تعامل پلیس با آموزش و پرورش منجر به افزایش اعتماد عمومی می‌شود

جانشین انتظامی فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: تعامل پلیس با آموزش و پرورش منجر به افزایش اعتماد عمومی و افزایش مشارکت‌ها می‌شود.

تعامل پلیس با آموزش و پرورش منجر به افزایش اعتماد عمومی می‌شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ سرهنگ ناصر فرشید، جانشین انتظامی فرماندهی انتظامی استان کرمان در نشست تعاملی به مناسبت هفته معلم با آموزش و پرورش گفت: هفته معلم نباید به یک روز یایک هفته بسنده شود بلکه باید همیشه به فکر معلمان باشیم چراکه وظیفه ساختن این نسل را بر عهده دارند.

وی افزود: نیروی انتظامی و آموزش و پرورش در کنار هم امنیت روحی و روانی را بیشتر می‌کند و با آموزش‌های لازم خودمراقبتی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را دربردارد.

وی با تاکید بر اینکه معلمان در آینده سازی کشور نقش موثری دارند بیان کرد: آموزش‌های مهارت‌های زندگی در زندگی دانش آموزان اهمیت زیادی دارد.

سرهنگ فرشید تصریح کرد: کارشناسان آموزشی با به روزکردن اطلاعات خود در زمینه‌هایی از جمله فضای مجازی و سرقت‌ها و جرائم بایستی در جهت به صفر رساندن یا کاهش این آسیب‌ها و جرائم گام بردارند.

کوروش احمد یوسفی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان هم تبریک هفته معلم و آرزوی قبولی طاعات و عبادات گفت:بیش از دوهزار نفر از کارشناسان متخصص در جوامع هدف از جمله دانش آموزان و اولیاء در رشته‌های مختلف در خصوص پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش‌های لازم را ارائه کردند.

وی افزود:امیدواریم با ارایه آموزش‌های همگانی در مدارس و جوامع هدف شاهد اصلاح رفتار و کاهش یا به صفر رسیدن رفتار‌های مجرمانه در سطح جامعه باشیم.

احمد یوسفی بیان کرد: براساس تفاهم نامه بین نیروی انتظامی و آموزش و پرورش درسال آینده تحصیلی برنامه‌های راهبردی و مهمی را در پیش رو داریم.

وی تصریح کرد: کارشناسان پلیس، از راه‌های گوناگون با مدارس ارتباط برقرار کرده اند.

احمد یوسفی گفت: با بهره گیری از این الگو، پلیس با مشارکت بین پلیس و مدرسه، شکلی از پلیس جامعه محور را ارائه می‌دهند.

معاون اجتماعی پلیس کرمان بااشاره به اینکه این کارشناسان در قالب بخشی از کارکنان مدرسه نگریسته می‌شوند و تعاملی بسیار گسترده با کارکنان مدرسه دارند افزود: آن‌ها می‌توانند ضمن حفظ امنیت دانش آموزان در مدارس، با مسائل روز جامعه، جرایم گوناگون، راه‌های پرهیز از خطر را مشاوره دهند.

همچنین صدیقه مرادی، معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این نشست گفت:تعامل پلیس با آموزش و پرورش منجر به افزایش اعتماد عمومی و افزایش مشارکت‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه مردمی کردن امنیت از وظایف اصلی و راهبردی پلیس است، افزود: سازمان‌هایی مهم و با اهمیت تلقی می‌شوند که دارای جمیعت انسانی بیشتر باشند و آموزش و پرورش از جمله این سازمان‌ها است.

وی افزود:خانواده‌ها نقش اساسی در پیشگیری از جرم و مقولاتی از این دست را دارند و به همین منظور تعامل و مشارکت با دانش آموزان در برنامه و دستور کار پلیس قرار دارد.

مرادی تعامل سازنده پلیس با آموزش و پرورش را امری مهم برشمرد و افزود: تعامل پلیس با آموزش و پرورش منجر به افزایش اعتماد عمومی و مشارکت در جامعه می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر مشارکت‌ها دارای مقبولیت و محبوبیت باشد، مرجعیت را به همراه دارد گفت: کمک به آموزش و پرورش سرمایه‌ای بی نظیر است و ما خواستار تعامل و کمک به آموزش و پرورش هستیم.

وی با بیان اینکه نقش و همکاری پلیس در برنامه‌های آموزش خانواده اثر بخش است، گفت: برنامه‌هایی از قبیل: همیار پلیس، مسائل اجتماعی، پیشگیری از آسیب‌ها و دیگر موارد که بیشتر در حوزه کاری پلیس است می‌توان با تعامل آموزش و پرورش با در نظر گرفتن میدان‌ها و فضا‌های آموزشی به نتایج اثربخشی دست یافت.

سرهنگ مهدیه کارگر، رییس اداره آموزش همگانی معاونت اجتماعی پلیس هم گفت: در راستای پیشگیری از آسیب‌های حوزه دانش آموزی کارشناسان پلیس در رشته‌های مختلف تخصصی در مدارس حضور پیدا می‌کنند.

وی افزود: کارشناسان پلیس با توجه به مصادیق و پرونده‌های ارجاعی به پلیس‌های تخصصی در جامعه دانش آموزی حضور پیدا میکنند و ضمن آگاهسازی با ارائه راهکار‌های لازم در جهت کاهش یا پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گام برمی دارند.

درپایان تفاهم نامه‌ای فی مابین پلیس کرمان و آموزش و پرورش منعقد و از کارشناسان فعال در آموزش همگانی و مدیران برتر در این امر تجلیل شد.

انتهای پیام/س

همکاری پلیس در برنامه‌های آموزش خانواده اثر بخش است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار