آغاز دور جدید مذاکرات تجاری آمریکا و چین

دور جدید مذاکرات تجاری میان واشنگتن و پکن قرار است از هفته آینده در چین آغاز شود.

آغاز دور جدید مذاکرات تجاری آمریکا و چینبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از مارکت واچ، سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای از آغاز دور جدید مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین در هفته آینده خبر داد.

وی در این بیانیه اعلام کرد: رابرت لایتیزر، نماینده تجاری آمریکا و استیون منوچین، وزیر خزانه داری این کشور قرار است هفته آینده به منظور آغاز دور جدید مذاکرات تجاری به چین سفر کنند. این مذاکرات از ۳۰ آوریل آغاز می‌شود. آن‌ها در این سفر با «لیو هه» معاون نخست وزیر چین ملاقات خواهند کرد.

سندرز در ادامه تأکید کرد که پس از پایان این مذاکرات، لیو هه به همراه یک هیئت چینی برای ادامه گفتگو‌ها در تاریخ ۸ مه سال جاری میلادی به واشنگتن سفر خواهد کرد.

چین و آمریکا از سال گذشته میلادی گرفتار جنگ تجاری شده و دو کشور تعرفه‌های تجاری علیه کشور مقابل اعمال کرده‌اند. دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا پیشتر بر روی ۲۵۰ میلیارد دلار از کالا‌های چینی تعرفه‌های تجاری اعمال کرد. چین هم برای تلافی، بر روی ۱۱۰ میلیارد دلار از کالا‌های آمریکا تعرفه اعمال کرد.

در ماه دسامبر سال گذشته میلادی دونالد ترامپ و شی جین پینگ در حاشیه نشست گروه ۲۰ در آرژانتین به توافق‌هایی درباره توقف اعمال تعرفه‌های بیشتر تا ۹۰ روز آینده دست یافتند. درواقع دونالد ترامپ موافقت کرد افزایش تعرفه‌ها بر روی ۲۰۰ میلیارد دلار از کالا‌های چینی را که قرار بود از اول ژانویه ۲۰۱۹ اعمال شود، به صورت موقت متوقف کند. پکن هم در مقابل قبول کرد مقدار قابل توجهی از محصولات حوزه‌های کشاورزی، انرژی، صنعتی و ... را از آمریکا خریداری کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار