روشی مدرن برای پی بردن به میزان احتمال خودکشی + جزئیات

محققان می‌گویند افزایش فعالیت برخی گیرنده‌های مغز به معنای افزایش فکر کردن فرد به خودکشی است و با اسکن مغز می‌توان به این موضوع پی برد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  محققان می‌گویند افزایش فعالیت برخی گیرنده‌های مغز به معنای افزایش فکر کردن فرد به خودکشی است و با اسکن مغز می‌توان به این موضوع پی برد.

محققان دانشگاه ییل بر این باورند که بخش‌هایی از مغز نشانه‌هایی از فکر کردن افراد به خودکشی بعد از وقوع اختلال استرسی ناشی از آسیب روانی را بروز می‌دهند و با اسکن کردن مغز می‌توان این نشانه‌ها را یافت.

پی بردن به میزان احتمال خودکشی با اسکن مغز انسان

با توجه به افزایش نرخ خودکشی به خصوص در میان نوجوانان و جوانان آمریکایی در سال‌های اخیر، امید می‌رود بتوان از این روش برای شناسایی دقیق‌تر این افراد استفاده کرد.

در پژوهش تازه‌ای که در این زمینه صورت گرفته، سطح فعالیت یکی از گیرنده‌های مغزی موسوم به متاگلوتامات متابوتروپیک در پنج حد مختلف طبقه بندی شده و اختلال شدید در فعالیت آن می‌تواند به طور قطعی نشانه تمایل فرد به خودکشی باشد. انتظار می‌رود با تکمیل تحقیقات در این زمینه بتوان از روش تازه برای پیش درمان افراد مبتلا به استرس یا افسردگی پیش از آنکه بتوانند تصمیم خود را برای خودکشی عملی کنند، اقدام کرد.

پی بردن به میزان احتمال خودکشی با اسکن مغز انسان

پژوهشگران معتقدند بعد از شناسایی دقیق میزان احتمال خودکشی چنین افرادی، می‌توان با دقت بالایی برای درمان روانی آن‌ها اقدام کرد و این سبک درمان با توجه به اطلاعات قبلی جمع آوری شده موثرتر خواهد بود.

منبع: مهر

انتهای پیام/

پی بردن به میزان احتمال خودکشی با اسکن مغز انسان

برچسب ها: خودکشی ، دانستنی ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار