استاندار لرستان:

خسارات سیل لرستان با کمک دولت و استان‌های کشور قابل جبران است

استاندار لرستان گفت: دولت نمی‌تواند به تنهایی خسارات سیل استان را جبران کند و نیازمند تلاش استان‌های معین هستیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  سید موسی خادمی، استاندار لرستان گفت: دولت نمی‌تواند به تنهایی خسارات سیل استان را جبران کند و در این راستا نیازمند تلاش و کمک‌های استان‌های معین هستیم.

خادمی در آیین افتتاح ساختمان شیلات استان اظهار داشت: مجموعه شیلات استان تلاش‌های خوب و ارزنده‌ای در این حوزه انجام داده و لرستان اکنون دارای جایگاه خوبی در بخش آبزی پروری است.

وی با اشاره به اینکه لرستان از یک سیل مهیب و ویرانگر آسیب دیده است، بیان کرد: این سیل خیلی از داشته‌های استان را از بین برد و به اقتصاد لرستان، خانوار‌ها و مردم لطمات جدی وارد آورده است.

استاندار لرستان گفت: به حوزه کشاورزی و شیلات در این سیل ضربه جدی وارد شد و مراکز جمعیتی، تأسیسات و پروژه‌های کشاورزی در کنار رودخانه‌ها از بین رفتند.

خادمی طغیان رودخانه کشکان را بی سابقه برشمرد و افزود: در محاسبات علمی دوره بازگشت آن به یک هزار سال رسیده و احتمال چنین سیل یک هزارم بوده است.

وی ادامه داد: بازسازی و رساندن لرستان به مرحله قبل نیاز مساعدت همه عزیزان به خصوص استان‌های معین است و سعی شده در کوتاه مدت مشکلات جدی رفع شود، اما طی بلند مدت کار زیاد است.

استاندار لرستان اضافه کرد: برای رفع خسارات سیل نیازمند اختصاص منابع ملی در این زمینه هستیم، با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده تسهیلات خوبی برای حوزه کشاورزی منظور شده، اما جبران خسارات به این حجم طبیعتا از عهده دولت به تنهایی خارج است.

خادمی گفت: بازنگری مهندسی در حوزه شیلات و دیگر بخش‌های استان فرصت بزرگی است تا بتوانیم مزارع و تاسیسات را از بستر رودخانه‌ها دور کنیم.

انتهای پیام/ ر

دولت به تنهایی قادر به جبران خسارات سیل لرستان نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار