مدیرکل ثبت احوال استان کرمان هشدار داد؛

برابری آمار جوانان با کهنسالان درکرمان

مدیرکل ثبت احوال استان کرمان با اشاره به اینکه نرخ رشد جمعیت در استان کرمان ۱و ۳۲ درصد است، گفت: شاهد کاهش۸ صدم درصدی در این زمینه هستیم.

برابری آمار جوانان با کهنسالان درکرمانحسین زین الصالحین مدیر کل ثبت احوال استان کرمان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان با بیان اینکه جمعیت استان کرمان در حال حاضر سه میلیون و ۲۵۳ هزار نفر است، گفت: ۵۱ درصد این افراد را مردان و ۴۹ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان رتبه نهم کشور از حیث جمعیت است افزود: در حال حاضر با کاهش جمعیت مواجه شده‌ایم و ضرورت دارد براساس پنجره جمعیتی استان اقدامات لازم انجام شود.

زین الصالحین با تاکید بر لزوم فرزندآوری اظهار کرد: براساس پنجره جمعیت استان کرمان چهار دهه برای حفظ جمعیت پویا و جوان فرصت داریم.

مدیر کل ثبت احوال استان کرمان با اشاره به اینکه نرخ رشد جمعیت در استان کرمان ۱ و ۳۲ درصد و در کشور ۱و۲ درصد است، افزود: این در حالیست که سال گذشته این آمار در استان کرمان ۱و ۴دهم بوده است و شاهد کاهش ۸ صدم درصدی در این زمینه هستیم.

وی تصریح کرد: بیشترین نرخ رشد جمعیت مربوط به رودبار جنوب و کمترین نرخ هم مربوط به بردسیر است.

وی ادامه داد: برنامه ریزی‌های خاص متناسب با ظرفیت‌های استان کرمان انجام شده و در این خصوص یک همایش برگزار می‌شود.

زین الصالحین از انجام اقدامات فرهنگی برای فرزندآوری بیشتر خبر داد و افزود: فرزند بیشتر آرامش و آسایش ببیشتری برای خانواده به همراه دارد.

وی گفت: با ادامه رویه کنونی در سال ۱۴۲۵ جمعیت زیر ۱۵ سال با جمعیت کهنسال یکسان خواهد شد و دیگر نیروی جوان برای حفظ کشور، اداره مجموعه مدیریتی و حضور در سطوح مختلف اجتماع نداریم.

انتهای پیام/ح

رشد جمعیت کرمان متوقف شده است

برچسب ها: تولد ، ثبت احوال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار