نامه نماینده ولی فقیه در استان سمنان به رهبر معظم انقلاب

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در نامه ای به محضر مبارک رهبر معظم انقلاب اسلامی به بیان مشکلات پیش آمده ناشی از رانش زمین در روستای حسین آباد کالپوش پرداخت .

نامه نماینده ولی فقیه در استان سمنان به رهبر معظم انقلاببه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان در بخشی از این نامه آورده است: رانش زمین در منطقه کالپوش باعث مشقت ساکنان برخی از روستا‌های این منظقه شده و خساراتی را به بار آورده است.

وی همچنین از محضر مبارک رهبر معظم انقلاب اسلامی استدعا کرده در صورت صلاحدید برای تحقق موار ذیل دستور لازم را صادر فرمایند.

اختصاص اعتبار برای تامین زیر ساخت‌های مورد نیاز جابجایی و اسکان روستائیان، مکان‌های آموزشی، اداری، فرهنگی و ورزشی
* اختصاص اعتبار برای بازسازی حدود هزار واحد مسکونی روستا‌های حسین آباد و تلوبین
* اختصاص اعتبار برای تسهیلات بانکی و کمک‌های بلاعوض
* اختصاص زمین برای واحد‌های مسکونی و زمین‌های کشاورزی
* بازبینی و مطالعه مجدد سد احداثی در منطقه حسین آباد و اثرات نفوذ آب پشت سد


از اواخر پارسال رانش زمین در روستای حسین آباد کالپوش سبب تخریب صد‌ها خانه و مدارس این روستا شده است.

بر اساس تایید کارشناسان بنیاد مسکن از ۶۰۲ واحد مسکونی کارشناسی شده ۳۰۷ واحد تخریبی اعلام شده است تا کنون مالکان ۱۵۳ واحد مسکونی، خانه خود را تخلیه گرده اند.

مالکان ۱۵۴ واحد مسکونی دیگر هنوز خانه خود را تخلیه نکرده اند که مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان از آن‌ها درخواست کرد برای حفظ ایمنی خود و خانواده شان هر چه زودتر این منازل را تخلیه کنند.

نماینده، ولی فقیه در استان سمنان بیست و چهارم فروردین برای بررسی وضعیت مردم در روستای حسین آباد کالپوش به این منطقه سفر کرده بود.

انتهای پیام /  گ

نامه آیت الله شاهچراغی به رهبر انقلاب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار