پنتاگون: آمریکا در مدرن‌سازی زرادخانه‌های هسته‌ای خود از روسیه و چین عقب مانده است

یک مقام ارشد پنتاگون اعلام کرد آمریکا در مدرن‌سازی زرادخانه‌های هسته‌ای خود از رقبایش عقب مانده است.

مقام پنتاگون: آمریکا در مدرن‌سازی زرادخانه‌های هسته‌ای خود از روسیه و چین عقب مانده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبگاه نیروی دریایی آمریکا، یک مقام بلندپایه پنتاگون، وزارت دفاع این کشور، اعلام کرد واشنگتن در مدرن‌سازی زرادخانه‌های هسته‌ای خود از کشور‌های روسیه و چین عقب مانده است.

دیوید تراچنبرگ، معاون بخش سیاسی وزارت دفاع آمریکا به وبگاه نیروی دریایی این کشور اعلام کرد تقریبا نزدیک به ۲۰ سال است که واشنگتن مدرن سازی سه مرحله‌ای بازدارندگی هسته‌ای خود را معوق گذاشته است. این مقام آمریکایی گفت چین و روسیه با صرف هزینه‌ به پیشرفت‌هایی در نبرد‌های متعارف دست یافته‌اند و آمریکا نیز شروع به مدرن سازی نیرو‌های هسته‌ای، هوایی و زمینی کرده است.

این مقام پنتاگون افزود: در دهه ۲۰۰۰ میلادی ما یک نسل از مدرن سازی زیردریایی‌های مجهز به موشک‌های بالستیک، بمب افکن‌ها و موشک‌های بالستیک سطح به سطح را کنار گذاشتیم. فرانسه و انگلیس، دو قدرت هسته‌ای عضو ناتو (سازمان پیمان آتلانتیک شمالی) همزمان با مدرن سازی نیرو‌های اتمی، میزان ذخایر تسلیحاتی خود را کاهش دادند. هم‌زمان کره شمالی، هند و پاکستان قدرت هسته‌ای خود را شکل دادند.

این مقام آمریکایی در پاسخ به اینکه آیا واشنگتن درگیر یک رقابت تسلیحاتی جدید با مسکو است، گفت روسیه در حال بازنگری دوباره نیرو‌های هسته‌ای و متعارف خود از جمله با استفاده از تسلیحات هسته‌ای است. وی دکترین نظامی فعلی مسکو را بکارگیری جنگ افزار‌های اتمی تاکتیکی و موشک‌های کروز دانست.

تراچنبرگ افزود اقدام پنتاگون برای اصلاح موشک‌های کروز و بالستیک فعلی خود با هدف پر کردن شکافی است که مسکو با استفاده از موشک‌های کروز میان برد در مرز‌های خود بوجود آورده است. این مقام وزارت دفاع آمریکا همچنین اعلام کرد کشورش هنوز در خصوص ادامه پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد تصمیمی اتخاذ نکرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار