مدرسه محوری موجب بالندگی آموزش و پرورش می‌شود

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در گردهمایی مسئولین و رابطین شهرستانی مدرسه محوری گفت: آموزش و پرورش زمانی بالنده می‌شود که مدارس، محور باشند.

به گزارش خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،رشید قربانی در گردهمایی مسئولین و رابطین مدرسه محوری و برنامه ویژه مدرسه که در سنندج برگزار شد، یکی از برنامه‌های راهبردی وزارت آموزش و پرورش در سال ۹۸ را مدرسه محوری عنوان کرد و بر اجرای دقیق دستورالعمل نظام راهبری مدرسه محوری در سطوح مختلف تاکید کرد.

وی انتخاب و انتصاب مدیران مدارس و بررسی صلاحیت‌های حرفه‌ای آنان را از اقدامات مهم در راستای مدرسه محوری بر شمرد و با تاکید بر ضرورت ایجاد بستر مناسب برای این اقدام به منظور انتخاب علمی و توانمند سازی مدیران مدارس، گفت: موفقیت مدارس به توانمندی و توفیق مدیر مدرسه بستگی دارد و مدرسه محوری یک اقدام مناسب و ارزشمند است.

قربانی با بیان اینکه مدرسه محوری یعنی اینکه مدیر و مدرسه تصمیم گیر نهایی باشد، تصریح کرد: مدیر مدرسه موفق در حقیقت رهبر آموزشی است و باید از صلاحیت حرفه‌ای و منابع قدرت مدیریتی لازم برخوردار باشد و برنامه‌های پیش بینی شده در قالب مدرسه محوری، زمینه را برای رسیدن به این هدف هموار می‌کند.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان مدرسه محوری را موجب بالندگی آموزش و پرورش دانست و با تاکید بر اینکه مدارس باید مسئول و پاسخ گو باشند، گفت: تفویض اختیار در نهایت منجر به پاسخگویی مدیر می‌شود و مدرسه محوری بستری فراهم می‌کند تا مدرسه سازمانی تصمیم گیرنده، یادگیرنده و آموزش دهنده باشد و ضمن تعامل و ارتباط با اولیای خانه و مدرسه نقش موثری در فرآیند تعلیم و تربیت داشته باشد.

وی با اشاره به تاکید وزیر آموزش و پرورش بر جایگاه مدیریت مدرسه، گفت: در نظام راهبری مدرسه محوری شش برنامه ارزیابی و تضمین کیفیت مدرسه (شفافیت عملکرد)، انتخاب و انتصاب مدیران مدارس، سنجش و توسعه شایستگی عمومی و حرفه‌ای مدیران مدارس، آموزش و توانمند سازی نیروی انسانی پیشران مدرسه محوری، برنامه ویژه مدرسه و بازمهندسی ساختار تصمیم گیری در مدرسه پیش بینی شده است، اظهار داشت: با این فرآیند زمینه مدرسه محوری فراهم می‌شود.
رشید قربانی با بیان اینکه در راستای اجرای دقیق این برنامه نشست توجیهی وزارتی نیز با حضور مسئولین برنامه در استان‌ها برگزار شده است، بر جدیت و تلاش ویژه برای پیگیری برنامه‌ها تاکید کرد و گفت: در همین راستا وزارت برای استان‌ها نماینده ویژه تعیین و اقدامات به صورت جدی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی انتخاب و انتصاب مدیران مدارس و توانمند سازی نیروی انسانی را از بین برنامه‌های ششگانه خیلی مهم دانست و گفت: اگر در این زمینه خوب عمل نشود، برنامه مدرسه محوری به درستی پیش نخواهد رفت.

گفتنی است در این نشست یکروزه مسئولین برنامه‌های مدرسه محوری در استان به تشریح اقدامات پرداختند و ضمن بحث و تبادل نظر، حدود انتظارات ستاد استانی نیز تبیین شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.