افزایش اسکان خانه‌ های بوم گردی در همدان

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری همدان از افزایش اسکان خانه‌های بوم گردی در استان خبر داد.

افزایش اسکان خانه‌های بوم گردی در همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، رضا زمانی، معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری همدان از افزایش۱۴.۷ درصدی   بازدید کنندگان از اماکن تاریخی، طبیعی و گردشگری در استان خبر داد و افزود:در سال جاری حدود ۶۶۹ هزار نفر از اماکن گردشگری همدان بازدید کردند.

وی به افزایش ۳ در صدی اقامت در هتل های همدان اشاره کرد و گفت: درفروردین  سال جاری بیش از  ۹هزار نفر در هتل‌ها ی استان اقامت داشتند. 

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی شهرستان همدان عنوان کرد:در سال جاری تعداد ۱۴۶۵ در هتل آپارتمان‌های همدان اقامت داشتند که در سال گذشته این میزان ۱۱۶۳ نفر بوده که رشد ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد.

زمانی ادامه داد: طرح صیانت در کنار طرح نوروزی و بازرسی از مراکز، اقامتگاه‌ها و مراکز عرضه تغذیه انجام شد که تعداد ۲ هزار و ۴۹۵ مورد بود.

وی با اشاره به بارش ها، گفت: اوج بارش‌ها در ۱۲ و ۱۳ فروردین بود که تاثیر زیادی در جذب گردشگر داشت که علی رغم این موارد آمار‌ها نشان می‌دهد که همدان از اقبال خوبی برخوردار بوده است.

وی تاکید کرد: تبلیغات محیطی و رسانه‌ها به خوبی در حوزه جذب مسافران وارد شدند و غار علیصدر تبلیغات زیادی در  شهر تهران داشت.

معاون عمرانی فرمانداری همدان بیان کرد: از میراث فرهنگی تقاضا داریم در برندسازی سیر همدان تلاش‌های لازم را داشته باشد و همچنین جشنواره‌های بومی و محلی نیز به عنوان یک ظرفیت استان بیشتر پرداخته شود.

انتهای پیام/ب

اماکن بوم گردی همدان پذیرای بیش از ۱۵۰۰ نفر بودند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.