رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

فشار خون کرمانشاهیان بالای ۳۰ سال کنترل می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از کنترل و غربالگری فشار خون افراد بالای ۳۰ سال در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،محمود رضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه امروز چهارشنبه در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: با تلاش‌های صورت گرفته امسال توانستیم در تدوین سند جامع سلامت رتبه اول را کسب کنیم.

وی افزود: در سال‌های اخیر بیماری‌های غیر واگیر از جمله بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری‌های مغزی و ... اشاره کرد که مهم‌ترین علل آن فشار خون بالاست و موجب مرگ و میر بالا می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان داشت: علل شایع سکته‌های مغزی در دنیا فشار خون بالا است لذا اهمیت رسیدگی و کنترل این بحث در اولویت قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: فشارخون بالا در بسیاری موارد بدون علامت است و تا هنگامی که عارضه‌ای ایجاد نکند ممکن است متوجه آن نشویم.

مرادی ادامه داد: با بررسی‌های به عمل آمده در سال ۲۰۱۷ حدود ۱۰ میلیون از مرگ و نیره‌ای سطح دنیا به خاطر فشار خون بالا رخ داده است و این آمار در سال ۹۶ در ایران حدود ۹۷ هزار نفر بوده است.

وی اذعان داشت: حدود ۶۰ درصد از مردم از فشار خون بالای خود اطلاع ندارند و فقط ۴۰ درصد از بیماران برای گرفتن درمان مناسب پیگیری می‌کنند و از این تعداد ۵۰ درصد برای کنترل فشار دارو مصرف می‌کنند که درنهایت فقط ۲۰ درصد افراد توانستند فشار خون کنترل شده داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه در طول ۲۵ سال گذشته شیوع بیماری فشار خون بالا ۳ برابر شده است گفت: در این راستا غربالگری بیماران بالای ۳۰ سال را در دستور کار داریم که قصد داریم طی آن حداقل ۵۰ درصد فشار خون بالای این افراد رسیدگی خواهیم کرد.

وی افزود: این طرح از ۲۷ اردیبهشت آغاز و تا پایان ۱۵ تیرماه سال ۹۸ ادامه خواهد داشت.

مرادی جمعیت هدف استان برای کنترل فشار خون بالا را حدود ۹۵۰ هزار نفر اعلام کرد و بیان داشت: طی این مدت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفر از آنان رسیدگی شود، اما تلاش خود را به کار می‌گیریم که جمعیت بیشتری را غربالگری کنیم.

 انتها پیام / ا 

کنترل فشار خون برای افراد بالای ۳۰ سال 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.