هاشمی خبر داد؛

کسب نمره دانشجویان شهرداری در دانشگاه علمی – کاربردی با توسل به ارتباطات خاص

رئیس شورای شهر تهران گفت: گزارش‌هایی داریم که نشان می‌دهد کارکنان شهرداری که در دانشگاه علمی – کاربردی مشغول هستند از طریق برقراری ارتباطات نمره می‌گیرند و کمتر سر کلاس می‌روند.

کسب نمره دانشجویان شهرداری در دانشگاه علمی – کاربردی با توسل به ارتباطات خاصبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در جریان بررسی دستور ساماندهی دانشگاه‌های علمی – کاربردی شهرداری که در جلسه امروز شورای شهر صورت گرفت با بیان اینکه شهرداری بر فعالیت‌های خود به افراط رسیده است، گفت: این افراط سبب شده که فعالیت‌های آموزشی را گسترش دهیم.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه خیلی از دروس دانشگاه‌های علمی کاربردی شهرداری در دانشگاه‌های برتر و آزاد تدریس می‌شود، اظهار کرد: باید از پتانسیل دانشگاه‌های علمی – کاربردی برای رشته‌هایی استفاده شود که در جای دیگر تدریس نمی‌کردند.

وی افزود:، اما متأسفانه تعداد رشته‌ها افزایش یافته و کم کم تعداد دانشگاه‌ها به ۹ مرکز علمی – کاربردی رسیده که اکنون رشته‌هایی را تدریس می‌کنند که در سایر مراکز علمی هم تدریس می‌شود و ما به رقیب آن‌ها تبدیل شده‌ایم.

هاشمی با بیان اینکه از امکانات شهرداری به این کار سوبسیت داده شده و کارمند و ساختمان در اختیار دانشگاه علمی – کاربردی شهرداری قرار داده‌ایم گفت: این موارد در قیمت تمام شده محاسبه نمی‌شود و لذا به سایر دانشگاه‌های علمی – کاربردی صدمه می‌زند و شاهدیم که اکنون آن‌ها دانشجوی کمتری دارند.

وی با بیان اینکه ۵۸ درصد دانشجو‌های ما خارج از شهرداری هستند، گفت: کسانی که در داخل شهرداری فعالیت می‌کردند برای دریافت مدرک تحصیلی وارد این دانشگاه‌ها شده‌اند و گزارشات نشان می‌دهد که آن‌ها کمتر سر کلاس می‌روند و از طریق ارتباطاتی که می‌گیرند اقدام به کسب نمره می‌کنند.

رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: برای رشته‌هایی که در بیرون تدریس نمی‌شود نیازمند تدریس در دانشگاه‌های علمی – کاربردی هستیم و سایر رشته‌ها باید حذف شوند و لذا از نظر ما کاهش ۹ رشته به ۲ رشته طرحی مناسب است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار