سالار آملی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

اعلام زمان پذیرش دانشجو در دانشگاه D۸/ به ایجاد جریان علمی و انتقال دانشجو متمرکز شده‌ایم

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل از آغاز ثبت نام دانشجویان در دانشگاه D۸ خبر داد.

سرانجام راه‌اندازی دانشگاه D۸ به کجا رسید؟حسین سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره راه‌اندازی دانشگاه D۸ ، اظهار کرد: دانشگاه D۸ بر اساس همکاری اقتصادی ۸ کشور بزرگ دنیا شکل گرفته است؛ این کشور‌ها شامل ایران، ترکیه، مصر، نیجریه، بنگلادش، مالزی، پاکستان و اندونزی هستند که  بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون جمعیت و ۴۰۰ میلیون نیروی کار دارند و یک ظرفیت بزرگ اقتصادی و علمی در دنیا به شمار می‌رود.

توسعه علمی هدف راه‌اندازی دانشگاه D۸

معاون بین‌الملل وزارت علوم با اشاره به هدف  راه‌اندازی دانشگاه D۸ ، گفت: هدف از راه‌اندازی این دانشگاه کمک به روند توسعه علمی در این کشور‌ها است که حدود ۴۰۰ هزار دانشجو به خارج اعزام می‌کنند؛ این دانشگاه برای ایجاد جریان علمی و انتقال دانشجو راه‌اندازی شده است، کشور‌های عضو این دانشگاه از ۸ کشور در حال توسعه جهان اسلام هستند که همکاری‌های علمی و فرهنگی در کنار همکاری‌های اقتصادی این کشور‌ها شروع خواهد شد.

مهر۹۸ آغاز جذب دانشجو در  دانشگاه D۸

وی ادامه داد: تأسیس این دانشگاه از بهمن ماه سال ۹۷ با تأیید ۸ کشور مسلمان دنیا مطرح و در شورای معاونان این ۸ کشور تأیید شده است، در حال حاضر این دانشگاه به صورت رسمی در سطح بین‌الملل فعالیت می‌کند و از اول مهر ماه سال ۹۸ جذب خواهد داشت؛ ضمن اینکه تلاش داریم طرح‌های تحقیقاتی مشترک برای اثرگذاری اقتصادی در بین کشور‌های عضو D ۸ تعریف کنیم.

سالارآملی با اشاره به جذب دانشجو در دانشگاه D۸ ، افزود: دانشگاه D۸  در ابتدا حدود ۱۵۰ دانشجو جذب خواهد داشت که قبل از شروع سال تحصیلی ثبت نام‌ها آغاز می‌شود.

معاون بین‌الملل وزارت علوم ادامه داد: این دانشگاه برای اولین بار در شهر همدان افتتاح شده است و باعث بهبود شرایط اقتصاد کشور می‌شود چراکه دانشجو‌ها باید شهریه بپردازند که برخی از این شهریه‌ها توسط کشور‌های D۸ پرداخت می‌شود.

پذیرش دانشجو در دانشگاه D۸  از همه کشورهای جهان

سالارآملی یادآوری کرد: تعدادی از دانشجویان را خودمان بورسیه می‌کنیم و تعدادی از آن‌ها را کشور‌های D۸ بورسیه می‌کنند و این موضوع از نظر اقتصادی برای کشور منفعت‌های زیادی خواهد داشت؛ پذیرش دانشجو در این دانشگاه از همه کشور‌های دنیا و به خصوص با تاکید بر کشور‌های گروه D ۸ صورت خواهد گرفت که می‌تواند به صورت بورسیه از کشور‌های دیگر و یا با هزینه شخصی اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار