روایت گاردین از گسترش فقر در میان خانواده‌های انگلیسی/ دولت برکسیت را رها کند و به داد مردم برسد

روزنامه گاردین در گزارشی به بررسی گسترش فقر در میان خانواده‌های انگلیسی و مشکلات ناشی از آن پرداخت.

روایت گاردین از گسترش فقر در میان خانواده‌های انگلیسی/ دولت باید برکسیت را رها کند و به داد مردم برسدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه انگلیسی گاردین، مدیران مدارس انگلیس می‌گویند اخیرا تعداد فزاینده‌ای از والدین دانش‌آموزان با مراجعه به مدارس خواستار دریافت کمک مالی می‌شوند و دانش آموزان بیشتری به سبب وجود فقر در خانواده‌شان "نگران و خجالت زده" هستند.

سه چهارم مسئولان مدارس انگلیس در نظرسنجی "اتحادیه ملی مدیران مدارس" گفتند در پنج سال گذشته شاهد افزایش تعداد والدینی بوده‌اند که خواستار کمک مالی و پرس و جو درباره نحوه دسترسی یافتن به جیره غذایی و دیگر حمایت‌های دولتی بوده‌اند.

مسئولان مدارس گفتند در چند نمونه، مدارس خودشان اقدام به عرضه جیره مواد غذایی کرده‌اند. در عین حال، حدود نود درصد مدیران مدارس گفتند به سبب مشکلاتی که در زمینه بودجه داشتند، نتوانستند به سطح فعلی کمک به خانواده‌های فقیر ادامه دهند.

یک پنجم مدیران مدارس گفتند شاهد افزایش تعداد کودکانی بوده‌اند که گرسنه به مدرسه می‌آیند.

جودی شاو، رئیس اتحادیه ملی مدیران مدارس انگلیس گفت: "ما از دولت می‌خواهیم پرونده‌های مربوط به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برکسیت) را رها کند و به بررسی و کمک فوری به مدارس بپردازد و ما را تنها نگذارد."

یک مدیر مدرسه در دربی شایر گفت: "من دانش آموزی را دیدم که برای صبحانه، بیسکوئیت می‌خورد و برای ناهار هم فقط تکه نان کپک زده‌ای همراهش داشت."

یک مدیر دیگر مدرسه از برنت در شمال لندن هم اعلام کرد: "بچه‌ها گرسنه اند بنابراین ما به آن‌ها صبحانه و ناهار می‌دهیم و یک بانک غذا داریم. در غیر اینصورت، کودکان نمی‌توانند چیزی یاد بگیرند. خانواده‌ها در خانه‌های مشترک در یک اتاق همراه با خانواده‌های دیگر زندگی می‌کنند."

انتهای پیام/

برچسب ها: انگلیس ، اقتصاد جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار