مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد؛

اعزام ۱۱۵۰ مبلغ دینی از سوی سازمان اوقاف به سراسر کشور /طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه سراسر کشور اجرا می‌شود

حجت الاسلام شفیع زاده از اعزام ۱۱۵۰ مبلغ دینی هم‌زمان با ماه مبارک رمضان به مناطق تبلیغی و بقاع متبرکه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازقم؛حجت‌الاسلام والمسلمین هادی شفیع‌زاده مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اعزام مبلغ توسط سازمان اوقاف و امور خیریه ویژه ماه مبارک رمضان گفت: طرح ضیافت الهی چند سالی است که ویژه ماه مبارک رمضان بوده و در بقاع متبرکه سراسر کشور اجرا می‌شود.

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه این طرح با هدف حضور چشمگیر زائرین در بقاع امامزادگان انجام می‌شود،افزود: به دلیل این حضور چشمگیر، معاونت فرهنگی سازمان اوقاف در این قصه ورود کرده و یک برنامه فرهنگی تبلیغی را با محتوای طرح ضیافت الهی ارائه داده است.

وی با اشاره به برنامه‌هایی که در قالب طرح ضیافت الهی انجام می‌شود،بیان کرد:یکی از این برنامه‌ها اعزام مبلغ بوده که برای ماه رمضان امسال ۱۱۵۰ مبلغ از قم به امام زادگان یا مناطق محروم سراسر کشور اعزام شدند.

شفیع‌زاده بیان کرد: در کنار اعزام مبلغ از قم، همچنین از ظرفیت مبلغان بومی که قریب ۱۸۰۰ نفر هستند در این طرح استفاده می‌شود، این مبلغان عمدتاً روز‌های پنجشنبه و جمعه ماه مبارک رمضان در امامزادگان کل کشور به‌صورت فشرده دعوت به کار می‌شوند، این افراد طلبه‌هایی هستند که در شهرهایشان مستقر هستند که اصطلاحاً به آن‌ها مبلغ بومی می‌گویند.

وی برگزاری جلسات تفسیر قرآن کریم و نهج‌البلاغه را از دیگر برنامه‌های طرح ضیافت الهی عنوان و تصریح کرد: اساتید مجرب تفسیر که قریب به ۶۲ نفر هستند در ۳۱ استان مستقرشده‌اند و به امر تفسیر در امامزادگان می‌پردازند.

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه برپایی خیمه‌های معرفت را یکی دیگر از برنامه‌های طرح ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان عنوان کرد و افزود: در این برنامه کار‌هایی ازجمله مشاوره و کار با کودک در حال انجام است و برنامه‌ریزی‌شده که از ظرفیت مبلغان در خیمه‌های معرفت استفاده شود.

شفیع‌زاده یکی دیگر از برنامه‌های طرح ضیافت الهی را انس با قرآن کریم و دعا عنوان کرد و گفت: برای این منظور، دوره آموزشی فشرده‌ای را در تاریخ دوازدهم و سیزدهم اردیبهشت‌ماه در مجتمع شاه سید علی برگزار کردیم که در این دوره اساتید دعوت‌شده با هدف ارتقای سطح تبلیغی در زمینه تدبر در قرآن و نهج‌البلاغه اقدام به امر تبلیغ می‌کنند.

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان برگزاری ویژه‌برنامه لیالی قدر در جوار امامزادگان، جزء خوانی و برپایی سفره‌های ساده افطاری را از دیگر برنامه‌های طرح ضیافت الهی ویژه ماه مبارک رمضان عنوان کرد.

انتهای پیام/ح

۱۱۵۰ مبلغ دینی از سوی سازمان اوقاف به سراسر کشور اعزام شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.