مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با اعلام اینکه تعداد ورزشکاران سازمان یافته یکی از شاخصه‌های ارزیابی سطح ورزش است، از وجود ۱۱۰ هزار ورزشکار سازمان یافته در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدتقی امیری خراسانی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در شورای اداری شهرستان رابر، تعداد ورزشکاران سازمان یافته را یکی از شاخصه‌های ارزیابی سطح ورزش دانست و گفت: بر اساس اعلام فدراسیون پزشکی ورزشی کشور، در سال ۹۵ ما ۶۵ هزار ورزشکار سازمان یافته داشتیم، که این میزان در سال ۹۶ به ۷۵ هزار و در سال ۹۷، به ۱۱۰ هزار ورزشکار سازمان یافته رسیده است.

وی افزود: این نشان دهنده‌ی اتفاقات خوبیست که در راستای برنامه ششم توسعه رخ داده است.

امیری خراسانی یکی دیگر از اتفاقات مثبت برنامه ششم توسعه را بحث ۲۷ صدم درصد از مالیات اررزش افزوده عنوان و تصریح کرد: اگر چه این اتفاق خوبی بود، اما دردسر‌هایی هم به دنبال داشت، چرا که توقعات را بالا برد، در حالی که ماهیت تبصره ها، آیین نامه، بخشنامه و دستورالعمل هایش چیز دیگری بود.

وی یادآور شد: در ماده‌ی ۹۴ بحث ۲۷ صدم درصد آمده است، برای توسعه ورزش همگانی، روستایی ـ عشایری و بانوان هزینه شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان بیان داشت: در تبصره‌ی ۲ آن به وضوح اعلام کرده، هزینه کرد برای ورزش حرفه‌ای خلاف است.

امیری خراسانی گفت: طی سال ۹۷، ما هیچ اعتبارنامه یا ابلاغیه‌ای از وزارت مبنی بر کمک به ورزش قهرمانی نداشیم، از سویی درگیری اصلی ما هم بحث ورزش قهرمانیست.

وی افزود: خود وزارت حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد پولی هم که برای ما می‌فرستاد، همراهش یک ابلاغیه ارسال می‌کرد که این اعتبار در کجا خرج شود.

امیری خراسانی در بخش دیگری از سخنانش با اعلام اینکه طی سال ۹۷ بهترین کاروان ورزشی استان کرمان در ادوار تاریخ در قالب ۲۳ نماینده به رقابت‌های آسیایی و پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا اعزام شدند، تصریح کرد: درسال ۹۷ در چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بر اساس قولی پاداشی که به این ورزشکاران داده بودیم، عمل کردیم.

وی تعداد پروژه‌های نیمه تمام ورزشی استان را ۱۲۰ پروژه دانست و یادآور شد: بر اساس نظر سازمان مدیریت و برنامه استانی، وزارت و مصوبه‌ی هیئت دولت، ما هیچ پروژه‌ی صفری را نمی‌توانیم شروع کنیم.

امیری خراسانی خطاب به فرماندار رابر گفت: برای اعتبار سال ۹۸، پروژه‌های ورزشی اولویت دار را در شورای ورزشی و سپس در کمیته‌ی برنامه ریزی مصوب کنید و بر اساس ۲۷ صدم درصد اعتباری که دست شماست، ببینید اولویت بر چه چیزی هست، نتیجه را به ما اعلام کنید تا پیگری‌های لازم از سمت ما صورت گیرد.

وی افزود: شهرستان‌های سیرجان، رفسنجان، شهربابک و بردسیر به دلیل وجود بنگاه‌های اقتصادی بزرگ مشکل آنچنانی ندارند، تنها راهی که می‌توان عدالت ورزشی را در رشته‌های ورزشی رعایت کرد، یک کاسه کردن هزینه کرد بنگاه‌های اقتصادی در امور ورزشی است.

امیری خراسانی تصریح کرد: نظر ما این است، برای پیشبرد اهداف قهرمانی، یک کاسه تعریف کنیم و از بنگاه‌های اقتصادی بخواهیم بر اساس توان به این صندوق کمک کنند، چرا که در بودجه دولتی هیچ اعتباری برای قهرمانی وجود ندارد، سپس در شورای عالی ورزش که خود استاندار ریاست این شورا را عهده دار است، با حضور فرمانداران و ... بر اساس اولویت رشته‌های اُلمپیکی، پارااُلمپیکی، آسیایی و پاراآسیایی تصمیم گیری شود و به شهرستان‌ها بر اساس پتانسیل هایشان کمک کنیم.

وی امضای تفاهم نامه‌ی وزارت ورزش با صندوق کارآفرینی امید و بانک قرض الحسنه رسالت را یکی از اتفاقات خوب وزارت ورزش در حوزه جوانان عنوان کرد و بیان داشت: بر این اساس، حدود ۴۰۰ جوان استان کرمان در بازه‌های سنی ۱۹ تا ۳۵ سال توانستند وام کارآفرینی با سود خیلی پایین دریافت کنند.

امیری خراسانی با تأکید بر اینکه پیش نیاز استفاده از این خدمات، حضور جوانان در قالب سازمان‌های مردم نهاد جوانان زیر نظر ماست، از همه‌ی متقاضیان واجد شرایط برای دریافت این وام دعوت کرد.

وی به زمین چمن هنزا اشاره کرد و افزود: قرار بود به منظور راه اندازی این زمین چمن از صنایع مس کمک بگیریم، که این اتفاق نیفتاد، ولی با توجه به قولی که به مردم این منطقه داده شده بود، اعتبار این کار از وزیر گرفته شده، هم اکنون آماده است تا زیرسازی‌ها انجام شود.

امیری خراسانی تصریح کرد: در سایر مناطق محروم هم پیگیر هستیم تا کار انجام شود.

انتهای پیام/ب

شورای اداری شهرستان رابر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.