ثبت جهانی هگمتانه متوقف شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان از توقف پرونده ثبت جهانی هگمتانه به دلیل آسفالت و تردد خودروها از داخل سایت هگمتانه خبر داد.

توقف ثبت جهانی هگمتانه به دلیل تردد خودروها از داخل سایتبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، علی مالمیر، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان در کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان که در رابطه با مشکلات پیاده راه اکباتان برگزار شد با بیان اینکه ما هم اعتقاد داریم پروژه پیاده راه هنوز تکمیل نشده و باید دو موضوع دیده شود که یکی تکمیل جداره سازی برای کشاندن افراد به پیاده راه است، گفت: این اقدام از اولویت‌های اجرایی است.

وی  با بیان اینکه به زودی جداره سازی آن هم از خیابان اکباتان آغاز می‌شود اضافه کرد: مشکلات را باید مرحله به مرحله حل کرد.

مالمیر با بیان اینکه مشکل تردد مجموعه بازار همدان باید حل شود و مشاور کار را مطالعه کند عنوان کرد: پارکینگ، تأسیسات و الزامات بازار باید در طرح دیده شود.

وی ادامه داد: در خصوص پارکینگ تپه هگمتانه که مورد استفاده گردشگران بود استاندار وقت و معاون میراث فرهنگی فعالیت آن را متوقف کرده‌اند و نمی‌توان فضا را در اختیار خودروها قرار داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان  با بیان اینکه موضوع و مشکلات پیاده راه اکباتان به تپه هگمتانه متصل است و باید در یک برنامه جامع دیده شوند ابراز کرد: در سند راهبردی توسعه استان بر ساماندهی محوطه هگمتانه برای آمادگی ثبت جهانی تاکید شده و باید شیوه‌ای لحاظ شود که ملاحظات یکدیگر را ببینیم.

وی با اشاره به اینکه باید در انتهای پیاده راه یک جاذبه و مشوق‌هایی ایجاد شود تا جذب مردم و گردشگر راحت‌ تر صورت گیرد افزود: راه‌اندازی نمایشگاه دائمی صنایع دستی را پیشنهاد داده‌ایم.

این مقام مسئول با بیان اینکه عرصه تپه هگمتانه باید تملک شود اظهار کرد: همین الان به خاطر اجرای آسفالت و تردد ماشین‌ها از داخل سایت هگمتانه پرونده ثبت جهانی هگمتانه به مشکل برخورد کرده و پیشرفت آن متوقف شده است.

وی با بیان اینکه باید به طور جامع به موضوع بپردازیم و کار فنی و منطقی که مشاور آن را پشتیبانی می‌کند در دستور کار قرار گیرد گفت: سالی یک میلیارد تومان هزینه نگهداری تپه هگمتانه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان با بیان اینکه شکل گیری کمیته ساماندهی در راستای اقدامات لازم است اضافه کرد: سند راهبردی استان بر ثبت جهانی هگمتانه و ساماندهی تملک عرصه تاکید دارد.

انتهای پیام/ ش

سالی یک میلیارد تومان هزینه نگهداری تپه هگمتانه است

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.