دیوان عالی مصر حکم اعدام ۱۳ عضو یک گروه تروریستی را تایید کرد

یک منبع قضایی اعلام کرد دیوان عالی مصر حکم اعدام ۱۳ نفر از اعضای گروه تروریستی اجناد مصر را به اتهام قتل چندین نفر از افسران نیروی امنیتی مصر و عملیات بمب گذاری تایید کرد.

دیوان عالی مصر حکم اعدام ۱۳ عضو یک گروه «تندرو» را تایید کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از فرانس پرس، یک منبع قضایی اعلام کرد دیوان عالی مصر حکم اعدام ۱۳ نفر از اعضای یک گروه «تندرو» را به اتهام قتل چندین نفر از افسران نیروی امنیتی مصر و عملیات بمب گذاری تایید کرد.

دادگاهی در Guizeh در دسامبر سال ۲۰۱۷ این ۱۳ نفر را به عضویت در گروه (تروریستی) اجناد مصر یا سربازان مصر محکوم کرده بود.

گروه (تروریستی) اجناد مصر که به صورت رسمی فعالیت خود را در ژانویه سال ۲۰۱۴ آغاز کرده است، عامل چندین حمله به اهداف نظامی، نیرو‌های پلیس و صاحب منصبان قضایی در مصر است.

این در حالی است که بنابر اعلام این منبع قضایی، دیوان عالی مصر تقاضای فرجام این متهمان را نپذیرفته است. همچنین، این حکم دیگر اعضای این گروه از جمله ۱۷ نفر که به حبس ابد محکوم شده بودند را شامل می‌شود.

پس از آنکه ارتش مصر محمد مرسی رئیس جمهوری اسلامگرای مصر را در سال ۲۰۱۳ از قدرت بر کنار کرد، نیرو‌های امنیتی این کشور با حملات مرتب گروه‌های تندرو مواجهه شدند.

در حال حاضر، ارتش مصر علیه داعش در شمال سینا، به یورش گسترده دست می‌زند. با به قدرت رسیدن عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری کنونی مصر در سال ۲۰۱۴، ثبات به این کشور بازگشته است.

اما سازمان‌های مدافع حقوق بشر به طور مرتب رژیم رئیس جمهوری کنونی مصر را به نقض شدید حقوق بشر به بهانه مسائل امنیتی متهم می‌کنند. بنابر گزارش سازمان عفو بین الملل که در ماه آوریل منتشر شد، مصر در سال ۲۰۱۸ میلادی، با اعدام دستکم ۴۳ نفر، رتبه ششم جهان را در زمینه اجرای حکم اعدام به خود اختصاص داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: دادگاه ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار