شابیرو: لغو معافیت خرید نفت ایران، فشار‌ها بر دولت ترامپ را افزایش می‌دهد

سفیر پیشین آمریکا در فلسطین اشغالی در مصاحبه‌ای با رادیو صهیونیستی اعلام کرد لغو معافیت خرید نفت ایران و تشدید تحریم‌ها علیه تهران، تنش کشور‌ها با آمریکا را شدیدتر می‌کند.

شابیرو: لغو معافیت خرید نفت ایران، فشار‌ها بر دولت ترامپ را افزایش می‌دهدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه خبری عرب ۴۸، دان شابیرو، سفیر پیشین آمریکا در فلسطین اشغالی شامگاه سه شنبه در مصاحبه‌ای با رادیو صهیونیستی اعلام کرد لغو معافیت خرید نفت ایران و تشدید تحریم‌ها علیه تهران، تنش کشور‌ها با آمریکا را شدیدتر می‌کند.

شابیرو گفت تحریم‌های آمریکا علیه ایران، در سال آینده و با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری این کشور، فشار‌ها بر دولت ترامپ را افزایش می‌دهد.

این دیپلمات آمریکایی اضافه کرد: هرچند سیاست‌های ترامپ برای اعمال فشار اقتصادی بر ایران، نتایجی را داشته است، اما این سیاست که با خروج آمریکا از توافق هسته‌ای همراه بود، اختلافات کشور‌های اروپایی حامی برجام با واشنگتن را تشدید کرده است.

شابیرو اضافه کرد: پایان معافیت خرید نفت ایران موجب تیرگی روابط آمریکا با مشتریان آسیایی تهران از جمله چین، هند، ژاپن و کره جنوبی می‌شود.

وی در ادامه این گفتگو اضافه کرد: بدون حمایت کشور‌های دیگر، تحریم‌های آمریکا هرگز نخواهد توانست سیاست‌های ایران را تغییر دهد.

سفیر پیشین آمریکا در تل آویو افزود: پس از دو سال و نیم که از زمامداری ترامپ می‌گذرد، وی به دنبال نتایج ملموسی درباره برنامه هسته‌ای ایران است، از طرف دیگر وی نمی‌خواهد که جنگ جدیدی در خاورمیانه آغاز شود.

این دیپلمات آمریکایی اضافه کرد: هیچ شاخص و علامتی وجود ندارد که نشان دهد، ترامپ که خود منتقد جدی جنگ علیه عراق بود و نظامیان آمریکایی را از سوریه خارج کرده است، بخواهد به ایران حمله کند.

وی اضافه کرد: به عقیده من، ترامپ به دنبال مذاکره جدید هسته‌ای با ایران است و تلاش خواهد کرد که توافق جدید، محکم و برای یک مدت طولانی‌تر باشد.

شابیرو گفت دومین هدف ترامپ از وضع تحریم‌ها علیه ایران، آن است که وی می‌خواهد، ایران را وادار به خروج از توافق هسته‌ای کند تا دیگر متحدان واشنگتن برای اعمال تحریم و فشار‌های بیشتر بر تهران با دولت آمریکا همراه شوند.

سفیر آمریکا در تل آویو با تایید پایبندی ایران به مفاد توافق هسته‌ای گفت: تاکنون برجام از سوی تهران نقض نشده است، اما اگر آن‌ها از این توافق خارج شوند، برنامه هسته‌ای خود را از سر می‌گیرند و این می‌تواند بهانه‌ای برای عملیات نظامی از سوی کسانی باشد که موافق این گزینه هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۵ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
خیلی خوشحال هستیم چون آمریکا به دست خودش گورش کنده ودیگه اقتدارش ارزش تره خرد کردن هم نخواهد داشت
آخرین اخبار