آغاز برداشت گندم از گندمزارهای مناطق گرمسیری استان کرمانشاه

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از آغاز برداشت گندم از گندمزار‌های مناطق گرمسیری استان خبر داد .

به گزارش    گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،شهریار قاسمی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه برداشت گندم از مزارع مناطق گرمسیری استان در شهرستان قصرشیرین آغاز شده، گفت : انتظار داریم برداشت گندم در نواحی معتدل و سرد استان هم از اواخر خرداد ماه آغاز و نهایتاً کار برداشت گندم در استان تا اوایل شهریور ماه به اتمام برسد.

وی با پیش بینی تولید حدود ۸۳۵ هزار تن گندم در مزارع استان کرمانشاه در سال جاری، گفت : امسال خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به بیش از 670 هزار تن برسد.

وی با بیان اینکه امسال در مجموع ۳۸۵ هزار هکتار از اراضی استان کرمانشاه زیر کشت گندم رفته، اظهار کرد: امسال ۹۰ هزار هکتار گندم آبی و ۲۹۵ هزار هکتار گندم دیم در مزارع استان کشت شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به بارندگی‌های به موقع و مناسب امسال، اظهار کرد: با وجود خسارت های جزیی ناشی از سیل، پیش بینی می شود امسال شاهد برداشت محصول خوبی در مزارع گندم استان باشیم.

قاسمی پیش بینی کرد: متوسط عملکرد گندم در مزارع گندم آبی پنج تن در هکتار و در مزارع دیم حدود ۱۳۰۰ کیلوگرم در هکتار باشد.

وی با بیان اینکه سال گذشته در مجموع ۴۱۳ هزار هکتار از اراضی استان کرمانشاه زیر کشت گندم رفته بود و بیش از ۸۲۵ هزار تن گندم از گندمزارهای استان کرمانشاه برداشت شد گفت: سال گذشته میزان گندم خریداری شده از کشاورزان در مراکز خرید به بیش از ۶۳۰ هزار تن رسید.

قاسمی با بیان اینکه حدود ۸۰ مرکز خرید در سطح استان کرمانشاه کار خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را برعهده دارند، گفت: اقدامات لازم جهت استاندارد سازی باسکول ها انجام گرفته و تلاش می‌شود تا حین خرید گندم هیچ حقی از کشاورزان ضایع نشود.

وی با بیان اینکه تعداد مراکز در نظر گرفته شده برای خرید تضمینی گندم بر اساس تجربه سال های گذشته کافی است، گفت: با این حال اگر کمبودی از نظر تعداد مراکزخرید احساس کنیم نسبت به ایجاد مراکز خرید جدید اقدام خواهد شد.

قاسمی ابراز امیدواری کرد: با تدابیر اندیشیده شده و هماهنگی‌های انجام شده کشاورزان استان هیچ مشکلی برای تحویل گندم مازاد بر نیاز خود به مراکز خرید نداشته باشند.

قاسمی تأکید کرد: تلاش شده تا پول گندم کاران در کوتاه‌ترین زمان ممکن به حساب آنها واریز شود.

وی از گندمکاران خواست تا محصول تولیدی خود را فقط به مراکز مجاز تحویل دهند و از تحویل محصول تولیدی به دلالان صرفنظر کنند.

قاسمی با بیان اینکه سال گذشته استان کرمانشاه رتبه پنجم تولید گندم کشور را به دست آورد، ابراز امیدواری کرد: امسال شاهد رسیدن استان به جایگاه پیشین خود که رتبه چهارم بود، باشیم .

 

 

انتهای پیام/د

برداشت گندم در نواحی معتدل و سرد استان هم از اواخر خرداد ماه آغاز می شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.