مدیرکل دفتر آموزش، ترویج و تحقیقات تعاونی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای موفقیت در کار باید وجدان کاری یا اخلاق حرفه ای را در قالب ونمونه واحدی به جامعه ارائه کنیم.

مدل واحدی برای اخلاق حرفه ای باید تعریف شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان مسلم خانی مدیرکل دفتر آموزش، ترویج و تحقیقات تعاونی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سکوت قوانین، خلاء‌های قانونی، قوانین مزاحم و خنثی کننده از جمله مواردی هستند که برخی افراد برای قانون گریزی از آن سوء استفاده می‌کنند .

وی با اشاره به اینکه نهاد مقننه می‌تواند بستر و اکوسیستم تولید را فراهم کند افزود: امروز در دنیا با استفاده از تکنولوژی‌های نو، سرمایه انسانی و نیروی کار در بنگاه‌های تولیدی کاهش پیدا کرده و تولید به دست ربات‌ها سپرده شده است.

خانی تصریح کرد: در سال‌های اخیر با استفاده از روش‌هایی مانند مهندسی معکوس توانستیم تکنولوژی کالا‌های وارداتی را بومی سازی کنیم که موفقیت بزرگی بود.
مدیرکل دفتر آموزش، ترویج و تحقیقات تعاونی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: با تربیت نیروی انسانی کارآمد می‌توانیم در ارتقای جایگاه تولید در منطقه به اهدافمان برسیم این در صورتی است که اخلاق حرفه ای یا همان وجدان کاری در ما زنده باشد.
خانی تاکید کرد: نیازمند یک مدل و الگو برای ترویج اخلاق حرفه‌ای و اخلاق کار در حوزه تولید هستیم.

مدیرکل دفتر آموزش، ترویج و تحقیقات تعاونی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین بیان داشت: سهم بیکاری و کم کاری آشکار و پنهان در جامعه ما بسیار بالاست و این امر یکی از بیماری‌های اخلاق حرفه‌ای کار محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: در تولیدات موفق سهم اخلاق حرفه‌ای بسیار بالا است و کسب و کار به سمت رضایت مشتری می‌رود.

مدیرکل دفتر آموزش، ترویج و تحقیقات تعاونی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اخلاق حرفه‌ای یعنی ما همواره و به طور مستمر به سمت یادگیری حین کار حرکت کنیم.

وی با اشاره به بحث نظام چند لایه مزدی اظهار داشت: اگر بخواهیم محصول ما مشتری جهانی و ملی داشته باشد باید این مدل اجرا شود تا تولیدات ایرانی پشتوانه ارزش پول ملی شود.

خانی بیان داشت: صاحبان کسب و کار در استان کرمان در اجرای نظام چند لایه مزدی برای تولید محصول ناب و با کیفیت پیشقدم شود.

وی با اشاره به تقدیر از کارگران و واحد‌ها نمونه کارگری استان کرمان تصریح کرد: اگر احساس معنی دار بودن کار را لمس کنیم، برای انجام و یادگیری کار وقت بیشتری خواهیم گذاشت.

انتهای پیام/ح

اخلاق حرفه ای را درجامعه گسترش دهیم

 

برچسب ها: کارگر ، رونق تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار