همایش بزرگداشت روز ملی شورا‌ها در اراک / استاندارمرکزی: شورا‌ها پل ارتباطی مردم با مسئولین هستند

همایش بزرگداشت روز ملی شورا‌ها در فرهنگسرای شهر اراک برگزار شد.

همایش بزرگداشت روز ملی شورا‌ها در اراکبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، همایش بزرگداشت روز ملی شورا‌ها در فرهنگسرای شهر اراک برگزار شد.

سیدعلی آقازاده استاندار مرکزی گفت: شورا‌ها پل ارتباطی مردم با مسئولین هستند و عدالت یکی از مهمترین اهداف کار‌های شورا‌ها است تا بتوانند با آن بر اجرای امورات نظارت داشته باشند

آقازاده افزود: فراهم ساختن زمینه لازم برای حضور سرمایه گذاران و حمایت از سرمایه گذار از وظایف دیگر شوراهاست و با توجه به اینکه امسال سال انتخابات است وظیفه دیگر شورا‌ها تلاش بیشتر برای مشارکت مردم در انتخابات است.

وی اضافه کرد:  مردم با مشکلات اقتصادی زیادی دست به گریبانند وشورا‌ها باید به مردم امید نشاط و نوید دهند و کار‌ها را با حمایت از مردم و برنامه‌ریزی دقیق پیش ببرند به طوری که مردم صداقت را در کارهایشان ببینند.

استاندار مرکزی ادامه داد: دو سوم نمایندگان مجلس یا عضو شورا بودند و یا شهردار بودند و به نقاط قوت و ضعف شهرداری‌ها و شورا‌ها کاملا آشنا هستند و می‌توانند با اصلاح بعضی از قوانین به شورا‌ها و شهرداری‌ها کمک کنند.

سید مهدی مقدسی رئیس مجمع نمایندگان استان هم گفت: قانون اساسی اصول مترقی دارد نمی‌شود بخشی از اصول را قبول داشته باشیم و بخشی را کمرنگ کنیم بخشی از قانون مربوط به مشارکت مردم است و بخش دیگر مسئولین استانی و شهرستانی را ملزم به انجام تصمیمات شورا می‌کند.

باید سعی شود جسارت از شورا‌ها گرفته نشود

مقدسی افزود: باید سعی شود جسارت از شورا‌ها گرفته نشود و بگذاریم تصمیماتشان اجرا شود، اما شورا‌ها را باید قبل از اینکه جا‌های دیگر آن‌ها را نقد کنند خود مراقبت داشته باشند و خود را نقد نمایند.

وی اضافه کرد: همین طور که مسئولین باید به تصمیمات شورا‌ها احترام بگذارند شورا‌ها نیز به تصمیمات شهرداران احترام بگذارند، ولی بی جهت موانع ایجاد نکنند و فقط شورا‌ها نقش نظارتی داشته باشند.

گسترده‌ترین و متنوع‌ترین وظایف در سازمان‌های کشور به عهده شهرداری هاست

کریمی نماینده مردم کمیجان خنداب اراک در مجلس شورای اسلامی هم گفت: امروز گسترده‌ترین و متنوع‌ترین وظایف در سازمان‌های کشور به عهده شهرداری هاست و کشور دچار خلا جدی است دولت به واسطه ساختاری که در سطح ملی حاکم است کوچکترین امور را به دست مردم نسپرده است.

کریمی تصریح کرد: در قانون برای شهرداری‌ها آمده است که باید ۱۵ درصد از وظایف خود را کاهش داده و به بخش خصوصی واگذار کنند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.