انهدام باند سارقان ۱۰ میلیاردی با ۲۰ فقره سرقت/ باند گاوصندوق دزد‌ها منهدم شد

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی پایتخت، با اشاره به دستگیری چهار عضو یک باند سرقت در محدوده غرب تهران، گفت: این متهمان که با شاه کلید و کارت زنی وارد خانه‌ها شده و گاوصندق می‌ربودند، در تحقیقات به ۲۰ فقره سرقت اعتراف کردند.

انهدام باند سارقان ۱۰ میلیاردی با ۲۰ فقره سرقت/ باند گاوصندوق دزد‌ها منهدم شدبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ کارآگاه، "محسن معظمی گودرزی"، ضمن تشریح این خبر، گفت: در آخرین روز‌های فروردین ماه امسال، با شکایت تعدادی از شهروندان ساکن محدوده‌های غرب تهران در خصوص سرقت از منازلشان به کلانتری ۱۳۳ شهرزیبا و ۱۳۸ جنت آباد، تیمی از ماموران تجسس این کلانتری ها، به بررسی‌های میدانی در این خصوص پرداختند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: در همین راستا پرونده‌ای در کلانتری تشکیل و با دعوت از مالباختگان به کلانتری تحقیقات آغاز شد که تعدادی از مالباختگان با حضور در کلانتری اظهار داشتند که در هنگام عدم حضور در منزل، متوجه شده اند چهار سارق پس از ورود غیرقانونی به منازلشان اقدام به سرقت گاوصندوق و اموال با ارزششان کرده اند.

وی افزود: با بررسی فیلم دوربین‌های مداربسته از محل‌های سرقت مشخص شد که چهار سارق که کلاه گیس و نقاب به چهره داشتند با یکدستگاه خودروی سواری به محل سرقت‌های آمده و پس از تخریب توپی در‌های ورودی، کارت زنی و یا استفاده از شاه کلید، وارد شده و پس از سرقت گاوصندوق و تعدادی اموال ارزشمند منزل، از محل گریخته اند.

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی پایتخت، بیان داشت: در تحقیقات بعدی شماره پلاک خودروی متهمان به دست آمد و در بررسی‌های انجام شده مشخص شد که این پلاک مسروقه است و همچنین مشخص شد که متهمان در هر سرقت از یک پلاک مسروقه استفاده می‌کنند که این مساله سرنخ‌های تازه‌ای را در اختیار کارآگاهان قرار داد.

سرهنگ گودرزی، تصریح کرد: کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی پایتخت، با بررسی محل‌های سرقت و انگشت نگاری از محل و همچنین مراجعه به بانک اطلاعاتی پلیس پایتخت موفق شدند یکی از این سارقان را که متهمی سابقه دار بوده و در محدوده اسلامشهر مخفی شده بود، شناسایی کنند.

وی اظهار داشت: با به دست آمدن این سرنخ، بلافاصله تیمی از کارآگاهان با هماهنگی از سوی مرجع قضایی به محل اختفای متهم اعزام و موفق شدند طی یک عملیات ضربتی این متهم را که (میلاد) نام داشت در تاریخ ۲۴ اردیبهشت ماه امسال، دستگیر و برای تحقیقات به پایگاه دوم پلیس آگاهی پایتخت منتقل کنند.

این کارآگاه پلیس آگاهی، بیان داشت: میلاد در اظهارات خود به کارآگاهان گفت که از شهرستان‌های غربی کشور به تهران آمده و با اجاره کردن یک خانه مجردی در اسلامشهر، موفق شده خودرویی را با پلاک تهران خریداری کند و در ادامه با همدستی سه تن از دوستانش پلاک خودرو‌های دیگر را ربوده و پس از نصب به خودروی خود اقدام به سرقت از منازل شهروندان در غرب تهران می‌کرده است.

سرهنگ معظمی گودرزی، افزود: با اعترافات این متهم به جرم خود و اعتراف محل اختفای سایر همدستانش، فردای همان روز یکی از همدستان وی به نام (محمد)، که در حال خرید یک دستگاه آپارتمان در محدوده پرند بود، شناسایی و در بنگاه معاملات ملکی دستگیر و به پلیس آگاهی پایتخت منتقل شد.

وی تصریح کرد: متهم دوم (محمد) نیز به جرم خود اعتراف و مخفیگاه دو تن از همدستان دیگرشان را به پلیس معرفی کرد و اظهار داشت که در یک خانه مجردی در محدوده پرند، حضور دارند که بلافاصله با هماهنگی‌های انجام شده این دو تن نیز دستگیر و برای تحقیقات به پلیس آگاهی منتقل شدند.

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی پایتخت، گفت: متهمان در تحقیقات انجام شده اظهار داشتند که همگی با هم همشهری هستند و پس از حضور در تهران به خاطر مشکلات مالی تصمیم گرفته اند که در محدوده‌های غرب تهران با توجه به این که مالکان منازل در خارج از کشور و یا مسافرت هستند، اقدام به سرقت کنند و به همین منظور با همدستی هم ضمن زاغ زنی و انتخاب منازل برای سرقت، به شیوه‌های توپی زنی، کارت زنی و استفاده از شاه کلید اقدام به سرقت می‌کردند و برای آنکه در سرقت‌های چهره آن‌ها شناسایی نشود، از کلاه گیس و ماسک استفاه می‌کردند، اما یکی از آن‌ها که پیش از این نیز سابقه سرقت در پرونده دارد، شناسایی شده و به دستگیری همه آن‌ها ختم شده است.

وی اظهار داشت: در بازرسی از مخفیگاه متهمان نیز تعدادی تجهیزات سرقت از چند قطعه کارت، کیف مخصوص سرقت، پلاک‌های مختلف و مسروقه خودرو، ماسک و کلاه گیس و همچنین مقادیر قابل توجهی وجه نقد، طلا، جواهرات و اموال با ارزش منزل به همراه چند عدد گاوصندوق مسروقه، کشف شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهمان در اعترافات خود اظهار داشتند که پس از سرقت اموال مسروقه و گاوصندوق‌های مسروقه را به محدوده‌های جنوبی تهران و منطقه اسلامشهر برده و به مالخران اموال مسروقه می‌فروختند.

سرهنگ کارآگاه، محسن معظمی گودرزی، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی پایتخت، در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به ارزش اموال مسروقه که بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان است و همچنین شناسایی ۶ تن از شکات پرونده و احتمال وجود سرقت‌ها و شکات دیگر، بنابر دستور مرجع قضایی در حال حاضر متهمان در اختیار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند.

انتهای پیام/

برچسب ها: حوادث ، اخبار جنایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار