت خام جهانی و کاهش تولید نفتی ونزوئلا و نیز ایجاد اختلال در تولید نفت لیبی، لغو معافیت تحریمی ایران چالش تازه‌ای را بر سر حفظ ثبات قیمت نفت ایجاد خواهد کرد.

رئیس جمهور آمریکا پس از خروج از توافق هسته‌ای ایران، اقدام به بازگرداندن تحریم‌ها علیه تهران کرد. با آغاز دور جدید تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران در نوامبر سال ۲۰۱۸، واشنگتن اعلام کرد هشت کشور چین، هند، ژاپن، کره جنوبی، تایوان، ترکیه، یونان و ایتالیا را به مدت شش ماه و تا زمان پیدان کردن یک کشور جایگزین برای خرید نفت از تحریم‌ها معاف می‌کند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار